فاکس بلاگ

آموزش سئو تصاویر جهت افزایش سرعت سایت در موبایل

آموزش سئو تصاویر جهت افزایش سرعت سایت در موبایل

آموزش سئو تصاویر و اهمیت آن در افزایش سرعت سایت ها را در مقالات گذشته نیوسئو بررسی کردیم. تصاویر، همواره عامل اساسی افزایش حجم صفحات سایت هستند و سرعت بارگزاری سایت را در موبایل ها افزایش می دهند. از سال ۲۰۱۷ بهینه سازی سرعت سایت در دستگاه ها و تلفن های هوشمند اهمیت زیادی یافته چرا که گوگل توجه بیش از اندازه ای به بحث تلفن های همراه داشته است و این مسئله در سئو سایت و رنک بندی گوگل تاثیرگذار است.

حالا سوال اصلی اینجاست که چطور می توان مشکلاتی که برای بهینه سازی سایت ها در تلفن های همراه به وجود می آیند را رفع کرد؟

در این مقاله به بررسی موضوع استفاده صحیح از تصویر و بیان راهکارهایی در این حوزه می پردازیم تا با دیگر دلایل کندی سرعت صفحات سایت آشنا شویم. در این مسیر شما تنها نیستید و امیر قمصری شما را در جهت رسیدن به این هدف یاری می کند.

در ابتدا باید به این نکته اشاره نمود که تصاویر، ۶۸ درصد کل وزن صفحات اینرنتی را تشکیل می دهند و ۲٫۲ مگابایت میانگین اندازه هر صفحه بارگذاری شده در تلفن های همراه است. این حجم صفحه در تلفن های همراه بسیار زیاد است و سرعت صفحات وب در موبایل را کم می کند.

خب، برویم به سراغ تکنیک های رفع عوامل کند شدن وب سایت و افزایش میزان بهره وری سایت.

۴٫ حذف قسمت های اضافی عکس:

ساده ترین و راحت ترین کار جهت افزایش سرعت بارگزاری صفحات، حذف عکس هایی است که فاقد ارزش هستند. نکته دیگر که در این قسمت حائز اهمیت است توجه به حجم عکس ها در هنگام طراحی می باشد. مثلا باید به این موارد توجه نمایید:

الف) آیا عکسی که بر روی صفحه سایت قرار می دهید قابلیت نمایش در تلفن های همراه را دارد؟

ب) آیا می توان حجم عکس را به ۳۰، ۵۰ و یا ۱۰۰ کیلوبایت کاهش داد؟

۵٫ شمارش تصاویر کار شده در سایت:

شما باید تعداد تصاویری که در سایت بارگذاری می کنید را مورد شمارش قرار دهید و همیشه آنها را بهینه نمایید. هر چقدر که می توانید حجم آنها را کاهش دهید بطوریکه از کیفیت عکس کاسته نشود.

در ادامه مثالی (Case Study) را بررسی می نماییم.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا:

سایت دیجی کالا که پردآمدترین سایت ایران است را در نظر بگیرید، این سایت برای نمایش محصولات خود و جلب رضایت مشتری، باید از تصاویر بسیاری در زوایای مختلف استفاده کند.

با اندکی تامل در می یابید که چه تعداد عکس باید برای هر محصول در نظر گرفته شود و بارگزاری این تصاویر هر چقدر هم که کم حجم باشند چه مقدار زمان لازم دارد. اما این شرکت چگونه توانست از پس این چالش برآید؟

مدیران این شرکت به کمک تیم حرفه ای خود این مشکل را حل کردند. به اینصورت که این شرکت تمام محصولات خود را طوری طراحی نمود که این محصولات متمایز و قابل تشخیص باشند. این ایده حاوی نکات بسیار ریزی است که بر مهندسان بازاریابی پوشیده نیست. از آنجا که اکثر مشتریان این شرکت فقط به برند این شرکت توجه می نمایند و عده معدودی به جزئیات آن می پردازند، تیم دیجی کالا با آگاهی کامل از این نقاط ضعف، آنها را تبدیل به نقطه اتکا نموده و زمینه ساز فروش چند صد برابری محصولات این شرکت شده است.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 15 فوریه 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.