فاکس بلاگ

آشنایی با سئو سایت کلاه سیاه

سئو سایت کلاه سیاه

سئو سایت کلاه سیاه روشی اسپم و غیر اصولی در بحث بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. افرادی که هیچگونه اطلاعاتی از الگوریتم های گوگل ندارند، اقدام به ابداع روش هایی برای افزایش رتبه سایت در گوگل می کنند که در نهایت منجر به پنالتی شدن سایت می شود.

این فعالیت ها را تحت عنوان سئو سایت کلاه سیاه می نامند. کلاه سیاه کاران به هر نحوی در تلاشند که گوگل را دور بزنند و با فریبکاری خود را در صدر نتایج گوگل بیاوند. اما غافل از اینکه گوگل بسیار هوشمنداته تر این این هاست و به سرعت سایت هایی را در قدم در راه اسپمینگ برمیدارند شناسایی و از دور خارج می سازد. همانطور که می دانید در فضای مجازی، کلاه سیاه به رفتارهای غییر اصولی و فریبانه اطلاق می شود. در حیطه بهینه سازی وبسایت، روش کلاه سیاه به رفتار کردن خلاف قوانین گوگل گفته می شود. این کار باعث می شود سایت پس از رشد بسار کوتاه مدت در گوگل، به کلی از لیست نتایج جستجو حذف شود. این نتایج به Google penalty و یا Deindexed شدن سایت مینجامد.

انجام ندادن روش های سئو سایت کلاه سیاه

روش های متعدد و عجیبی برای سئو سایت کلاه سیاه وجود دارد. سئو کاران جعلی بر اساس ذهنیت خود روش هایی را ابداع و پیاده سازی می کنند و گمان می کنند خواهند توانست از رقبا پیشی بگیرند. از جمله مهم ترین این روش ها به صورت زیر است:

مخفی سازی مطالب

مخفی سازی مطالب را افراد زیادی به قصد بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل انجام می دهند. به عنوان مثال سایتی با زمینه رنگی سفید و درج کلمات کلیدی یا هر عبارت دیگری با رنگ سفید موجب پنهان شدن مطالب از کاربر و تنها دیده شدن آن توسط گوگل می شود. از آن جایی که هدف نهایی گوگل ارائه بهترین و مرتبط ترین مطالب به کاربران است، اینگونه وبسایت ها هیچ ارزشی برای گوگل ندارند. در نتیجه این کار گوگل سایت را اسپمر تلقی می کند و دیگر در نتایج خود آن را به گوگلل ارائه نمی دهد. هرچند اگر این کار تنها در یکی از صفحات سایت انجام شود. در این راستا سعی نمایید رنگ فونت با رنگ زمینه تضاد بالایی داشته باشد و به راحتی خوانده شود.

زیاده روی در استفاده از اصول استاندارد گوگل

هر قانونی از طرف گوگل هر چند استاندارد، حد و مرزی در استفاده دارد. به عنوان مثال درج کلمات کلیدی در سایت کار خوبی است اما اگر زیاده روی شود اسپم به حساب می آید.

لینک بیلدینگ غلط

در سئو سایت کلاه سفید لینک بیلدینگ مناسب، به صورت طبیعی قابل قبول است. نوعی دیگر از لینک بیلدینگ نیز وجود دارد که توسط اکثر سئوکاران حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد و آن ایجاد دستی لینک در سایت های مختلف است. این روش در دسته سئو سایت کلاه خاکستری قرار می گیرد. اما روش هایی مانند تبادل لینک و خرید بک لینک با حجم بالا اسپم تلقی می شود به خصوص زمانی که سایت مبدا هو خودش اسپم باشد.
با توجه به این که انواع روش های سئو سایت کلاه سیاه، فیک و جعلی هستند و نتیجه ای کوتاه مدت دارند، به کارگیری آن ها ریسک بزرگی است؛ زیرا ممکن است مجبور شوید سایت را به کلی کنار بگذارید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 23 جولای 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.