فاکس بلاگ

متا تگ های مهم سئو

متا تگ های مهم سئو

متا تگ های مهم سئو چیست و چرا باید آن ها را اعمال کنیم. ما در این مقاله تمام متا تگ (meta tags) های لازم در سئو سایت را به شما معرفی می کنیم. قبل از شروع به معرفی کلی متا تگ و اهمیت آن می پردازیم.

متا تگ چیست؟

به طور کلی باید بدانید متا تگ برچسب هایی از سایت هستند که در قسمت هد کدهای HTML قرار می گیرند. اهمیتی که این تگ ها برای سئو دارند به دلیل خاصیت معرفی وبسایت به موتورهای جستجو در این تگ ها است. گوگل و دیگر موتورهای جستجو، این برچسب ها را به عنوان داده هایی برای شناسایی بهتر سایت در نظر می گیرند و قبل از هرچیز در سایت، آن ها را می بینند. این تگ، به عنوان تگی کلیدی در بهینه سازی سایت عمل می کند. برای مشاهده متا تگ های هر سایت می توانید روی صفحه سایت راست کلیک کنید و گزینه View Source را بزنید.

متا تگ های سئو

متا تگ های سئو تعداد زیادی دارند. اول از همه تگ <title> را معرفی می کنیم که در نوع خود، تگی جداگانه است و در دسته متا تگ ها قرار نمی گیرد اما در وبسایت و سئو پادشاهی می کند. این تگ عنوان کلی صفحه را مشخص می کند. عنوان توسط کاربران و گوگل خوانده می شود و موضوع کلی سایت را مشخص می کند. از این رو بهت است مختصر و مفید نوشته شود.

متا کیورد meta keyword

متا کیورد meta keyword به شرح کلمات کلیدی مهم در صفحه می پردازد. این متا از دسته متا تگ هایی است که در سئو کاربرد دارد. هر چند رففته رفته از اهمیت آن کم شده اما هنوز افردی هستند که آن را اعمال می کنند. از نظر ما وجود این متا تگ برای سئو سایت خیلی ضروری نیست و می توانید از آن صرف نظر کنید.

متا دسکریپشن meta description

متا دسکریپشن meta description تگ مهمی در سئو سایت است و وظیفه آن توضیحی از صفحه می باشد. هرآنچه که در این تگ بنویسید، معمولا زیر آدرس سایتتان در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود.

متا تگ robots و googlebot

متا تگ robots و googlebot در هر صفحه ای از وب سایت که لازم است به شیوه ای متفاوت از بقیه صحات برای موتورهای جستجو نشان داده شود، به کار می آید. از جمله ویژگی هایی که می شود به این تگ داد و در قالب content می گنجد برای مثال robots به صورت زیر است.

</ “meta name=”robots” content=” noarchive>

ربات های گوگل برای خواندن صفحات از نسخه های بروز و آپدیت شده استفاده کنند و صفحه را از درون آرشیو نخوانند.

</ “meta name=”robots” content=”nofollow>

لینک های موجود در این صفحه، هیچ تعلقی به وبسایت ندارند.

</ “meta name=”robots” content=”noindex”>

این صفحه توسط موتورهای جستجو ایندکس نشود.

</ “meta name=”robots” content=”nosnippet”>

این صفحه به صورت nosnippet و آی فریم کنار آدس سایت در نتایج جستجو نشان داده نخواهد شد.

</ “meta name=”robots” content=”noodp”>

توضیحات متا و تایتل این صفحه به هیچ عنوان از دایرکتوری های معروف “گوگل” خوانده نخواهد شد و متا دسکریپشن و متا کیورد مشخص کرده خودتان نمایش داده خواهد شد.

</ “meta name=”robots” content=”noydir”>

ربات های جستجو، از توضیحات و عنوان صفحه که در دایرکتوری های “یاهو” ذخیره شده، استفاده نمی کنند.

</ “meta name=”robots” content=”notranslate”>

عدم نمایش گزینه ترجمه این صفحه در زیر نتایج جستجو
همچنین متا تگ مهم دیگر در سئوکه لازم است در هد صفچه اچ تی ام ال درج شود به صورت زیر است. این متا تگ وظیفه مشخص کردن نوع هدینگ همان صفحه و محتوای آن را بر عهده دارد.

</ “meta http-equiv=”content-type” content=”text/html; charset=utf-8″>

اکنون که خواندید متا تگ های مهم سئو چیست، می توانید با بکارگیری آن ها تا حد زیادی سئو سایت خود را مدیریت کنید و نتایج خوبی را ببینید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 03 ژوئن 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.