فاکس بلاگ

آشنایی با ابزارهای مفید در سئو

آشنایی با ابزارهای مفید در سئو

ابزارهای آنلاین یک بخش جداناپذیر برای بهینه سازی سایت و همینطور طراحی سایت است، به کمک ابزارهای سئو می توانیم وب سایت خود را آنالیز و از زاویه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم، برخی از این ابزارها رایگان و برخی دارای هزینه هستند، ولی در این مقاله سعی شده بیشتر ابزارهای سئو رایگان ، معتبر و بسیار مفید، معرفی شود، بنده سعی خواهم کرد هر هفته ابزارهای جدید و مفیدی که مورد استفاده قرار میدهم را در این مقاله انتشار دهم، امید هست مورد استفاده شما گردد.

  1. siteliner.com
    ابزار مفیدی هست و کلا اطلاعات خوبی میده مثلا اگر دو محتوای داشته باشید که بالای ۵۰ درصد متن‌هاشون مثل هم باشه به این ابزار میاد خطای محتوای تکراری (duplicate content) رو میده، لینک های شکسته رو نشون میده، صفحاتی که noindex باشن رو لینک میکنه، گزارشی از لینک های داخلی و لنیک های خارجی انتشار میده و به هر صفحه ای از سایت شما براساس معیارهای خودش یک امتیاز (Page Power) میده. البته نسخه رایگان این ابزار فقط ۲۵۰ صفحه از سایت شما رو بررسی میکنه.
  2. copyscape.com
    ابزاری کاربردی برای پیدا کردن دزدان محتوا ، شما به کمک این ابزار میتونید سایت هایی که مقالات شما رو کپی میکنن رو پیدا کنید، حتی اگر فقط قسمتی از مقالات شما رو کپی میکنن این سایت تشخیص میده و اون قسمت کپی شده رو برای شما نشون میده.
  3. redirect-checker.org
    خیلی وقت ها لازم میشه تا آدرسی رو که ریدایرکت کردیم رو بررسی کنیم ببینم آیا ۳۰۱ هست یا خیر، این سایت میاد آدرس ریدایرکت رو ردیابی (Trace) میکنه و وضعیت رو به شکل کامل به شما نشون میده، البته اگر آدرس فارسی بنوسید نمیتونه تشخیص بده، مگر معادل اون باشه مثلا این آدرس رو https://mizfa.com/سئو/ نمیتونه Trace کنه ولی معادل این آدرس که میشه: https://mizfa.com/%D8%B3%D8%A6%D9%88/ رو میتونه Trace کنه.
  4. افزونه link redirect trace
    یک افزونه برای مرورگر گوگل کروم هست که کار همین سایت redirect-checker.org انجام میده ولی خب افزونه راحت تره و مشکل حروف فارسی رو نداره.
  5. ezgif.com
    یک ابزار عالی و همه کاره برای فرمت‌های gif هست، برای تبدیل video به gif ، بهینه سازی عکس های متحرک gif به شکل فوق العاده با تنظیم کیفیت، تغییر سایز و هر انچه که برای یک فایل gif لازمه این سایت داره، من خودم بیشتر برای بهینه سازی تصاویر متحرک ازش استفاده میکنم تا تصاویر متحرک باعث کاهش سرعت سایت نشه.
  6. resizeimage.net
    یک ابزار آنلاین قوی برای تغییر سایز تصاویر، برای دوستانی که فتوشاپ رو ندارن میتونه بسیار مفید باشه.
  7. performance.sucuri
    یک ابزار عالی برای تست زمان لود TTFB سایت شما است، فرق اصلی این ابزار با بقیه ابزارها در این هست که این سایت با یک تست از مکان‌های مختلف در سراسر دنیا بررسی لازم رو انجام میده ولی بقیه ابزارهای تست کمتر این قابلیت رو دارند. مقاله بهبود زمان لود TTFB  حتما بخونید.
  8. SolveDNS speed test
    یک سایت خوب برای تست زمان لود DNS هست، این سایت با داشتن سرورهای مختلف در سراسر دنیا میتونه به شما زمان جستجوی DNS lookups رو نشون بده، تا بتونید نتیجه بهتری از گزارش داده شده کسب کنید، شما میتونید مقاله روش های کاهش DNS Lookups و رفع خطای Reduce DNS lookups  در جهت افزایش سرعت سایت خودتون بخونید.
  9. wordcounter.net
    یک ابزار عالی برای نمایش چگالی کلمات، هر چند ما ابزارهای زیادی برای تعیین چگالی کلمات داریم ولی فرق این ابزار با بقیه این هست که بقیه ابزارهای سئو سایت از شما آدرس یک صفحه رو میخوان ولی این ابزار متن دلخواه شما رو بررسی میکنه، مزیت اصلی این ابزار نسبت به بقیه ابزارها پشتیبانی بسیار خوب از زبان فارسی هست و همچنین چگالی کلمات ۱ تا ۳ حرفی نمایش میده. ابزاری که متن دلخواه شما رو به زبان فارسی به خوبی بررسی کنه بسیار کمه و بنده زمان زیادی طول کشید تا این سایت پیدا کنم.
  •      
  • رضا ایرانی
  • 12 ژانویه 2019
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.