فاکس بلاگ

اثر سرعت لود سایت چه تاثیری بر سئو دارد؟

اثر سرعت لود سایت چه تاثیری بر سئو دارد؟

اثر سرعت لود سایت در سئو زیاد است زیرا طبق جدیدترین الگوریتم های گوگل، بازدیدکنندگان در رفاه آن ها در اولویت بحث سئو سایت قرار داد. هرچه سرعت لود سایت کمتر باشد، برای سئو بهتر است.

شما به عنوان یکی از بازدیدکنندگان از وبسایت هایی رضایت دارید که سریع لود شوند و زمان کمتری از شما بگیرند. همچنین سایت هایی که سنگین هستند، حجم زیادی از اینترنت کاربران را مصرف می کنند و این موضوع اصلا خوشایند نیست. در کنار این موضع، کاربران معمولا صفحه ای را که دیر لود می شود می بندند و این عامل تاثیر مستقیم بر سئو سایت دارد. با تکرار این موضوع میانگین نرخ فرار کاربران از وبسایت افزایش می یابد و گوگل به چنین سایتی نمره منفی می دهد. از این رو سعی کنید رضایت و رفاه کاربران را در اولویت بحث بهینه سازی سایت خود قرار دهید و با رعایت تکنیک های سئو، تمام اقدامات لازم برای کاهش حجم سایت را انجام دهید. قبل از هرچیز پیشنهاد می کنیم مبحثی که قبلا در موضوع تاثیر سرعت سایت بر سئو منتشر کرده ایم را مطالعه بفرمایید.

آموزش gtmetrix سرعت لود سایت در سئو

به دلیل اهمیت اثر سرعت لود سایت در سئو، وبسایت gtmetrix.com تمام آیتم های تاثیرگذار بر این موضوع را بررسی می کند که می توانید از آن استفاده کنید. در این بخش به شرح و بررسی آیتم های gtmetrix برای کاهش سرعت و بالابردن رتبه سایت می پردازیم.

پاسخ های غلط سرور در سئو

هر صفحه از وبسایت پس از لود شدن و حتی کرال گوگل، پاسخی را از سمت سرور باز میگرداند. باید توجه داشته باشید که هیچ صفحه صحیحی به اشتباه ۴۰۴ بز نگردد. از سوی دیگر، صفحه ای که دارای این ارور است باید ریسپانس کد صحیح ۴۰۴ از سمت سرور برگردانده شود. البته به منظور کاهش سرعت لود سایت و تاثیر بر سئو، صفحه های ۴۰۴ را اصلاح نمایید. این کار با اصلاح آدرس صفحات سایت و یا تصحیح سورس لینک به صفحه انجام می شود.

تاثیر کش مرورگر بر سئو

تاثیر کش مرورگر بر سئو و سرعت لود سایت چشمگیر است. بنابراین برای صفحات و فایل هایی که قابلیت کش شدن دارند، کش مرورگر را فعال نمایید.

بهینه سازی تصاویر سایت و تاثیر بر سئو

تصاویر سایت باید بهینه شوند تا در زمان کمتری لود شوند. بدین منظور تصاویر را قبل از آپلود در سایت، از طریق نرم افزار فتوشاپ و گزینه save for web کم حجم کنید. با این کار تاثیر زیادی در سرعت لود سایت خواهید دید.

اجتناب از صفحه خوش آمدگویی در سئو سایت

وبسایت هایی که دارای صفحه فرود (landing page) مجزایی از صفحه اول سایت (homepage) دارند، ضربه سنگینی را در سئو سایت تجربه خواهند کرد. بحث در این زمینه زیاد است که در پست های بعدی به طور تخصصی تر توضیح داده می شود. اما در اینجا این موضوع را مدنطر قرار دهید که وبسایت هایی که باهربار ورود هر کاربر، وی را با کد ریدایرکت به صفحه دیگری انتقال می دهند، سرعت لود اصلی سایت را زیاد می کنند. این عامل همچنین به شدت برای کاربر ناخوشایند است. از این کار خودداری کنید.

فعالسازی gzip در سئو سایت

فایل هایی که به سمت سرور فرستاده می شوند و پاسخ هایی که بازگردانده می شوند، لازم است سبک باشند. از این رو، در مباحث سئو سایت از روش gzip استفاده می کنند. فایل ها در حین رد و بدل شدن بین مرورگر کاربران و سرور سایت فشرده می شوند. فعالسازی gzip نیاز به اکتیو بودن این خاصیت از سمت سرور نیز دارد. بنابراین از سرویس دهنده هایی استفاده کنید که این خدمات را به شما ارائه می دهند.

فشرده کردن کدهای سایت و تاثیر بر سئو

هرچه کدهای سایت فشرده تر باشند و سورس سایت کوتاه تر، خلاصه تر و فشرده تر باشند، اطلاعات بین مرورگر و سرور سریع تر منتقل شده و سایت زودتر لود می شود. بدین منظور با دقت و مهارتی که در امر برنامه نویسی دارید، اقدام به فشرده کردن فایل ها نمایید. می توانید از افزونه هایی که استاندارد هستند برای این کار استفاده کنید. هرگونه اشتباهی در این کار موجب ایجاد خطا در w3c واهد شد. بنابراین تا مطوئن نشدید دست به کاری نزنید و در این زمینه محتاطانه عمل کنید.
به عنوان نتیجه و در مخخلص کلام باید بگوییم از ابتدا سعی کنید اصول بهینه بودن سورس و تصاویر سایت را هنگام طراحی رعایت کنید تا دچار دوباره کاری نشوید. اصول دیگر در حین انجام اقدامات بهینه سازی موتور جستجو انجام می شود. اثر سرعت لود سایت در سئو ارزش وقت گذاشتن دارد.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 31 جولای 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.