فاکس بلاگ

آموزش سئو با بررسی فاکتورهای بک لینک

آموزش سئو با بررسی فاکتورهای بک لینک

۸۰٫ عمر دامنه لینک دهنده: بک‌لینک از دامنه های باسابقه ممکن است قدرت بیشتری نسبت به دامنه های جدید داشته باشد.
۸۱٫ تعداد لینک های آمده از یک دامین: همانطور که در نمودار زیر از Moz می بینید (محور افقی موقعیت SERP است) شماره دامنه های ارجاع دهنده یکی از مهمترین فاکتورهای رنک در الگوریتم گوگل بشمار می رود:

آموزش سئو با بررسی فاکتورهای بک لینک

۸۲٫ تعداد لینک های آمده از آی پی های C-Class جداگانه: آدرس لینک های آمده از آی پی های C-Class جداگانه ، نشان دهنده ی حجم بیشتری از سایت های لینک دهنده به شما است.
۸۳٫ تعداد صفحات لینک دهنده: تعداد کل صفحات لینک دهنده (حتی اگر تعدادی از آنها در دامنه یکسان باشد) فاکتوری برای رنکینگ بشمار می رود.
۸۴٫ تگ های Alt (برای لینک های تصویری): Alt text نسخه تصویری از جمله anchor text ها بشمار می رود.
۸۵٫ لینک های آمده از دامنه های .gov و .edu : مت کات بیان نموده است که TLD فاکتوری مهم برای سایت نیست. با این حال این موضوع سئوکاران را از فکر در مورد اینکه TLD های .edu و .gov از جایگاه خاصی برخوردارند منصرف نکرده است.
۸۶٫ PR  صفحه لینک دهنده: PR صفحه لینک دهنده فاکتوری بسیار مهم در رنک بحساب می آید.
۸۷٫ قدرت نویسندگی دامنه لینک دهنده: قدرت نویسندگی دامنه لینک دهنده ممکن است نقشی مستقل در اهمیت بک لینک دادن بازی کند (یعنی صفحه ای با PR=2 از سایتی با PR صفحه اول ۳ ممکن است ارزش کمتری از صفحه لینک با PR=2 از سایت Yale.com با PR=8 داشته باشد).
۸۸٫ لینک های آمده از طرف رقیبان: لینک هایی که متعلق به صفحات دیگری که در SERP یکسانی رنک گرفته اند ممکن است برای رنک صفحه ای (کلمه کلیدی خاص) با ارزشتر باشند.
۸۹٫ اشتراک گذاری اجتماعی صفحه ارجاع: حجم اشتراگ گذاری اجتماعی صفحه محور ممکن است روی ارزش لینک تاثیرگذار باشد.
۹۰٫ لینک از سوی همسایگان بد: لینک های آمده از سوی همسایگان (سایت های مشابه) بد ممکن است به سایت شما آسیب بزند.
۹۱٫ پست‌های کاربران مهمان: با اینکه پست کاربران مهمان می تواند بخشی از کمپین سئوی قانونی باشد، اما لینک های آمده از سوی پست های مهمان بویژه در منطقه محل سکونت نویسنده، شاید به اندازه‌ی لینک متنی در همان صفحه با ارزش نباشد.
۹۲٫ لینک به صفحه اول دامنه ای که صفحه روی آن است: لینک ارجاعی به صفحه اول ممکن است نقشی خاص و مهم در ارزیابی سایت و در نتیجه وزن لینک بازی کند.
۹۳٫ لینک های Nofollow: یکی از بحث برانگیز ترین موضوعات در سئو. نظر رسمی گوگل در مورد این موضوع:
“بطور کلی، ما آنها را دنبال نمی کنیم”
که نشان می دهد در موارد خاص این کار را انجام می دهند. داشتن یک درصد اطمینان از لینک های nofollow  نیز ممکن است نشان دهنده مشخصات لینک طبیعی و غیر طبیعی باشد.
۹۴٫ تنوع در انواع لینک: داشتن تعداد زیادی لینک که از منبعی واحد است (مانند مشخصات فروم ها، نظرات بلاگ ها) ممکن است نشانه ای از اسپم بودن سایت باشد. به بیان دیگر، لینک هایی که از منابع مختلف می آید نشانه ای از خصوصیات لینکی نرمال می باشد.
۹۵٫ “لینک اسپانسر” یا دیگر کلمات حول و حوش لینک: کلماتی مانند “اسپانسر”، “شرکای لینک” و “لینک های اسپانسری” ممکن است ارزش لینک را کاهش دهند.
