فاکس بلاگ

لینک بیلدینگ طبیعی چرا و چگونه؟

penguin_panda_google_updates2

مهم‌ترین بحث فعلی مدیران سایت‌ها مسئله ساخت لینک یا لینک‌بیلدینگ است همه مدیران سایت‌ها درگیر سوالاتی مانند :

چگونه لینک بسازیم؟
شرایط لینک خوب چیه؟
بک‌لینک مضره یا مفید؟
چجوری لینک طبیعی‌ ایجاد کنیم و… هستند.

امیدواریم بعد از مطالعه‌ این نوشته بتوانید جواب قانع کننده‌ای برای‌این قبیل سوالات داشته باشید.

اجازه دهید کمی به عقب برگردیم زمانی که در نتایج جستجویمان به سایت‌های اسپمی که با خرید لینک، محتوای بی‌ارزشی را به کاربران ارائه میدادند، برمیخوردیم سایت‌هایی که وقتی باز میکردیم با سیل عظیمی از متون و تصاویر تبلیغاتی روبرو میشدیم که اصرار زیادی داشتند تا انها را خریداری کنیم. (متاسفانه همچنان وجود دارند اما کمتر شده‌اند.)

در ان مواقع ما مجبور بودیم از چندین وبسایت در صفحات مختلف نتایج جستجو دیدن کنیم تا به مطلب موردنظرمون برسیم و تنها چیزی که برایمان روشن بود‌ این بود که صفحه اول نتایج بدرد ما نمیخوره.اما الان کاملا موضوع فرق‌ کرده گوگل با الگوریتم پاندا توانست مقالات با ارزش و مفید و با الگوریتم پنگوئن توانست لینک‌های طبیعی رو شناسایی کنه و سایت‌های اسپمی زیادی رو پنالتی کنه تا یاد بگیرند که باید به کاربران وب مخصوصا کاربران گوگل احترام ویژه‌ای قائل شوند. اگر میخواهید در مورد پنالتی گوگل بیشتر بدانید، پیشنهاد میکنم مقاله دلایل پنالتی شدن سایت توسط گوگل را مطالعه کنید.

در همین بین بازهم کسانی بودند که با زیرپا گذاشتن قوانین الگوریتم‌های گوگل بازهم در صدد خرید لینک بودند تا با زحمت کم و مطالب کپی، خود را در صدر نتایج گوگل قرار دهند.در‌این مقاله ما روش‌هایی را توصیه میکنیم که شما با لذت کامل مشغول به ساخت لینک برای وبسایتتان شوید و پروسه لینک بیلدینگ طبیعی را تا حدودی فرا‌بگیرید.

ربات گوگل در حال خزش در وبسایتی است ناگهان به لینک سایت شما میرسد انرا ردیابی میکند، موضوعات سایت را میسنجد‌،ایا دو سایت موضوعات مرتبطی دارند؟‌ ایا وبسایت دیگرهم به‌این وبسایت لینک داده است؟ چه کلمه‌ای لینک شده است؟ و هزاران مقایسه و عملیات دیگر که ارزوی هر وبمستری است تا انها را بداند.گوگل زمانی که در خزش خود به لینک سایت شما میرسد و از صحت طبیعی بودن لینک اطمینان حاصل میکند به سایت شما احترام ویژه‌ای قائل میشود زیرا سایت شما به عنوان مرجعی در مطلبی معرفی شده است پس حتما محتوای جالب و ارزشمندی دارید که وبسایتی به شما لینک میدهد.

اما حدث و گمانه‌های زیادی برای تشخیص لینک‌های طبیعی وجود دارد، یک لینک طبیعی باید بدون دخالت شما و توسط کاربرانتان ‌ایجاد شده باشد، جمله‌ای کلیشه‌ای که شاید هزاران بار از مدیران گوگل و یا مدیران وبسایت‌ها شنیده‌اید.فرض کنید شما در زمینه کشاورزی وبسایتی دارید و میخواهید مطلبی را برای علاقه‌مندان به کشاورزی به اشتراک گذاشته و انها را از وجود چنین مقاله‌ای با خبر کنید، چه باید کرد؟

  1. در مقالات خود از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  2. مقاله مورد نظر را در صفحه وبسایت خود در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید.نشر و انتشار آن با کاربرانی است که مقاله شما را پسندیده اند.
  3. مقاله خود را در شبکه‌های انتشار لینک مانند لینکام یا لینک‌پد انتشار دهید.
  4. در مقالات خود لینک داخلی ‌ایجاد کرده و به دیگر مقالات مرتبط دیگر لینک بدهید.
  5. مقاله خود را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر کرده و در سایت‌های دانلود رایگان کتاب نشر دهید.
  6. پادکست ویدئویی یا صوتی اماده کرده و انتشار کنید.

راه‌حل‌های زیادی وجود دارند باید شروع کنید تا انها را پیدا کنید.زمانی که علاقه مندان به کشاورزی وارد سایت شما میشوند ساختار سایت شما نباید کاربرانتان را اذیت کند.

شبکه‌های اجتماعی در لینک‌سازی نقش تقریبا مهمی دارند مخصوصا شبکه اجتماعی گوگل پلاس که لینک‌های درون‌این شبکه به صورت فالو میباشند.

خوب، حالا بنظر شما گوگل چگونه طبیعی بودن یا نبودن یک لینک را تشخیص میدهد؟ از نظر بنده ممکن از روش‌های زیر استفاده کند:

  • بررسی وجود لینک در تمامی صفحات، اگر قرار باشه کسی به وبسایتی لینک بدهد، عموما در یک پست به معرفی سایت و یا مقاله‌ای میپردازد و در اخر لینک سایت را قرار میدهد اما اگر در تمامی صفحات تکرار شود شاید کمی مشکوک باشد.
  • مدت زمان حضور یک لینک در یک وبسایت چه‌ مدت است؟ اگر در بازه‌ای کوتاه مدت لینک پاک شود مشخصا ‌این لینک خریداری شده است. (اگر در یک پست لینک وبسایت قرار گرفته شود، تا زمانی که مقاله در سایت وجود دارد، لینک نیز وجود خواهد داشت.)
  • آیا دریافت بک لینک تنها به بازه زمانی خاصی محدود میشود؟ برای مثال ممکن شما در هفته اول تاسیس وبسایت خود ۱۰۰ لینک و در هفته دوم ۱۰ لینک بگیرید، مسلما گوگل به ‌این نوع لینک بیلدینگ شک میکند.
  • سایت‌هایی که به سایت شما لینک داده‌اند، ‌ایا از نظر موضوعی هیچ ارتباطی با موضوع سایت شما دارند؟
  • در تمامی وبسایت‌ها با یک کلمه کلیدی به وبسایت شما لینک داده شده است؟
  • آیا تنها به یک صفحه لینک داده‌اند؟

در آخر به شما پیشنهاد میکنم به کاربران وب احترام بگذارید و اجازه دهید آنها مقدمه پیشرفت و ارتقا یک سایت در رتبه بندی نتایج جستجو را فراهم کنند، به جای تمرکز بر روی خرید لینک‌های غیراستاندارد و غیر طبیعی به فکر‌ایجاد محتوای باکیفیت باشید.

منبع:ماندگار وب

  •      
  • رضا ایرانی
  • 15 مارس 2015
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.