فاکس بلاگ

آموزش نکات امنیتی سایت و هاست – ضد هک

hack-bank-amrica

اگر شما امن ترین سیستم دنیا را دارید بر اثر اشتباه کوچکی سیستم خود را تقدیم به هکر ها میکیند در این مقاله ما به نکات امنیتی مدیریت وب سایت می پردازیم باید دقت داشت که امنیت سیستم و سایت شما به شما تکیه می کنند .

۱- از کلمات عبور ساده استفاده نکنید مانند :  ۱۲۳۷۸۹

۲- کلمات عبور را حداقل ۸ کاراکتری انتخاب کنید و هر چه تعداد کاراکتر ها بیشتر باشد بهتر است از حروف کوچک و بزرگ و اعداد و علامت ها استفاده کنید .

مانند  : AaSwr”k’۵

۳- کلمات عبور را در کامپیوتر خود نگه داری نکنید بهتر است به خاطر بسپارید .

۴- همیشه برای ورود به سایت های خود از کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید و به هیچ عنوان از کامپیوتر های عمومی مانند کافی نت و…. استفاده نکنی چون به راحتی امکان جاسوسی رمز عبور توسط نرم افزارهای مخفی هست  .

۵- در موارد ضروری گزینه به یاد سپردن یا ذخیره کلمه عبور را علامت نزنید و پس از اتمام کار History و Cookie های مرورگر را حذف نمایید – هر چند امکان جاسوسی باز هم وجود دارد  .

۶- حداکثر هر شش ماه کلمه عبور خود را تغییر دهید  .

۷- در صورتی که کلمه عبور خود را برای رفع مشکلاتی به مدیر فنی سایت یا مدیریت هاست یا غیره اعلام کردید در پایان کار حتماً کلمه عبور را تغییر دهید  .

۸- به هیچ کس اعتماد نکنید ! حتی صمیمی ترین دوستان , قدیمی ترین همکلاسی , خوش بر خورد ترین فامیل و برادر و خواهر شما – این را به خاطر بسپارید .

به هیچ کس اعتماد نمی کنم !

۹- به هیچ عنوان نرم افزار ناشناس در سیستم نصب نکنید چون ممکن است بد افزار جاسوسی داشته باشند و همچنین کرک وpath  ناشناس را در سیستم نگه داری نکنید از پروکسی ها یا ف ی ا ت ر شکن برای ورود به سایت خود استفاده نکنید  .

۱۰- همیشه برای ورود به مدیریت سایت یا هاست از دیوار آتش قدرتمند و آنتی ویروس بروز استفاده کنید مانند  : Kaspersky دارای آنتی ویروس قوی و دیوار آتش محکم – آپدیت باشید  .

۱۱- از سیستم های ارتباط آنلاین در صورت امکان استفاده نکنید چون طرف یا سرور مقابل امکان دارد به همراه فایل ها بد افزار هم ارسال کند  .

۱۲- در وب سایت ها و وبلاگ ها به هیچ عنوان رو تبلیغات مشکوک کلیک نکنید این عمل مانند دانلود بد افزار می باشد و باعث دزدین اطلاعات شما و در نتیجه هک میشود

۱۳- از باز کردن ایمیل های ناشناس حاوی فایل پیوست یا تصویر خودداری کنید به هیچ عنوان فایل پیوست شده و تصاویر را دانلود و اجرا نکنید چون امکان دارد آلوده باشند – حتی عکس  .

۱۴- همیشه دو آدرس پست الکترونیک داشته باشید یکی عمومی, برای ثبت نام در سایت های دیگر و دیگری برای سایت خود به هیچ عنوان از آدرس ایمیلی که در وب سایت هایتان به عنوان آدرس ایمیل مدیریت استفاده کرده اید برای ثبت نام در وب سایت های دیگر استفاده نکنید  .

۱۵- حدالامکان از افزودن مدیران بیشتر به وب سایت خودداری کنید و حد امکان دسترسی آن ها را محدود کنید هر چند آشنا باشد   .

  •      
  • رضا ایرانی
  • 12 مارس 2015
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.