۹۶٫ لینک های متنی: لینک های جاسازی شده درون محتوای صفحه بسیار قوی تر از لینک های موجود در صفحه ای خالی یا هرجای دیگری درنظر گرفته می شود. مثالی خوب در مورد استفاده از این نوع لینک ها سایت نیو سئو است که در بسیاری از پست ها به تعداد زیاد بر روی لینک های داخل محتوا کار کرده است.
۹۷٫ تعداد بیش از اندازه redirect 301  در صفحه: لینک های آمده از redirect 301 تاحدودی رنک را تضعیف می کند، به این آموزش وبمستر توجه کنید.
۹۸٫ anchor text بک‌لینک: همانطور که پیش تر گفته شود و از الگوریتم اورجینال گوگل بر می آید :
نخست اینکه anchorها اغلب نسبت به صفحات تنها، دقت توصیفی بیشتری در صفحات وب ایجاد می کنند.
واضح است که anchor text از اهمیت کمتری نسبت به گذشته برخوردار است (شبیه اسپم بنظر می رسد). اما همچنان در مقیاس هرچند کوچک سیگنال های ارتباطی قوی ارسال می کند.
۹۹٫ anchor text لینک های داخلی: با اینکه احتمالا وزن متفاوتی نسبت به anchor text بک‌لینک دارد اما anchor text لینکهای داخلی یکی دیگر از سیگنال های ارتباطی است.
۱۰۰٫ توصیف عنوان لینک: از عنوان لینک (متنی که با رفتن روی لینک ظاهر میشود) به عنوان سیگنال ارتباطی ضعیفی استفاده می شود.
۱۰۱٫ TLD کشور دامنه: گرفتن لینک های از دامنه های قدرتمند اختصاصی کشور خاصی (de , .cn , .co . .ir)، ممکن است به بهبود رنک شما در آن کشور کمک کند.
۱۰۲٫ موقعیت لینک در محتوا: لینک هایی که در بخش ابتدایی مطلب هستند، تا حدودی وزن بیشتری نسبت به لینک های انتهای متن دارند.
۱۰۳٫ موقعیت لینک در صفحه: جایی در صفحه که لینک ظاهر می شود مهم است. اساساً لینک های جاگرفته در محتوای صفحه قدرت بیشتری نسبت به لینک های منطقه فوتر یا هدر صفحه دارند.
۱۰۴٫ لینک از سایت های مناسب: واضح است که لینکی از سایتی با موضوع مشابه، قدرت بیشتری نسبت به لینکی از سایت نامربوط دارد. دلیل اینکه امروزه هر استراتژی تاثیرگذاری در سئو روی بدست آوردن لینک های مرتبط متمرکز است نیز همین موضوع می باشد.
۱۰۵٫ رتبه سایت مناسب: الگوریتم هیلتاپ نشان می دهد که لینک از صفحه ای که نزدیک به محتوای صفحه شمااست، قدرتمندتر از لینکی از صفحه نا مرتبط است.
۱۰۶٫ متن حول لینک: گوگل احتمالا می فهمد که آیا لینک به سایت شما پیشنهاد است یا بخشی از یک بازدید نادرست است. لینک هایی که حس مثبتی پیرامونشان دارند وزن بیشتری را بدست می آورند.
۱۰۷٫ کلمات کلیدی در عنوان: گوگل به لینک هایی علاقه بیشتر نشان می دهد که دارای کلمات کلیدی در عنوان هستند (“کارشناسان به کارشناسان لینک می دهند”).
۱۰۸٫ سرعت بالای لینک گرفتن: سایتی با سرعت لینک گرفات زیاد ، معمولا یک امتیاز SERP بدست می آورد.
۱۰۹٫ سرعت پایین لینک گرفتن: سرعت پایین لینک گرفتن می تواند به وضوح رنکینگ را کاهش دهد چرا که نشانه ای از کاهش محبوبیت بشمار می رود.
۱۱۰٫ لینک از صفحات  Hub : آرون وال ادعا می کند که گرفتن لینک از صفحاتی که دارای منابع قوی هستند (مخزن)، در مورد موضوعی خاص رفتار خاصی نشان می دهند.
۱۱۱٫ لینک از صفحات با قدرت نویسندگی بالا: لینک از سایتی که دارای قدرت نویسندگی بالایی است، از لینک سایتی با حوزه فعالیت محدود و کوچک خوشنام تر است.
