فاکس بلاگ

آموزش افزایش سرعت سایت

آموزش افزایش سرعت سایت

دوستان عزیزم، همان طور که می دانید یکی از فاکتورهای سئو سایت سرعت بارگذاری صفحات سایت است. گوگل تمام فاکتورهای سنجش سئوی یک سایت را بر اساس رضایت کاربر تنظیم کرده است. بنابراین اگر سرعت بارگذاری سایت مورد رضایت کاربر نباشد و منجر به ترک زودهنگام آن توسط کاربر شود بدون هیچ شکی گوگل شما را جریمه خواهد کرد. برای جلب رضایت کاربر چاره ای جز افزایش سرعت بارگذاری سایت ندارید.

در این مقاله تصمیم گرفتم که تعدادی راه حل برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه ارائه دهم.

یکی از راه کارهای افزایش سرعت بارگذاری سایت، استفاده از سرورهای اختصاصی و مجازی است. میزبانی وب سایت شما یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش سرعت لود سایت شما است. بنابراین برای افزایش سرعت بازگذاری وبسایت خود حتما از سرورهای اختصاصی استفاده کنید. زیرا سرورهای اشتراکی به دلیل آنکه منابع آن ها بین چندین سایت به اشتراک گذاشته می شود، سرعت پایینی دارند و سبب افت سرعت سایت می شوند.

البته ناگفته نماند که خود سایت نیوسئو در سرویس های اشتراکی بسیار قدرتمندی قرار دارد که البته به همه سایت ها خدمات ارائه نمی کنند. نیوسئو بر روی ابرسرورهای ۸۰ هسته ای قرار دارد که به دلیل شرایط بسیار خوبی که دارند، سرعت بسیار بالایی برای کاربران به ارمغان می آورند.

مرحله بعدی برای افزایش سرعت بارگذاری استفاده از قابلیت فشرده سازی نسخه قابل نمایش وب سایت است. یکی از قابلیت های بسیار خوب سرورها امکان ارسال خروجی وبسایت ها برای مرورگرها به صورت فشرده است. برای این کار می توانید Gzip را بر روی سایت خود نصب کنید و آن را فعال کنید.

یکی دیگر از راه کارهای افزایش سرعت وبسایت، فشرده سازی فایل های آپلود شده بر روی سایت نظیر CSS ،HTML و JS است. این کار باعث می شود تا علاوه بر کاهش حجم این فایل ها و کاهش مصرف پهنای باند، باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت شود. البته نکته بسیار مهم، انجام این کار توسط متخصص است تا برای استانداردهای W3C مشکلی پیش نیاید.

توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.