فاکس بلاگ

آموزش استفاده از تصویر و ویدئو در وردپرس

wordpress-logo

در جلسه قبل با مدیریت دسته ها و برچسب ها آشنا شدید و در جلسات پیش نیز با نحوه ارسال مطلب آشنا شدید ولی شیوه گذاشتن تصویر در یک نوشته به چه شکل است؟ آیا ویدئو هم می توان در نوشته ها قرار داد؟ در این جلسه به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

افزودن پرونده چند رسانه‌ای

یکی از ویژگی‌هایی که وردپرس در نسخه‌های اخیر خود به آن توجه ویژه‌ای کرده استفاده از امکانات چندرسانه‌ای است که به راحتی می‌توانید تصویر، ویدئو و فایل صوتی را در نوشته‌های خود قرار دهید. برای اینکار در جایی از نوشته که می‌خواهید پرونده چندرسانه ای نمایش داده شود کلیک کنید و دکمه افزودن پرونده چندرسانه‌ای که در بالای نوار ابزار ویرایشگر دیداری قرار دارد را کلیک کنید. در اینجا گذاشتن یک تصویر در نوشته نمایش داده می‌شود، صوت و ویدئو هم به همین شکل است.

Selection_024

در پنجره باز شده اگر هیچ پرونده‌ای را قبلا در وردپرس آپلود نکرده باشید هچی نمایش داده نمی شود و از شما خواسته می شود که پرونده‌ای را برای بارگزاری انتخاب کنید. که با کلیک بر روی دکمه گزینش پرونده این کار را می توانید انجام دهید اما برای وقتی که پرونده‌ای وجود دارد این دکمه دیگر نمایش داده نمی‌شود و پرونده‌های موجود نمایش داده می‌شود برای این حالت گزینه بارگزاری پرنده ها که در تصویر بالا با پیکان قرمز نشان داده شده را کلیک کنید.

Selection_025

و بعد از آن بر روی دکمه گزینش پرونده‌ها کلیک کنید تا پنجره انتخاب پرونده برای شما گشوده شود بعد از انتخاب پرونده از روی کامپیوترتان مشخصات پرونده را می‌توانید وارد کنید.

Selection_026

در قسمت جزییات پیوست اطلاعات تصویر را می توانید وارد کنید، فیلد نام(اولی)  نام پرونده در سایت مشخص می‌کند نام(دومی) متنی را که در زیر تصویر در نوشته به عنوان توضیح نمایش داده می‌شود را می‌توانید وارد کنید. متن جایگزین، اگر تصویر بنا به مشکلاتی بارگزاری نشود نشان داده خواهد شد. و فیلد توضیح برای نمایش توضیح در کتابخانه وردپرس به کار می‌رود.(کتابخانه از طریق منوی مدیریت رسانه -> کتابخانه قابل دسترس است که از طریق آن می‌توانید تمام پرونده‌های چند رسانه ای را مدیریت کنید.)

Selection_027

قسمت دومی که برای تصاویر باید تکمیل کنید مربوط به نحوه نمایش است. چیدمان که واضح است چه چیزی را مشخص می‌کند که شامل سه گزینه چپ، راست و میانه است که موقعیت تصویر را مشخص می‌کند. پیوند به مشخص می کند که با کلیک کردن بر روی تصویر چه اتفاقی بیافتد. و گزینه آخر اندازه  است که می‌توانید اندازه ای که در سایت نمایش داده می‌شود را انتخاب کنید.

خوب حالا که تمام مشخصات تصویر را وارد کردیم با کلیک بر روی گزینه گذاشتن در نوشته تصویر در نوشته قرار می‌گیرد.

Selection_028

 

  •      
  • رضا ایرانی
  • 16 آوریل 2015
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.