فاکس بلاگ

آموزش کار با Alexa ( معرفی بخش های مختلف سایت الکسا )

آموزش کار با Alexa ( معرفی بخش های مختلف سایت الکسا )

در مقاله قبلی که با موضوع “رنک الکسا یا گوگل کدام بهتر است ؟” در سایت فعال شد کمی در مورد وب سایت الکسا توضیح داده ام . الکسا از بخش های مختلفی تشکیل شده است که اگر بخواهید در جهت افزایش آمار بازدید همچنین رنکینگ وب سایتتان از آن استفاده کنید ، حتما باید قسمت های مختلف آن را بشناسید تا دقیقا بتوانید در زمان معین تجزیه و تحلیل در مورد آمار ارائه شده انجام بدهید .وقتی یک وب سایت را در موتور جستجویوب مستر جهت نمایش آمار جستجو می کنید ، آمار متفاوتی نمایش داده می شود که هر کدام یک کاربردی دارد . به عنوان مثال شاید بخواهید بدانید کاربران به صورت پیش فرض روزی چند دقیقه در وب سایت شما مقالات و محصولاتتان را مشاهده می کنند یا بازدید کنندگان شما بیشتر از کدام کشورها هستند .

۱٫ ابتدا وارد وب سایت وب مستر شده و در کادر بالای صفحه وب سایت خودتتان را جستجو کنید . اگر هم از وب مستراستفاده می کنید بر روی آیکون سایت کلیک کنید .

 

 

۲٫بعد از کلیک بر روی کلید اینتر کمی صبر کنید تا آمار نمایش داده شود . تا یک سال پیش استفاده از تمام قسمت های الکسا رایگان بود ولی در سرویس جدید بخش های اصلی که جزییات در آن نمایش داده می شود  غیر فعال شده است . البته نیازی هم به خرید سرویس پولی ندارید چون اطلاعات کلی در اختیار شما قرار می گیرد همچنین از طریق وب مستر و گوگل آنالیزر هم می توانید وب سایتتان را تجزیه و تحلیل کنید .ابتدا نمای کلی و مشاهده آمار و ارقام نمایش داده شده را در تصویر زیر مشاهده کنید .

 

از قسمت بالا شروع میکنم .
Alexa Traffic Ranks : اگر سایت شما از رتبه پایین تر از ۱۰۰۰۰۰ ( صد هزار ) در سیستم رتبه دهی الکسا باشد نمودار و جزئیات آن برای سایت نمایش داده می شود
۲- اگر سایت از لحاظ رتبه بعد از ۱۰۰۰۰۰ ( صد هزار ) باشد سیستم نمودار خالی نشان داده می شود.
توضیح تکمیلی: سایتها در سیستم رتبه دهی الکسا به ترتیب تعداد بیننده رتبه دهی می شوند. مثلا سایتی که رتبه ۱ را دارد یعنی پر بیننده ترین سایت در اینترنت است و سایت بعدی رتبه ۲ را می گیرد و الی آخر. الکسا سابقه سایتهایی را به صورت نمودار نشان می دهد که رتبه آنها کمتر از ۱۰۰۰۰۰ ( صد هزار ) باشد. سایتهای بعد از این دارای تعداد بسیار کمی بیننده روزانه می باشند و الکسا ریز اطلاعات آنها را نشان نمی دهد. اما صحبت ما در مورد سایتهایی است که رتبه آنها و تعداد بیننده اشان در حدی است که الکسا اطلاعات آنها را نگهداری می کند و توسط نمودار به ما نشان می دهد.
سایت آسارایان دارای رتبه جهانی ۴۶٫۱۲۷ و رتبه ایران ۸۵۲ است .

 

Audience Geography : در این بخش می توانید مشاهده کنید که بیشترین بازدید کنندگان وب سایت شما از کدام کشورها هستند همچنین درصد آنها نیز نمایش داده می شود . این گزینه زمانی بیشترین کاربرد را دارد که شما دارای یک وب سایت جهانی مثل فیس بوک باشید .

 

میرسیم به بخش How engaged are visitors to asarayan.com : در این قسمت ۳ آمار نمایش داده شده است .