۱۱۲٫ لینک به منابعی مانند ویکی پدیا: با اینکه لینکها nofollow هستند، ولی بسیاری فکر می کنند که گرفتن لینک از ویکی پدیا در پیش چشم موتورهای جستجو به شما اعتبار و قدرت نویسندگی می بخشد.
۱۱۳٫ Co-Occurrences: کلماتی که مایلید در حوالی بک‌لینک های شما ظاهر شوند، کمک می کنند که به گوگل بگویید موضوع صفحه چیست.
۱۱۴٫ عمر بک‌لینک: بر اساس امتیازی در گوگل، لینک های قدیمی قدرت رنک‌دهی بهتری نسبت به بک لینک های جدید دارند.
۱۱۵٫ لینک از سایت های واقعی در مقابل Splogs : به سبب گسترش شبکه های وبلاگ، گوگل احتمالا وزن بیشتری به لینک های امده از “سایت های واقعی” نسبت به بلاگ های جعلی می دهد. آنها عموما از برند و سیگنال تعامل کاربری استفاده می کنند تا این دو را از هم تشخیص دهند.
۱۱۶٫ مشخصات لینک طبیعی: سایت با مشخصات لینک “طبیعی” رنک بالاتری بدست می آورد و برای آپدیت دوام بیشتری دارند.
۱۱۷٫ لینک های متقابل: صفحه طرح لینک گوگل “تبادل لینک بیش از حد” را به عنوان کاری که باید از آن اجتناب شود لیست کرده است.
۱۱۸٫ لینک محتوای تولید شده توسط کاربر: گوگل این توانایی را دارد که لینک های تولید شده از UGV را از لینک های تولید شده توسط شخص صاحب سایت تشخیص دهد. برای مثال، آنها می دانند که لینکی از بلاگ رسمی wordpress.com در fa.blog.wordpress.com بسیار متفاوت از لینکی در besttoasterreviews.wordpress.com است.
۱۱۹٫ لینک از ۳۰۱: لینک های ۳۰۱ ممکن است در مقایسه با لینک مستقیم تا حدودی ارزش خود را از دست بدهند. با این حال، مت کات می گوید که یک لینک ۳۰۱ مشابه با لینک مستقیم است !!!
۱۲۰٫ میکروفرمت Schema.org : صفحاتی که میکروفرمت ها را پوشش می دهند ممکن است رنک بالاتری نسبت به صفحات بدون این قابلیت، بدست آورند. این موضوع ممکن است امتیازی مستقیم بشمار رود و یا در واقع صفحات با میکروفرمت دارای SERP CTR بالاتری هستند
۱۲۱٫ DMOZ listed: بسیاری معتقدند که گوگل به سایت های DMOZ listed اندکی بیشتر اعتماد دارد.
۱۲۲٫ راهنمای Yahoo!: الگوریتم گوگل ممکن است مکانی خاص برای راهنمای Yahoo! داشته باشد (با توجه به اینکه چه مدت سایت ها را فهرست بندی می کند).
۱۲۳٫ تعداد لینک های خروجی در صفحه: رنک صفحه محدود است. لینک در صفحه ای با هزاران OBLs رنک کمتری نسبت به صفحه ای با فقط تعداد کمی OBLs بدست می آورد.
۱۲۴٫ لینک های مشخصات انجمن: بدلیل اسپم فنی محور، گوگل ممکن است به وضوح ارزش لینک های انجمن ها را پایین بیاورد.
۱۲۵٫ شمارش جهانی محتوای لینک: لینک از پستی ۱۰۰۰ کلمه ای خیلی با ارزش تر از لینکی درون قطعه ای ۲۵ کلمه ای است.
۱۲۶٫ کیفیت محتوای لینک: لینک هایی که ضعیف نوشته شده اند یا محتوای کم کیفیت به اندازه ی لینک های شامل نوشتار خوب و محتوای مولتی مدیا دار رنک پیدا نمی کنند.
۱۲۷٫ لینک های صفحات ویژه: مت کات خاطر نشان کرد که لینک متن های ویژه بصورت تک لینک “فشرده” می شوند.

در پایان این قسمت لازم دیدم شما را به این نکته مهم ارجاع دهم :

شاید برخی از موارد بالا از نظر شما شبیه هم باشند اما اگر این فکر در ذهنتان پدیدار شده است حتما دوباره از اول و با دقت و تمرکز بیشتر مقاله را بخوانید.بنده سعی کردم هرگز از موارد مشابه استفاده نکنم

توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.