فاکس بلاگ

آموزش سئو به روش سئو کلاه خاکستری در سال ۲۰۱۹

آموزش سئو به روش سئو کلاه خاکستری در سال ۲۰۱۹

در این مقاله از آموزش سئو می خواهیم به طور حرفه ای و تخصصی سئو کلاه خاکستری را بررسی کنیم.همانطور که میدانیم , سئو دارای قسمت های مختلفی میباشد که اگر بخواهیم این قسمت ها را نام ببریم میتوانیم آن را به سه قسمت سئو کلاه سیاه , سئو کلاه سفید و سئو کلاه خاکستری تقسیم بندی کنیم.

سئو دارای تکنیک های مختلفی میباشد که برخی از این تکنیک ها توسط گوگل به رسمیت شناخته میشوند و گوگل آنها را نفی نکرده است که این دسته از تکنیک ها در قلمرو سئو کلاه سفید قرار میگیرند , اما سئو کلاه سیاه کاملا متضادِ سئو کلاه سفید میباشد و به این معنی است که ما در سایت خود از تکنیک هایی استفاده کنیم که گوگل انجام آنها را مجاز نمیداند و از نظر گوگل غیر قانونی هستند.

اما سئو کلاه خاکستری چیست؟ Gray Hat Seo به آن دسته از تکنیک هایی گفته میشود که اگر گوگل متوجه شود که ما آن ها را در سایت خود اعمال کرده ایم سایت را جریمه میکند. البته بهتر است بدانید برخی از تکنیک هایی که در Gray Hat Seo , استفاده میشوند باعث صرفه جویی در هزینه میشوند و گاهی اوقات میتوانند رشد سایت را به همراه داشته باشند.

همانطور که گفتیم Gray Hat Seo , دو مزیت فوق العاده (صرفه جویی در هزینه ها و رشد سایت) را به همراه دارد اما دلیل بر این نمیشود که هر فردی از تکنیک های Gray Hat Seo استفاده کند زیرا در صورتی که گوگل متوجه شود شما با استفاده از این تکنیک ها , قصد دور زدن او را دارید سایت شما را جریمه خواهد کرد.

اگر فردی تمایل دارد از تکنیک های سئو کلاه خاکستری استفاده کند کاملا باید حرفه ای عمل کند و آن چیزی که مهم است این میباشد که فرد اطلاعات خود را مدام آپدیت کند زیرا الگوریتم گوگل بسیار حساس میباشد و هر لحظه در حال به روز رسانی میباشند و در صورتی که شما کوچک ترین خطایی انجام دهید گوگل متوجه میشود که نتیجه ی آن سقوط سایت شما میباشد.

شما تا زمانی که گوگل این تکنیک ها را به طور رسمی در قسمت سئو کلاه سیاه قرار نداده است میتوانید به طور درست و حرفه ای مورد استفاده قرار دهید. اما در صورتی که گوگل اینگونه تکنیک ها را وارد قلمرو سئو کلاه سیاه کرد باید به طور کامل دور اینگونه تکنیک ها را خط بکشید.

همانگونه که گفتیم Gray Hat Seo دارای تکنیک هایی میباشد که افراد حرفه ای باید با این تکنیک ها آشنایی کامل داشته باشند در ادامه قصد داریم شما را با این تکنیک ها آشنا سازیم.

تکنیک های سئو کلاه خاکستری

لینک دادن به سایت

یکی از آن مواردی که گوگل انجام آن را مجاز نمیداند خرید بک لینک میباشد اما بعضی از افراد تمایل دارند که گوگل را دور بزنند به عنوان مثال این دسته از افراد با صاحبان سایت ها , تبادل لینکی انجام میدهند و در پست هایی که در سایتشان منتشر میکنند سایت های یکدیگر را معرفی مینمایند.

به کار بردن کلمات کلیدی در عنوان

یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه خاکستری , استفاده از کلمه ی کلیدی فقط در عنوان است. همانطور که میدانید سئو دارای اصولی میباشد از جمله اینکه شما نه تنها باید کلمه ی کلیدی را در عنوان , بلکه چند بار حتی داخل متن نیز به کار ببرید.

