فاکس بلاگ

آپدیت پنگوئن در کار نبوده است این حرف گوگل است!

آپدیت پنگوئن در کار نبوده است این حرف گوگل است!

چند روز پیش متوجه شایعات زیادی پیرامون آپدیت احتمالی پنگوئن گوگل شدم. جامعه سئو تغییرات عظیمی را در نتایج جستجوی سایتهای پنالتی شده قبلی اعلام کردند ، که بسیاری از آنها تحت تاثیر آپدیت پنگوئن گوگل قرار گرفته بودند.

بررسی آپدیت پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل سایتهایی را که سعی دارند نتایج جستجوی خود را از طریق روشهای مختلف لینک بیلدینگ (link building ) که غیر طبیعی به نظر می رسند را سئو و بهینه سازی کنند مورد هدف قرار می دهد.این اقدام برای لینک بیلدینگ به شیوه دستی نیست ، بلکه بیشتر یک الگوریتمی است که این نوع از لینک ها را به صورت خودکار شناسایی می کند.

سخنگوی گوگل در Search engine land گفته است : در حال حاضر هیچگونه اقدامی برای آپدیت پنگوئن و اسپم کردن وجود ندارد بنابراین طبق اعلام گوگل این آپدیت حداقل هیچگونه ارتباطی با اسپم شدن ندارد ، در حقیقت گوگل طوری این مسئله را تشریح کرد که گویی هیچگونه آپدیتی رخ نداده یا (وجود نداشته است.)

خیلی از مدیران سایتها از تغییراتی که درجات (ranking) سایت هایشان در ۲۴ الی ۴۸ ساعت گذشته اتفاق افتاده بود سخن گفتند ، که این تغییرات هیچگونه ارتباطی با آپدیت پاندا ۴٫۵ که دو هفته پیش منتشر شده بود نداشت ، اکثر آنها گفتند آپدیتی که سایت هایشان را تحت تاثیر قرار داده است دارای موضوعات پنگوئن بودند (یا مربوط به موضوعات آپدیت پنگوئن بودند ) اما همه آنها مطمئن نیستند که این تغییرات مربوط به آپدیت پنگوئن نباشد، اما در حال حاضر بسیاری از کارشناسان سئو و مدیران سایتها متوجه تغییراتی در درجه (ranking) سایتها شدند.

در زیر شما میتوانید نمودار سایتی را ببینید که یک پنالتی الگوریتمی داشته است که در چند روز گذشته آن را اصلاح کرده است (recover) . معلوم می شود که اقدام دستی (manual action) مربوط به portent به سرعت و بطور شگفت انگیزی reverse نقض و باطل شد. که این موضوع دلالت بر این دارد که مشکلی در رابطه با این اطلاعیه وجود دارد ! اما این شرکت سئو کار مجرب به خاطر این اقدام کاملا متحیر شده است و متوجه نمی شود که چرا آنها یک اطلاعیه لینک غیر معمول را دریافت کرده اند.

 

سایت My blog guest از این اقدام دستی کاملا سر در گم شده است.

چندی قبل شما خبری را مبنی بر پنالتی شدن یکی از شبکه های بزرگ بلاگ مهمان را از طرف گوگل دریافت گردید ، بازخورد این خبر تا حدی بود که به نظر می رسید که ناشران My blog guest پنالتی شده اند.

بخش حیرت انگیز این بود که خود سایت My blog guest اطلاعیه اقدام دستی در Google webmaster tools را دریافت کرد.

گوگل الگویی از لینک های غیر معمول ، مصنوعی ، فریبنده و دستکاری شده ای را که مربوط به صفحات سایت شما می شود را شناسایی کرده است . این لینک ها ممکن است نتیجه خریدن لینک و یا شرکت در طرح های لینک باشد که موجب دریافت page rank می شود. این اقدام َArn smarty ، سئو کار مجرب و مالک سرویس بلاگ مهمان را سر در گم کرد!!

خوب اگر خود شبکه بلاگ مهمان منبع این خطا بوده چرا این اطلاعیه این موضوع را روشن نمی کند؟چرا این اطلاعیه پنالتی مبنی برداشتن لینک های غیر معمول به دامین My blog guest وارد شده نه به دامین My blog guest به خاطر منبع این پنالتی!

به طور خلاصه چرا My blog guest توسط یک عمل دستی به خاطر لینکها مورد هدف قرار گرفته است بجای اینکه خودش بخشی از طرح لینک باشد؟

  •      
  • رضا ایرانی
  • 14 دسامبر 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.