فاکس بلاگ

ارور ۴۰۴ سئو سایت به چه علت است؟

ارور 404 سئو سایت به چه علت است؟

ارور ۴۰۴ یکی از ارورهای مهم در سایت است که اگر به آن توجه نشود برای سئو سایت مشکل ساز خواهد شد. در این پست شما را با انواع ارور ۴۰۴ و روش های رفع آن آشنا می کنیم.

قبل از هر چیز، باید به ساختار سایت توجه ویژه ای داشته باشید. به عبارتی سایت در مرحله طراحی و پیاده سازی باید مطابق با استانداردهای روز گوگل باشد. چرا که استانداردهای گوگل معیاری برای مقابله با هرگونه خطا را دارد. از این رو اگر سورس سایت سئو فرندلی باشد، و پس از هرگگونه تغییر آدرس از ریدایرکت های مناسب استفاده شود، خبری از ارو ۴۰۴ نخواهد بود.

انواع ارور ۴۰۴ در وب مستر و سئو

در بحث بهینه سازی موتور جستجو و سئو سایت، ۲ نوع ارور ۴۰۴ وجود دارد. نوع اول soft 404  و نوع دوم ۴۰۴ not found است. نوع اول مربوط به خطا در ساختار سایت و نوع ادرس دهی ها، تغییر آدرس ها و یا ناقص بودن ان ها مربوز می شود. نوع دوم معمولا ارورهای هستند که به حالت ریفرال لینک های اشتباه به وجود آمده اند. به طور کلی ارورهای ۴۰۴ مربوز به خطا در URLهای سایت می باشد. اگر بخواهیم به صورت عامیانه بگوییم، در این نوع ارور، یا URL داریم و کش کرده، یا URL نداریم یا URL داشته ایم و اکنون پاک شده است. نوع اول که با رفع کش حل می شود. نوعع دوم با metaهای سایت که مربوط به سئو است قابل حل است. نوع سوم خطرناک بوده و باید اصلاح لینک صورت بگیرد.

دلایل ایجاد ارور ۴۰۴ در سئو سایت

بخشی از دلایل ایجاد ارور ۴۰۴ در بخش قبلی بیان شد و در تکمیل آن، توضیح بیشتری را در این قسمت می دهیم که با رعایت آن ها باعث افزایش رنک گوگل با سئو خواهید شد. از دلایل عمده ایجاد ارورهای ۴۰۴ در سایت هایی که مشکوک به نطر می رسند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پارامترهای URL
  • تقویم و تاریخ های موجود در سایت
  • کامپوننت های غیر استاندارد
  • ایجاد اتوماتیک وار داکیومنت ها
  • لینک های شکسته که می توانند مسیرهای تکراری تولید کنند.

با بررسی علل ایجاد Error404 و تشخیص دلیل اصلی در هر سایت، می توان تدابیر امنیتی برای روش های بهبود سئو سایت سنجید.

روش رفع ارورهای ۴۰۴ در سئو سایت

روش های رفع کردن error404 در سئو سایت بسته به علل ایجاد آن می تواند متفاوت باشد. اما عمده راه حل های آن قابل بیان است. اول از همه می توانید از متاتگ های robots استفاده نمایید. در صفحاتی که ارور دارند و صفحات مشخصی هستند (همچون صفحه ۴۰۴ اصلی سایت)، این متاتگ کاربردی است. قبل از هیچیز باید یک صفحه ۴۰۴ اختصاصی برای سئو سایت در نطر بگیرید. در این صفحه لینک هایی به مطالب مفید و صفحه اول سایت بدهید و آن را طوری تنطیم کنید که توسط گوگل ایندکس نشود. به عبارتی متاتگ آن را روی noindex تنظیم نمایید. همچنین دقت فرمایید که پاسخ سرور (Response code) صحیح باشد حتما کد ۴۰۴ برگرداند. همچنیین سعی کنید از URL های کوتاه در سایت استفاده نمایید. صفحاتی از سایت که دچار تغییر آدرس شده اند باید به آدرس های جدید Redirect 301 شوند یا اینکه از rel=canonical در آدرس جدید استفاده شود. اگر سایت تقویم زیاد دارد، برای لینک صحه هایی که به صورت اتوماتیک تولید می شوند از rel=nofollow استفاده نمایید.

با وجود این راه حل ها در روش رفع ارورهای ۴۰۴ در سئو سایت، اگر هیچ روشی کارساز نبود باید URL هایی را که مشکل ساز هستند برای گوگل بلاک کرد. برای این کار می توانید از فایل robots.txt استفاده کنید. به عنوان مثالی از این دست URL ها می توان به URLهای داینامیک یا URLهایی که می توانند فضایی بی نهایت ایجاد کنند (همچچون تقویم ها) اشاره کرد. برای سهولت در بلاک کردن مسیر URLها و مقدار زیادی آدرس صفحه، از یک شناسه عام در robots.txt استفاده کنید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 26 جولای 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.