فاکس بلاگ

آموزش سئو و تکنیک های اساسی بهینه سازی سایت

آموزش سئو و تکنیک های اساسی بهینه سازی سایت

امروز با یکی دیگر از مقالات تخصصی آموزش سئو در خدمت شما دوستان هستم. در ادامه پنج جنبه اساسی سئو سایت را مطرح می کنم که بسیار مهم و ضروری است و نمی توان از آنها چشم پوشی کرد.

در حال حاضر با توجه به آمار و ارقام، ۸۸ درصد از بازاریابان B2B از استراتژی های بازاریابی محتوایی استفاده می کنند.

توسعه محتوای تولیدی و استفاده از سئو به منظور ایجاد ترافیک و افزایش رنکینگ مانند دو بال در توسعه بازاریابی دیجیتال هستند. همچنین استفاده از این دو مقوله نه فقط برای بازاریابان بلکه برای هر طیفی در حوزه دیجیتال مارکتینگ، تبدیل به یک خط مشی فکری شده است که همگی از آن بهره می برند.

روز به روز بر تعداد وب سایت هایی که در حوزه بازاریابی آنلاین فعالیت دارند، افزوده می شود. در حال حاضر یک میلیون وب سایت فعال در این حوزه مشغول فعالیت هستند که هر روز سعی می کنند نوآوری جدیدی از خود بروز دهند.

این رشد عظیم در حوزه بازاریابی اینترنتی، نتیجه فضای رقابتی حاصل از پیدایش میلیون ها سایت فعال در این حوزه می باشد. این مسئله باعث شده تا سایت های فعال، از استراتژی های پیچیده تر و وسوسه انگیزتری برای جذب مشتری استفاده کنند.

هنر سئو برای کاربران موتورهای جستجو در پیدا کردن محتوای مناسب و مفید خلاصه می شود، زیرا این امر به آنها کمک می کند تا محتوای شما را بر اساس کلمات کلیدی مورد جستجو قرار داده و وب سایت شما را برای خواندن و پیدا کردن پاسخ سوال هایتان انتخاب نمایند.

سایت های امروزی باید به لحاظ ساختاری و طراحی در شرایط مطلوبی قرار گرفته باشند تا موتورهای جستجو به راحتی بتوانند آنها را پیمایش و شاخص گذاری کنند.

چند استراتژی سئو نیز در خصوص تمرکز بر روی سایت رقبا وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه ای شود چرا که به کمک آنها میتوان سایت خود را بالاتر از سایت رقبا قرار داد.

چگونگی تاثیر سئو بر روی Bottom Line :

بر اساس تحقیقات شرکت معروف و معتبر BrightEdge بیش از ۵۰ درصد ترافیک های ایجاد شده بر روی وب سایت شما از طریق ورودی موتورهای جستجو (۹۰ درصد گوگل و ۱۰ درصد سایر موتورهای جستجو) می باشند. یعنی بیش از نیمی از مردم سایت شما را رصد می کنند و به دنبال تامین نیازهای خود در وب سایت شما هستند.

افرادی که سئو را امری سطحی و غیرتخصصی می دانند و از آن چشم پوشی می کنند به شدت در رنکینگ گوگل افت کرده و به کسب و کار خود لطمه وارد می کنند. به عبارت ساده تر نه تنها باعث کاهش SERP و ترافیک وب سایت خود می شوند بلکه به برند خود نیز آسیب می زنند.

کاربران با دیدن سایتی که نیازهایشان را تامین می کند، اگر چه ممکن است خریدی انجام ندهند اما آنرا به دیگران توصیه می کنند. حدود ۷۹ درصد از کاربرانی که با بروز خطا در سایت فروشگاهی مواجه می شوند، دیگر از آن سایت خرید نمی کنند.

همچنین عوامل دیگری نیز در کاهش تعداد کاربران موثر است از جمله کندی سرعت بارگذاری صفحات، Crash سایت، قالب ضعیف، خطای سایت و … که باعث می شوند میزان محبوبیت حداقل ۱۶ درصد کاهش داشته باشد.

رعایت اصول سئو سایت باعث می شود تا کاربران سایت های استانداردی پیدا کنند و ار آنها در جهت تامین نیازهای خود استفاده کنند. استفاده کاربران از این سایت ها باعث افزایش رنکینگ و ایجاد ترافیک می شود همچنین نقش به سزایی در رتبه بندی گوگل خواهد داشت.

