فاکس بلاگ

آشنایی با سئو سایت ریسپانسیو

سئو سایت ریسپانسیو

سئو سایت ریسپانسیو همچون بقیه سایت ها انجام می شود، اما ویژگی خاصی که این نوع سایت ها دارند به پیاده سازی بهتر سئو سایت و بهینه سازی موتور جستجو کمک می کند.

امروزه سایت های ریسپانسیو طرفداران زیادی دارند. برنامه نویسان باید به هنگام طراحی و پیاده سازی سایت به اصول ریسپانسیو بودن و نحوه نمایش سایت در دیوایس های مختلف توجه خاصی نشان دهند. برای آشنایی بیشتر با سایت های ریسپانسیو، توضیحی کلی از آن را ارائه می دهیم.

سئو سایت ریسپانسیو چیست؟

سئو سایت ریسپانسیو، موجب پیاده سازی بهتر قوانین سئو می شود. سایت ریسپانسیو در حقیقت به نوعی طراحی سایت مربوط می شود. در کد نویسی این گونه سایت، قوانین و استانداردهایی رعایت می شود و به موجب آن وبسایت دارای نمایشی یکسان در تبلت و موبایل و… می شود. این تکنولوژی که به RWD یا همان Responsive Web Design معروف است، سال ۲۰۱۲ بوجود آمد و بسیاری از وب مستران را تحت تاثیر قابلیت های خود قرار داد. از آن پس مدیران شرکت های بزرگ به فکر تغییر دادن سایت خود به حالت ریسپانسیو و واکنش گرا شدند. این تکنولوژی، به علت نمایش استاندارد سایت در انواع دیوایس ها، باعث افزایش بازدید سایت می شود. این عامل خود باعث پیشرفت سئو سایت و در پی آن، افزایش رتبه در گوگل می شود. امروزه کاربران گوشی های هوشمند، به مراتب بیشتر از لپ تاپ و کامپیوتر شخصی است. بنابراین طراحی سایت ریسپانسیو کار معقولی است.

سئو سایت ریسپانسیو و موبایل فرندلی

سئو سایت ریسپانسیو و موبایل فرندلی بودن آن با یکدیگر ارتباط دارند اما به یک معنی نیستند. سایتی که ریسپانسیو است در انواع سیستم ها و گوشی ها و تبلت ها به صورت استاندارد و یکسان نمایش داده می شود. اما دلیل نمیشود که نمایش صحیح در موبایل به معنای موبایل فرندلی بودن وبسایت باشد. مفهوم سئو سایت موبایل فرندلی به ویژگی هایی اطلاق می شود که با پیاده سازی آن ها در سایت، باعث نمایش بهینه و کاربرپسندانه سایت برای کاربران می شود. سایتی که موبایل فرندلی باشد، گوگل به آن بها می دهد. به عنوان مثال دکمه های مهم سایت باید در گوشی واضح باشند تا کاربر به راحتی کلیک کند. البته ده ها مورد دیگر نیز برای سئو فرندلی بودن سایت شرط است و یکی از عوامل مهم و لازم برای سئو فرندلی بودن، ریسپانسیو بودن سایت است.
سئو سایت ریسپانسیو که مفهوم سئو فرندلی بودن وبسایت و بهینه سازی موتور جستجو را پوشش می دهد، تاثیر بسزایی در پیشرفت رو به رشد رتبه های سایت در نتایج جستجوی گوگل دارد.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 29 جولای 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.