هر چند به کار بردن کلمه کلیدی در عنوان , لازم است اما کافی نیست زیرا گوگل کاملا میتواند تشخیص دهد که شما در حال استفاده از تکنیک های کلاه خاکستری هستید البته این نکته را باید اضافه کنیم که استفاده کردن از کلمات کلیدی در عنوان , فقط زمانی جواب میدهد که شما قصد منتشر کردن پستی کوتاه را داشته باشید اما آن دسته از افرادی که تمایل دارند در پست های خود , بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه به کار ببرند نه تنها باید کلمه کلیدی را در عنوان , بلکه باید چند بار آن را در متن نیز تکرار نمایند.

خرید دامین

همانطور که بیشتر شما متوجه شده اید و میدانید دامین های زیادی وجود دارند که اکنون هیچ گونه فعالیتی ندارند که توصیه میشود این گونه دامین ها را خریداری کنید و آن دسته که با مطالب سایت شما مرتبط هستند را انتخاب کنید و با استفاده کردن از کلمات کلیدی مطالب , به سایت خودتان لینک دهید.

اما نکته ی حائز اهمیت این میباشد که حتما توجه داشته باشید که گوگل , دامین ها را قبلا مورد جریمه قرار نداده باشد و دامین هایی که حداقل ۳ سال سن دارند میتوانند تاثیر مثبت بر رشد سایت شما بگذارند , شما میتوانید برای پیدا کردن سن دامنه , جستجوگر دامنه Whois را به کار ببرید.

همچنین بهتر است بدانید که سایت nic.ir و بخش دامنه های منقضی شده از منابعی میباشد که میتواند به شما کمک کند تا دامین های منقضی شده را پیدا کنید.

ایجاد کامنت

شما میتوانید در سایت خودتان و یا سایت های دیگر , کامنت بگذارید و به قسمت های مختلف بک لینک بدهید. در صورتی که این روش حرفه ای انجام گیرد میتواند روشی موثر برای صعود سایت محسوب شود اما دقت داشته باشید که احتمال دارد گوگل لینک هایی را که در قسمت کامنت قرار داده شده است را جریمه کند

سایت

افرادی که از تکنیک های سئو کلاه سفید استفاده میکنند باید در یک دوره زمانی منظم , پست های منتشر شده را آپدیت نمایند به عنوان مثال در صورتی که پست منتشر شده , دارای خطایی میباشد باید مورد ویرایش قرار بگیرد و صاحب سایت علاوه بر ویرایش پست های قدیمی , محتوای جدید نیز تولید کند.

اما آن دسته از افرادی که به سمت استفاده از تکنیک های سئو کلاه خاکستری حرکت میکنند تغییراتی دروغین در سایت خود ایجاد میکنند از جمله اینکه تاریخ های به روز رسانی را تغییر میدهند و یا اینکه مکان تگ ها را مورد ویرایش قرار میدهند.

حساب های شبکه های اجتماعی جعلی

قاعدتاً برخی از افراد گاهی اوقات مجبور میشوند کارهایی را انجام دهند که از لحاظ اخلاقی درست نمیباشد اما همانطور که میدانید از آنجا که پیروی کردن از تکنیک های سئو کلاه سفید , هزینه های میلیونی را به همراه دارد به ناچار صاحبان سایت به سمت درست کردن حساب های شبکه های اجتماعی جعلی رو می آورند و با فعالیت کردن در آنها , بک لینک هایی از فیسبوک , توییتر و موارد دیگر دریافت میکنند.

گذاشتن لینک در ایمیل سایت های خبری

قرار دادن لینک در ایمیل سایت های خبری مانند بک لینک میباشد اما یک تفاوت دارد و آن هم این میباشد که شما باید هزینه ای را بپردازید تا لینک شما در قسمت خبرنامه , به عنوان یک خبر گذاشته شود.

یکی دیگر از روش ها این میباشد که شما به سایت هایی که اجازه بک لینک میدهند مبلغی بپردازید تا لینک ها , دایرکتوری ها و فروم ها را در سایتشان بگذارند البته شما هم باید لینک سایتشان را در سایت خود قرار دهید.

به اشتراک گذاشتن

یکی از روش های بسیار موثر برای صعود سایت , استفاده کردن از گزینه های به اشتراک گذاری میباشد به همین دلیل توصیه میشود همیشه در قسمت پایین پست هایتان دکمه های به اشتراک گذاری را قرار دهید.

طراحی مجدد سایت

سعی کنید هر چند سال یکبار سایت خود را مجدداً طراحی کنید زیرا در این صورت دستورات و کدها تغییر میکنند و به عنوان محتوای جدید برای گوگل شناخته میشوند.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 10 ژانویه 2019
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.