فاکس بلاگ

آشنایی با سئو عکس

آشنایی با سئو عکس

سئو عکس و بهینه سازی تصاویر سایت، راهکار جالبی در موتورهای جستجو است که نه تنها باعث سئو شدن عکس های سایت می شود، بلکه به سئو کلی سایت هم کمک می کند. در این مقاله شما را با روش های بهینه سازی عکس های سایت آشنا می کنیم.

به یاد داشته باشید که قبل از هرچیز، محتوای خوبی برای سئو شدن لازم دارید. در کنار محتوا، استفاده از ویدیوها و عکس های جذاب کمک فراوانی به افزایش رتبه در گوگل می کند. برای شروع بهینه سازی تصاویر سایت دم های زیر را دنبال کنید.

سئو عکس با توضیحات alt

 

تا به حال به این نکته دقت کرده اید که گوگل از کجا متوجه نوع تصاویر می شود؟ اگر سرچ کنید عکس خرس برای شما عکس آهو را نمی آورد. در ححقیقت گوگل که توانایی خواندن کدها را دارد، از کجا متوجه نوع عکس ها می شود. گوگل بسیار هوشیارتر از این حرف هاست. یکی از راه های الگوریتم های موتور جستجوی گوگل، توجه به توضیحات تصاویر یا همان alt عکس ها است. در سئو عکس، توضیحات alt اهمیت زیادی دارند. بنابراین، هر زمان که عکسی را در وبسایتتان منتشر می کنید، در مورد موضوع عکس به گوگل توضیح دهید.

سئو عکس با نام تصویر

راه دیگر گوگل برای تشخیص تصاویر، اسم عکس ها است. نام فایل با پسوند jpg یا png یا هر فرمت دیگری توسط گوگل خوانده می شود و به سئو عکس و نمایش تصاویر در تب image گوگل کمک می کند. اسم عکس ها را انگلیسی انتخاب کنید، سعی کنید کلمه کلیدی خود را در آن به کار ببرید. همچنین به جای space از dash استفاده کنید.

سئو عکس با کاهش حجم تصاویر

به خاطر داشته باشید که سرعت سایت روی سئو تاثیر مستقیم می گذارد. به علاوه، حجم تصاویر روی سرعت سایت تاثیر مستقیم دارد. بنابراین قبل از اپود عکس ها در سایت، آن ها را با گزینه save for web ریسایز کنید و به زیر ۳۰ کیلوبایت برسانید.

سئو عکس با حفظ مقیاس

به طور مختصر و مفید می گوییم عکس ها را در همان مقیاسی که نیاز دارید در سایت آپلود نمایید. تغییر مقیاس عکس با کد، باعث می شود که حجم بالای عکس در سایت آپلود شود در صورتی که نیازی به آن نیست. به عنوان مثال عکس های بند انگشتی زیر اسلایدرها را در همان سایز کوچک در وبسایت قرار دهید.

سئو عکس با تبدیل گیف

گیف ها امروزه کاربرد فراوانی را میان افراد پیدا کرده اند. ما در اینجا به شما پیشنهاد میکنیم فایل های گیف را تبدیل به فایل های ویدیویی کوتاه بدون صدا نمایید.
با دقت در به کارگیری نکات بیان شده خواهید توانست تصاویر خود را سئو کنید. در نتیجه عکس های سایت شما، در تب image گوگل، جایگاه بالاتری از تصاویر برایتان قرار خواهد گرفت. بنابراین کلیک بیشتری می خورد و کاربران توسط آن وارد سایتتان می شوند. در نتیجه بازدید سات بالا می رود. سئو عکس و بهینه سازی تصاویر، ایده جالبی برای افزایش بازدید سایت است.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 12 جولای 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.