فاکس بلاگ

افزودن کاربر به وبمستر گوگل

افزودن کاربر به وبمستر گوگل

مدیریت وبمستر گوگل

در بسیاری موارد شما نیاز دارید که فرد دیگری مدیریت وبمستر سایت را به دست بگیرد و یا حتی برای بررسی مشکلات احتمالی مانند زیاد شدن خطاهای ۴۰۴ یا کاهش ناگهانی بازدید سایت از گوگل به محیط وبمستر دسترسی داشته باشد. بسیاری از افراد در این شرایط اکانت جی میل خود را با یوزر و پسورد در اختیار دیگران قرار میدهد که کاری اصولی و صحیح نمی باشد.

وبمستر گوگل راهی ساده برای ایجاد دسترسی چند حساب کاربری به وبمستر سایت فراهم نموده است، همچنین شما میتوانید افراد را در دو نقش مدیر و مسئولیت محدود تقسیم بندی کنید.

تفاوت administrator و limited access

اگر شما دسترسی مدیر یا همان administrator را برای فردی فراهم کنید، قادر خواهد بود تا هر تغییری در تنظیمات سایت شما ایجاد کند و حتی مشکلاتی را برای شما موجب شود. بعنوان مثال ممکن است سایت شما را به کلی از نتایج گوگل حذف کند، نقشه سایت شما را پاک کند و یا محتویات فایل robots.txt را تغییر دهد. انجام هریک از این کارها بدون داشتن علم کافی و یا از روی عمد به قصد تخریب میتواند مشکلات جبران ناپذیری برای شما بهمراه داشته باشد.
ولی اگر شخص دسترسی محدود یا restricted به وبمستر گوگل ما داشته باشد امکان تغییر چیزی را نداشته و تنها میتواند با مشاهده آمارها، خطاها و عملکرد نقشه سایت، شما را در بهبود وضعیت سایت راهنمایی کند. در نتیجه تنها زمانیکه فرد قصد اعمال تغییرات بر روی وبمستر شما را دارد دسترسی کافی به او بدهید و در غیر اینصورت دسترسی محدود برای بررسی وضعیت سایت شما کافی خواهد بود.

آموزش افزودن کاربر جدید در وبمستر گوگل

برای اینکار پس از ورود به بخش مدیریت وبمستر سایت خود، بر روی گزینه تنظیمات که با آیکون چرخ دنده مشخص شده است (سمت راست و بالای صفحه) کلیک کرده و گزینه Users & Site Owners را انتخاب نمایید. توجه داشته باشد که این دسترسی تنها برای حساب های کاربری Gmail ممکن خواهد بود و نمیتوانید افراد را با آدرس ایمیلی غیر از آن ( مانند yahoo ) معرفی کنید.

افزودن کاربر به وبمستر گوگل

در این بخش شما لیستی از کاربران وبمستر خود بهمراه میزان دسترسی و نوع نقش هرکدام مشاهده خواهید کرد. این لیست براساس آدرس جی میل افراد مشخص شده است.

افزودن کاربر به وبمستر گوگل

برای اضافه کردن یک کاربر جدید با فشردن دکمه قرمز رنگ Add new user پنجره کوچکی مانند تصویر زیر برای شما باز خواهد شد که با وارد کردن آدرس جی میل فرد مورد نظر و انتخاب نوع دسترسی میتوانید امکان مدیریت وبسمتر گوگل و یا مشاهده آمارها با مسئولیت محدود را برای او فراهم نمایید.

افزودن کاربر به وبمستر گوگل

اگر به هر دلیل قصد حذف یکی از کاربران و دسترسی او به وبمستر خود را داشتید با فشردن دکمه آبی رنگ Manage site owners را بزنید، با اینکار به صفحه جدیدی منتقل خواهید شد که در پایین آن لیستی از کاربران قرار داده شده که با زدن دکمه unverify دسترسی هر کدام به وبمستر شما از بین خواهد رفت.

توجه داشته باشید که شما امکان حذف افرادی که خودتان معرفی کرده اید را خواهید داشت ولی اگر شخصی خودش را با یکی از روش های معمول وبمستر مانن آپلود فایل مربوطه در هاست بعنوان مدیر وبمستر سایت شما معرفی کرده باشد حذف او به این سادگی نبوده و باید در ابتدا فایل آپلود شده یا کد قرار داده شد در هدر سایت را پاک کنید.

اگر هنوز سایت خود را در وبمستر گوگل ثبت نکرده اید، بهتر است خیلی سریع این کار را انجام دهید زیرا در زمان ایجاد مشکلات مانند کاهش بازدید یا جریمه سایت بهترین مرجع برای یافتن دلیل اصلی و رفع مشکلات همین وبمستر تولز می باشد.

 

  •      
  • رضا ایرانی
  • 30 آوریل 2015
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.