فاکس بلاگ

خرید انواع بند رخت در ایران

بند رخت

بند رخت جزو لوازم ضروری هر ساختمانی است اما اغلب افراد در خرید این وسیله چندان دقت نمی کنند و با انواع آن هیچ آشنایی ندارند. در ادامه این مطلب قصد داریم انواع بند رخت بسیار با کیفیت را به شما معرفی کنیم.

بند رخت یکی از لوازم اساسی منزل است. خصوصا در فصول سرد سال امکان آویزان کردن رخت‌های خیس در حیاط و یا جلو آفتاب وجود ندارد، داشتن یک بند رخت که داخل آپارتمان و منازل قابل استفاده باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد. این وسیله در انواع مختلفی عرضه می شود که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

انواع بند رخت

امروزه انواع بند رخت‌های پلاستیکی و فلزی در بازار موجود هستند. با توجه به جنس، ابعاد، میزان فضایی که اشغال می‌کنند، وزن، ساختار و طراحی بند رخت و قابلیت جمع شدن می‌توان بند رخت‌ها را طبقه بندی کرد. برخی از بند رخت‌های آپارتمانی ابعاد کوچکتری دارند و برخی از آنها می‌توانند وزن بیشتری را تحمل کرده و می‌توان رخت‌های بیشتری را از آنها آویزان کرد. مدل‌های تاشو این وسیله که به آسانی جمع می‌شوند در میان مردم بسیار محبوب هستند. با توجه به شرکت تولید کننده این وسیله، نامگذاری‌های دیگری نیز برای آن انجام می‌شود. برای مثال بند رخت‌های کمجاویز به سبکی و جادار بودن معروف هستند. از طرفی برندهای دیگری از این وسیله در بازار یافت می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

  • بر اساس جنس این وسیله را می‌توان به بند رخت‌های استیل، فلزی، نیمه فلزی و پلاستیکی تقسیم کرد.
  • بر اساس طرح می‌توان به انواع رخت‌ آویز دیواری ، چتری یک طبقه و دو طبقه، بند رخت‌های ایستاده، سقفی و شوفاژی اشاره کرد. هر کدام از مدل‌ها خود در جنس‌های مختلف فلزی، استیل و پلاستیکی در بازار سافت می‌شوند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

خرید انواع بند رخت در ایران

در هنگام خرید رخت آویز حتما باید به نکات مهمی دقت شود. از آنجا که در بازار ایران انواع زیادی از این وسیله در طرح و ابعاد  مختلف وجود دارد، ممکن است مشتریان دچار وسواس در انتخاب شوند. به همین دلیل توصیه‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهیم:

  • اگر قصد دارید این وسیله را در جلو نور آفتاب و داخل آپارتمان نیز استفاده کنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم جنس و استحکام آن را مورد توجه قرار دهید. بند رخت‌‌های کمجاویز به دلیل جنس پلاستیک فشرده‌ای که در ساخت آن به کار گرفته شده‌است در مقابل نور آفتاب و رطوبت بسیار بادوام هستند.
  • ابعاد، وزن، جنس و مشخصات فیزیکی بند رخت را حتما مورد توجه قرار دهید چرا که اگر وزن این وسیله زیاد باشد، جابه جا کردن آن سخت خواهد بود. از طرفی اگر استحکام کافی نداشته باشد قطعا نمی تواند وزن زیاد لباس‌ها را روی خود نگه دارد. ابعاد آن نیز به شما تضمین می‌دهد که بتوانید در فضاهای کوچک و بزرگ از آن استفاده کنید.

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.