فاکس بلاگ

الگوریتم RankBrain گوگل

الگوریتم RankBrain گوگل

همانطور که می دانید گوگل در سال های اخیر بیش از پیش اقدام به بروزرسانی الگوریتم های خود کرده است و به سرعت درصدد این است تا الگوریتم های سئوی خود را با استفاده از تکنیک های جدید آپدیت نماید و هر دوره، از نسخه های جدید آنها رونمایی کند.

در سال های اخیر تکنیک های AI یا Artificial Intelligence بیش از پیش گسترش یافت اما با ظهور پدیده ای به نام سئو سایت و اهمیت رنکدهی توسط الگوریتم های گوگل در سال های اخیر، شاهد ظهور نسل جدیدی از تکنیک های هوش مصنوعی با نام AIO یا Artificial Intelligence Optimization هستیم.

اخیرا گوگل اعلام کرده است که عملیات رنکدهی با استفاده از تکنیک های AI دیگر صورت نمی گیرد و به جای آن از فراهوش مصنوعی AIO استفاده می شود.

الگوریتم RankBrain نیز یکی از تکنیک های AIO می باشد که گوگل بارها اقدام به آپدیت آن کرده است.

HTTPS و سئو موبایل در ابتدای معرفیشان بسیار مورد توجه قرار گرفتند اما با ظهور الگوریتمی مانند RankBrain تمامی توجهات به سمت این الگوریتم جلب شد.

برای اینکه مفهوم AIO را بهتر درک نمایید در ادامه مثالی برایتان می آورم. فرض کنید گوگل مانند یک بچه باشد. این بچه نیاز به آموزش، مراقبت و پرستاری دارد. همچنین نیازمند کسب علم و دانش است و می بایست منابع و کتاب هایی در اختیارش قرار بگیرد. حال تصور کنید که اگر منابعی که در اختیار این کودک هستند مناسب نباشند، آنگاه چه اتفاقی برای این کودک خواهد افتاد؟ آیا این کودک قادر خواهد بود خود را اصلاح و با در اختیار گذاشتن اطلاعات و منابع جدید خودش را بروز کند؟

AIO نیز دقیقا به مانند این کودک عمل کرده و اطلاعات خود را از منابع گوگل دریافت می کند.

Gary Illyes، یکی از مدیران ارشد گوگل در تاریخ ۲۷ ژوئن ۲۰۱۷ در توییتی عنوان کرد که بیشتر سایت ها می توانند توسط این الگوریتم سئو شوند، زیرا آنها می دانند که چگونه از این الگوریتم استفاده کنند (البته مثل همیشه نامفهوم صحبت کرد).

بهینه سازی توسط این الگوریتم کار جدید و پیچیده ای نیست. در این مقاله به بررسی الگوریتم RankBrain پرداخته می شود تا ببینیم چیست و چه کاری انجام می دهد.

RankBrain چیست؟

 

الگوریتم رنک برین، یک الگوریتم پیچیده یادگیرنده به زبان ماشین است که توسط گوگل برای پردازش داده های کیفی (محتوای نوشته شده) به داده های کمی (محتوای ریاضیات) و تبدیل آنها به زبان قابل فهم برای کامپیوتر، مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۵ درصد پروسه های بازجست گوگل، جدید هستند؛ لذا کاملا مشهود است که از این الگوریتم قبلا در بازجست های گوگل استفاده نشده و کاملا ایده ای بکر می باشد. همچنین این الگوریتم پس از اعلام رسمی شرکت گوگل به طور آزمایشی برای مدتی مورد استفاده قرار گرفت.

از سوی دیگر، تعداد بازجست (Query) ها به نسبت سال ۲۰۰۷ میلادی ۲۵ درصد کاهش یافته است. اما با افزایش استفاده از تلفن های هوشمند، میزان نفوذ اینترنت در سراسر جهان افزایش و رشد چشمگیری داشته است.

الگوریتم RanBrain گوگل در سه قسمت خلاصه می گردد:

  • تفسیر پژوهش های کاربران
  • بررسی گرایشات جستجوی کاربران
  • انتخاب نتایج (آیتم ها) از پایگاه داده
  •      
  • رضا ایرانی
  • 10 نوامبر 2017
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.