فاکس بلاگ

آیا میتوانم سئو سایت را خودم انجام دهم؟

آیا میتوانم سئو سایت را خودم انجام دهم؟

هر روز سوالات زیادی در انجمن های گفتگوی مربوط به طراحی و سئو سایت به چشم میخورد مانند؛ چگونه سایت خود را سئو کنم، مقالات آموزش سئو را از کجا میتوان یافت، چرا گوگل سایت من را ایندکس نمیکند و یا کجا میتوانم سئو سایت خود را بررسی کنم.

متاسفانه اکثر این سوالات پس از انجام اشتباهات در سئو سایت پیش می آیند. اگر شما هم یکی از صاحبان سایت هستید و بدنبال راهی برای بهبود وضعیت سئو سایت خود میگردید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

برای طراحی سایت مشخص است که شما به شخصی با تجربه و سلیقه کافی نیاز دارید و امروزه کمتر شرکتی کار طراحی سایت را خود در دست میگیرد، ولی برای سئو سایت چطور؟ آیا سئو سایت نیز نیاز به متخصص دارد و یا میتوان آن را به هرکسی سپرد؟ فرض کنید که تعمیر خودرو خود را به یک تعمیرکار گوشی موبایل یا یک حسابدار بسپارید فکر میکنید چه نتیجه ای خواهد داشت ویا جبران آن چه هزینه ای برای شما خواهد داشت. حال فرض کنید که سئو سایت خود را به شخصی نامناسب بسپارید…

آیا با HTML آشنایی دارید؟

شما برای اجرای اصول سئو باید متن و کد HTML سایت خود را تغییر دهید و اگر از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا یا مجنتو استفاده میکنید باید علم و تسلط لازم را داشته باشید.

آیا میتوانید محتوای سایت خود را بروزرسانی کنید؟

سئو سایت مناسب نیاز به مطالب بروز وتازه دارد، آیا امکان ارائه مطالب جدید و مستمر در سایت را دارید؟ وبلاگ میتواند انتخاب مناسبی باشد.

با کلمات کلیدی و نحوه انتخاب آنها آشنایی دارید؟

شما باید بتوانید کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با کار خود را پیدا کرده و سئو سایت را متناسب با این کلمات انجام دهید.

ابزار لازم سئو سایت را در دسترس دارید؟

بسیاری از بخش های سئو سایت نیاز به ابزار و برنامه های آنالیز مناسب دارند که برخی از آنها گران قیمت بوده و نیازمند تسلط و آشنایی کامل هستند. شما باید برای سئو سایت خود نحوه کار با گوگل وبمستر را بخوبی بیاموزید.

زمان شما چقدر ارزشمند است؟

این سوال را بعنوان آخرین سوال در نظر گرفتیم زیرا اهمیت بسیار زیادی دارد. وقت طلاست و ارزش آن در هر تجارتی متفاوت است. انجام تمام مراحل بهینه سازی و سئو سایت فرآیندی زمانبر است بخصوص اگر در زمینه فعالیت خود رقبای زیادی داشته باشید. ممکن است که شما بتوانید با مطالعه و تحقیق تمام فرآیند سئو سایت را بدرستی انجام دهید ولی در  نظر داشته باشید که این کار چه زمانی از شما خواهد گرفت و از این زمان چه استفاده ای میتوان داشت.

اگر پاسخ شما به سوالات بالا مثبت است میتوانید خودتان کار سئو سایت را آغاز کنید (با استفاده از سئوسیما) ولی اگر هرکدام از این بخش ها برای شما مبهم بوده ویا اطلاعی از آن ندارید بهتر است که سئو سایت خود را به یک متخصص بسپارید زیرا آنچه که در مقالات و آموزش های سئو میخوانید با آنچه که در عمل اجرا میشود تفاوت های تکنیکی زیادی دارد.

در نهایت شما تنها به سایت خود آشنایی دارید ولی متخصصان سئو با چندین سایت و شرکت در زمینه های مختلف همکاری داشته اند و تجربیات مناسبی را در زمینه سئو سایت کسب کرده اند که میتوانند در اختیار شما قرار دهند، شما در این راه اشتباهات زیادی مرتکب خواهید شد و باید هزینه آن را بپردازید چیزی که شاید کارشناسان سئو سالها قبل به آن رسیده اند.

برای انجام ساده ترین مراحل و تغییرات در سئو سایت نیازمند جستجو و صرف زمان زیادی هستید پس در نظر داشته باشید که در معادله زمان و هزینه کدامیک برای شما ارزشمندتر است.

 

  •      
  • رضا ایرانی
  • 26 نوامبر 2015
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.