در ادامه به پنج آیتمی می پردازیم که نباید به هیچ عنوان در سئو فراموش شوند:

  1. دسترس پذیری وب سایت :

صاحبان سایت و وبمسترها باید به طور مرتب و در بازه های زمانی برنامه ریزی شده ای سایت خود را از لحاظ در دسترس پذیری چه برای ربات های جستجوگر و چه برای کاربران تست نمایند. مثلا گاهی ممکن است در Robots.txt صفحه ای از دسترس خارج شده باشد و یا در شاخص گذاری یا Indexing قرار نگرفته باشد.

صاحبان برندها باید به دقت کدهای جاوا اسکریپت سایت خود را بررسی کنند و از دستیابی کاربران به اطلاعات و محتوای تولیدی اطمینان حاصل نمایند.

همچنین کاربران همواره از مشکلاتی که درون سایت ها رخ می دهد شکایت دارند، لذا همواره Error 404 مربوط به صفحات سایتتان را بررسی کنید و مانع ایجاد آنها شوید.

نکته دیگری که در دسترس پذیری حائز اهمیت است بحث نمایش سایت ها در تلفن های همراه می باشد. امروزه بیشتر ترافیک ها از طریق تلفن های همراه ثبت و روز به روز بر این آمار افزوده می شود. مدیران سایت ها باید محتوا و سایت خود را طوری طراحی کنند که قابلیت نمایش و استفاده را در تلفن های همراه داشته باشد.

در ادامه کارهایی که باعث افزایش در دسترس پذیری سایت شما می شود را بررسی می کنیم:

  • بررسی نمایید صفحات مهم سایت شما در robots.txt برای خزنده های ربات گوگل مسدود نشده باشند.
  • اطمینان حاصل نمایید robots.txt حاوی URL نقشه سایت شما باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که ربات گوگل میتواند تمامی منابع وب سایت شما، از جمله js و css را بررسی کند.
  • خظاهای ۴۰۴ سایت خود را پیدا و برطرف نمایید.
  • تمام محتوای تولیدی سایت را بررسی کنید. ویدئوهای بارگذاری شده در سایت را در موبایل اجرا نمایید. مطمئن شوید این فیلم ها به درستی و به سادگی اجرا می شوند.
  • سرعت سایت خود را بهینه کنید.
  1. طراحی ساختار سایت :


پیمایش سایت یکی دیگر از اولویت های مهم در سئو سایت می باشد که نباید از آن غافل شوید. به سایت های پر مخاطب دقت نمایید و بررسی کنید که چگونه کاربرانشان از یک صفحه به صفحه ای دیگر می روند. به عبارت دیگر مسیر پیمایش کاربران را دنبال نمایید. تعداد کلیک های هر صفحه را برای اینکه کاربران به محتوای دلخواه در هر موقعیتی از سایت دسترسی داشته باشند، به حداقل برسانید.

بسیاری از سایت ها ساختاری سلسله مراتبی جهت پیاده سازی دارند و از ساختاری استفاده می کنند که به ساده ترین شکل ممکن برای کاربرانشان پیاده سازی شده اند. ایجاد دسته بندی صحیح محصولات، طبقه بندی مطالب، کاهش تعداد کلیک در هر صفحه و … از جمله عواملی است که کمک به ایجاد ساختاری بهتر در سایت می کند.

یکی دیگر از نکات مهم در ساختار سایت استفاده از لینک های داخلی یا Internal Link در میان صفحات است. به عبارت دیگر باید ساختار سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که به کاربران سادگی و با کم ترین کلیک، به هدف خود برسند.

در ادامه مواردی را بررسی می کنیم که رعایت آنها تا حدود زیادی به بهینه سازی ساختار سایت کمک می کند:

  • ایجاد و یا استفاده از ساختار سلسله مراتبی که محتوای مهم سایت را با حداکثر ۳ کلیک از صفحه اصلی، در دسترس قرار دهد
  • حذف صفحات Orphan یا اضافه کردن آنها به ساختار سلسله مراتبی سایت
  • بررسی لینک های شکسته و ترمیم آنها
  •      
  • رضا ایرانی
  • 03 فوریه 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.