فاکس بلاگ

الگوریتم Fred و ۵ مرحله مهم برای مقابله با آن

الگوریتم Fred و 5 مرحله مهم برای مقابله با آن

گوگل همیشه در رابطه با تغییراتی که در الگوریتم ها به وجود می آورد بسیار کم صحبت می کند و توضیح روشنی نمی دهد. آخرین بروزرسانی در الگوریتم سئو گوگل در تاریخ ۷ مارچ ۲۰۱۷ توجه بسیاری از وبمسترها و بازاریابان اینترنتی را به خود جلب کرده است، زیرا این بروزرسانی به اندازه ای مهم بود که باعث تغییر در میزان ترافیک و رنکینگ وبسایت ها شد.

جدیدترین الگوریتم گوگل که با نام Fred شناخته می شود، در درجه اول وبسایت های دارای محتوا و بک لینک های بدون کیفیت را هدف قرار داده است.

به همین دلیل این دو فاکتور سئو که اغلب وبسایت ها به کیفیت آن ها اهمیت چندانی نمی دهند و فقط به تعدادی که می سازند توجه می کنند، باعث متضرر شدن وبسایت ها شده اند.

گوگل وجود الگوریتم Fred را تایید کرده است اما مطابق معمول اطلاعات دقیقی را در مورد آن منتشر نکرده است. آن ها فقط به همین توضیح کوتاه اکتفا کرده اند که: “Fred تنها وبسایت هایی را هدف می گیرد که به دستورالعمل های وبمستر تولز توجه نکرده اند.”

اما تحقیقاتی که توسط متخصصان سئو در StatCounter انجام شده است، نشان می دهد که وبسایت های دارای محتوای کوتاه یا بدون کیفیت که شامل بک لینک های غیر طبیعی هستند، بیشترین آسیب را از این بروزرسانی دیده اند.

اگر شما هم نسبت به الگوریتم Fred نگران هستید، می توانید با انجام این ۵ مرحله ابتدا تشخیص دهید که Fred بر روی سایت شما تاثیر گذاشته است یا نه و بعد از آن ترافیک و رنکینگ از دست رفته سایت را دوباره به دست بیاورید:

  1. در ابتدا نگاهی به گوگل آنالیتیک سایت خود بیاندازید. بررسی کنید که آیا بین تاریخ ۵ تا ۲۰ مارچ ترافیک سایت شما کاهش پیدا کرده است یا خیر. بعد از آن نیز باید تعیین کنید که آیا در کلمات کلیدی با از دست دادن رنکینگ مواجه شده اید یا نه. اگر پاسخ تان به هر دو سوال منفی است، باید به شما تبریک گفت، زیرا الگوریتم Fred شما را تنبیه نکرده است. اما اگر جوابتان به هر یک از سوالات مثبت است به ادامه مقاله توجه کنید.
  2. بعد از آن محتوای سایت خود را به دو دسته با کیفیت بالا و بروز شده و بدون کیفیت و قدیمی تقسیم بندی کنید.
  3. کلمات کلیدی که سایت شما در آن ها دچار افت ترافیک شده و رنکینگ خود را از دست داده اند را با محتوای بدون کیفیت و قدیمی مطابقت دهید.
  4. محتویات قرار گرفته در دسته بدون کیفیت و قدیمی را بروزرسانی کنید. بروز رسانی محتوا می تواند شامل نوشتن دوباره محتوا، اضافه کردن مطالب جدید به محتوا و بروزرسانی تصاویر محتوا باشد. ابتدا محتویاتی را به روز کنید که قبل از بروزرسانی Fred بیشترین ترافیک را برای سایت به ارمغان می آوردند.(مرحله شماره ۳ به شما در تشخیص کمک می کند.)
  5. از ابزارهای بک لینک اسپم یا تجزیه و تحلیل بک لینک برای پیدا کردن و حذف هر گونه بک لینک غیر طبیعی و سوال برانگیز استفاده کنید. بعد از حذف بک لینک های غیر طبیعی، اطمینان حاصل کنید که بقیه بک لینک ها (از نوع follow و nofollow و تمامی anchor text ها) طبیعی و نسبتا معقولانه هستند، زیرا گوگل از تمام این موارد برای تشخیص میزان ارزشمند بودن بک لینک ها استفاده می کند.
  •      
  • رضا ایرانی
  • 22 نوامبر 2017
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.