فاکس بلاگ

ارتباط از طریق یاهو مسنجر

آموزش سئو با بررسی اشارات بدون لینک و فوق العاده مهم
بازدید: 57

آموزش سئو با بررسی اشارات بدون لینک و فوق العاده مهم

آموزش سئو همواره مهم ترین هویت سایت ما بوده و این بار در این مقاله بسیارمهم به بررسی یک نکته کاملا جدید و تاثیرگذار می پردازیم.

همانطور که می دانید از همان روزهای اول، گوگل از لینک ها برای تشخیص اعتبار و ارتباط صفحات وب استفاده کرده و همواره تاثیر لینک سازی در سئو سایت واضح و مبرهن بوده است. هرچه یک صفحه لینک های بیشتری از صفحات محبوب دیگر داشته باشد، گوگل به آن صفحه اهمیت بیشتری خواهد داد.

لینک سازی به وسیله سئوکارانی که هرکاری برای بدست آوردن یا خرید بک لینک، به منظور بهبود رنک خود می کردند، به یک استراتژی تبدیل شد.

در طی سالها، گوگل اصلاحات زیادی در نحوه برخورد با لینک های خریداری شده یا رایگان و اجرای آپدیت های الگوریتم هایی مثل پنگوئن یا فرد داشته است و بسیاری از سایت هایی که لینک های اسپم زیادی دارند را جریمه کرده است. این امر لینک سازی را برای سئوکاران سخت تر از قبل کرده است.

همزمان فضای وب نیز تکامل پیدا کرده و موتورهای جستجو هم همراه آن کامل شده اند. با پیشرفت شبکه های اجتماعی، دستیاران دیجیتالی و رابط های صوتی، و ادغام بیشتر فضاهای مجازی و واقعی، تعداد بک لینک های سایت، فاکتور مناسبی برای سنجش میزان اعتبار و محبوبیت آن نیست.

در واقع، موتورهای جستجو تنها از این روش، اعتبار سایت را تشخیص نمی دهند. در طی سالهای گذشته، موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل و بینگ، توانایی خود را برای سنجش اعتبار وب سایت از طریق تعداد اشاراتی که در وب به این برندها شده و چیزهایی که درباره آن گفته شده، افزایش داده اند. به این اشارات، “اشارات بدون لینک” گفته می شود. در واقع منظور عباراتی است که به وب سایت شما اشاره می کند اما لینکی به شما نمی دهد.

در این مقاله، نگاهی دقیق به دگرگونی های لینک سازی طبیعی توسط اشارات بدون لینک می اندازیم و توضیح می دهیم که چگونه باید استراتژی مناسبی به منظور استفاده از این روش، اتخاذ کنیم.

اشارات بدون لینک چگونه کار می کنند؟

قبلا گوگل از فاکتوری به نام PageRank برای ارزیابی میزان چگالی صفحه استفاده می کرد. اساسا، PageRank لینک هایی که به یک صفحه اشاره می کردند را مانند “رای” برای آن صفحه به شمار می آورد. هرچه یک صفحه “رای” های بیشتری، از صفحاتی که خود دارای رای های زیادی بودند کسب می کرد، اهمیت بیشتری می یافت.

البته، این هیچوقت تنها فاکتور رنک دهی برای گوگل نبوده است و تعداد زیادی از مفسران، به کسانی که فکر می کنند PageRank بالا ارتباط مستقیم با رنک بالا در نتایج جستجو دارد، هشدار داده بودند. اما به هر حال، این مسئله در سئو از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

از آن موقع، زمان زیادی گذشته است و در اوایل سال ۲۰۱۶، گوگل به صورت رسمی PageRank را از نوار ابزارخود حذف کرد تا از گمراه شدن مالکان وب سایت ها درباره میزان اهمیت آن جلوگیری کند. بااینکه، گوگل هنوز هم به صورت داخلی از PageRank استفاده می کند، واضح است که فاکتورهای بیشتری برای قضاوت درباره اعتبار وب سایت در نزد گوگل وجود دارد.

با این حال، شواهد ثابت کرده است که هردو موتورهای جستجوی گوگل و بینگ، قادر هستند که اشارات بدون لینک به برند یا وب سایت را بفهمند و از آن ها به عنوان سیگنالی برای قابل اعتماد دانستن وب سایت یا برند استفاده کنند.

مدیر پیشین محصولات بینگ، Duane Forrester گفته است که اشارات بدون لینک، می توانند قدرتی مانند لینک های معمولی داشته باشند، چرا که بینگ می تواند اشارات بدون لینک را به جایی که از آن صحبت شده ربط داده و معنای این اشارات را بفهمد.

مفسران تیزبین این حرفه، دریافتند که گوگل در سال ۲۰۱۴ دست به نوآوری زده که با آن می تواند اشارات بدون لینک را شناسایی کند و به آن ها می گوید: “لینک های ضمنی”. Simon Penson، نویسنده سایت بزرگ MOZ، دقیقا توضیح داد که این مسئله در عمل چگونه کار می کند:

” این بدین معناست که وقتی کسی برند یا عبارات دیگری را جستجو میکند و بعد روی سایتی کلیک می کند، این کار برای گوگل معنادار است. موتور جستجو می تواند این اطلاعات را ذخیره کرده و از آن در جهت شناسایی اشاراتی که در وب پرطرفدار نیستند استفاده کند و طبق آنها به وب سایت ها رنک دهد.”

البته مسئله اشارات کم طرفدار به عنوان سیگنالی برای قضاوت معتبر بودن سایت، توسط Gary Illyes، در سپتامبر ۲۰۱۷ با صراحت بیشتری تشریح شد. Illyes درباره بهترین روش های سئو سایت که وب مسترها باید بدانند چنین گفت:

“به طور کلی، بهترین روش سئو، تولید محتوای باکیفیتی است که در اینترنت پخش شود. فقط منظورم لینک ها نیستند، بلکه منظورم کل اشارات موجود در شبکه های اجتماعی است.”

ساده تر از این نمی شود توضیح داد: گوگل تمامی اشاراتی که به برند شما در اینترنت می شود را در نظر می گیرد و همه آنها را به حساب می آورد.

  •      
  • مریم ایرانی
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.