Daily Time on Site :  مدت زمان نمایش داده شده میانگین زمان صرف شده توسط کاربران در سایت را نشان می دهد به نوعی اهمیت و مطلوبیت مطالب را برای کاربران نشان می دهد. هر چقدر شما در سایتتان مطالب جذاب تر و بروزتری قرار دهید این عدد بالاتر خواهد آمد.

Daily Pageviews per Visitor : مدت زمان نمایش داده شده میانگین صفحاتی را نشان می دهد که کاربران در هر روز مطالعه کرده اند. این نمودار جذابیت مطالب قرار داده شده در سایت را بیان می کند.
البته دقت کنید نمودار فوق Pageviews / User بسته به عوامل مختلف دیگری دارد. مثلا روز های مختلف هفته کاربران ممکن است تعداد صفحه بیشتر یا کمتری مطالعه کنند. یا بعضی از فصلها .
مثلا در بازه امتحانات خرداد ماه پیش بینی می شود این سایت با کمی کاهش در بازدید و یا در تعداد صفحات مورد مشاهده مواجه شود.
Bounce Rate : درصد نمایش داده شده نشان داد می شود که چند درصد کاربران پس از ورود به این سایت بلافاصله از سایت خارج شده اند.
۱- اگر سایت از لحاظ طراحی اشکال داشته باشد و کاربران نتوانند سایت را بدرستی ببینند.
۲- اگر سایت بقدری سنگین باشد که کاربر حوصله اش سر رفته و صفحه را ببندد.
۳- اگر کاربر پس از دیدن صفحه متوجه شود که این سایت موضوعش با چیزی که فکر می کرده فرق دارد.
۴- و …
شما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا کاربر را جذب کنید وگرنه کاربر صفحه مرورگرش را بسته و از سایت شما بیرون می رود. به نظر من این فاکتور بیشتر به بحث طراحی سایت و المانهای گرافیکی مربوط است.

 

 

بخش بعدی مربوط می شود به How engaged are visitors to asarayan.com :
این بخش از سه قسمت تشکیل شده است .
Search Traffic : این نمودار درصد کاربرانی را نشان می دهد که این سایت را از طریق موتور های جستجو پیدا کرده اند.

Top Keywords from Search Engines : بیشترین یا بهترین کلمات کلیدی که در سایت شما وجود دارد و از طریق موتورهای جستجو باعث شده بازدید کننده وارد وب سایت شما شود . بهترین انتخاب برای کار کردن در صفحات مورد نظر . مثلا تبلیغات را در صفحه ای قرار بدهید که بیشترین جستجو را داشته . یا از طریق صفحاتی که بیشترین بازدید را از طریق کلمات کلیدی داشته است ، لینک به صفحات کم بازدید بدهید .

Upstream Sites : اگر به بخش Upstream Sites در قسمت پایین صفحه مربوط به آمار هر وب‌سایت در الکسا نگاه کنید، لیست وب‌سایت‌هایی که کاربران پیش از بازدید از وب‌سایت مورد‌نظر شما از آن بازدید کرده‌اند، نمایش داده می‌شود. مثلاً کاربران آسارایان پیش از بازدید از بخش آموزش از وب‌سایت‌هایی همچون گوگل، دیجی‌کالا، یاهو و غیره بازدید کرده‌اند. حال کاربر می‌تواند از طریق لینک‌های مختلف از این وب‌سایت‌های ذکر شده به آسارایان مراجعه کرده باشد یا اینکه پس از بازدید از آن وب‌سایت‌ها، به میل خود به  آسارایان مراجعه کرده باشد. اما از همین طریق می‌توان متوجه شد که یک وب‌سایت از طریق سرویس‌های پاپ‌آپ یا موارد اینچنینی به وب‌سایتی که در حال مشاهده آمار آن در الکسا هستید، ارجاع شده است.

 

 

معرفی قسمت What sites link to asarayan.com :
اگر می خواهید بدانید چند وب سایت یا وبلاگ به سایت شما لینک داده اند بهتر است Total Sites Linking In را مورد بررسی و مشاهده قرار بدهید . به صورت پیش فرض فقط ۵ وب سایت از جمع لینکهای شما نمایش داده می شود که برای مشاهده جزییات باید حساب پولی را خریداری کنید یا از طریق وب مستر گوگل جزییات را به صورت کامل مشاهده کنید .

 

  •      
  • رضا ایرانی
  • 27 جولای 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.