فاکس بلاگ

اهمیت لینک بیلدینگ درسئو و بهینه سازی

 اهمیت لینک بیلدینگ درسئو و بهینه سازی

در اولین قدم شما باید اهمیت سئو را بدانید و کاربرد های آن را سپس به عواملی که باعث تقویت آن میشود بپردازید .امروزه داشتن فقط بک سایت کافی نیست و شما باید زیرساخت های آن را چه درونی و چه حالت بیرونی تقویت کنید . بهینه سازی درونی و بیرونی سایت مدنظر است.

بطور خلاصه به هر اقدامی که به صورت مستقیم و توسط شما برای بالا بردن رتبه سایت در موتوری های جستجوگر مانند گوگل، بینگ و یاهو صورت می گیرد سئو و بهینه سازی گفته می شود. عملیات سئو به شما کمک میکند که با کلمات کلیدی که مرتبط با سایت مورد نظر شما هست در نتایج جستجو در صفحات اول قرار بگیرد و همین باعث دیده شدن شما در چشم مخاطب میشود .
حال لینک بیلدینگ یکی از اتفاقات مهمی است که تاثیر بسزایی در سهم بهینه شدن وب سایت شما دارد .عوامل زیادی دست اندر کار هستند که در مقالات آتی به آن می پردازیم، اما در این مقاله صرفا به مفهوم لینک بیلدینگ و اهمیت آن در سئو خواهیم پرداخت.
در نظر داشته باشید وب سایت شما شاه راه هایی پیدا میکند که جریان بقای خود را از محدودیت در میآورد و وارد فضایی زنجیره وار میشود یعنی مسیر هایی که اهمیت زیادی در اعتبار و وجهه وب سایت از نظر موتورهای جستجو دارد را پیدا میکند .

لینک بیلدینگ چیست؟( Link Building)

اتفاق و عملیاتی که سبب می شود لینک سایت شما در سایر وب سایتها قرار گیرد را به اصطلاح لینک بیلدینگ یا می گویند. در واقع لینک بیلدینگ به فرایندی گفته می شود که با ایجاد شبکه ای از بک لینکها، باعث افزایش پیج رنک و بالار رفتن سایت در نتایج جستجو می شود. موتورهای جستجو هر بک لینک را به عنوان یک رای در نظر می گیرند و هرچه تعداد این آرا بیشتر باشد ارزش وب سایت بالاتر می رود.
کاملا باید در ساخت و ایجاد این لینک ها دقت کرد . ساخت بک لینک هایی که به هیچ عنوان معتبر نیستند از اعتبار وب سایت شما هم کم خواهد کرد همچنین ابدانید که  قرار گرفتن لینک شما در متن سایر وب سایت ها تاثیر بیشتری روی سئو دارد .  سایتهایی که پیج رنک بالاتری دارند و با سایت شما مرتبط هستند را انتخاب کنید هم راستا بودن و هم جهت بودن به سایت شما اعتبار میبخشد.   در بک لینک گرفتن از سایتهای اسپمر و مشکوک خودداری کنید . این را بدانید که خرید بک لینک بسیار مفید است اما نه از هر سایتی  ، این کار را باید به عهده متخصص سئو گذارید .
شما میتوانید از بک لینک در سایت خودتان استفاده کنید ، به این صورت که.شما در وبسایت خود به کلمات کلیدی و پست های قدیمی خود لینک بدهید.برای مثال اگر وبسایت سئو
دارید در مطالب خود به کلمه سئو مرتبا لینک دهید فقط مراقب باشید که بیش از حد این کار را انجام ندهید در همه امور سئو و بهینه سازی حد اعتدال را رعایت کنید.نکاتی برای ساخت بک لینک های خوب وجود دارد که در مقالات قبل به آن اشاره شده است و میتوانید آن را مطالعه فرمایید .

چگونه بک لینک رایگان دریافت کنیم؟

باید فعالیت و محتوایی داشته باشید تا کاربران با میل خود بدون دریافت هزینه ایی لینک شما را منتشر کنند اما باید حتما یکی از صفحات وب سایت شما برای آن ها ارزشمند باشد مانند خبری مفید ، مقاله ایی کاربردی و …
به عنوان مثال:

  • قراردادن مقالات و اخبار مفید و ارزشمند
  • طراحی ابزار و امکانات کاربردی مانند ابزار جستجوی دامنه , اختلاف وزن و قد و …
  • ارائه خدمات سودمند ترجمه، مشاوره و آموزش آنلاین

باعث افزایش تعداد بک لینکهای رایگان می شود.
در صورتیکه وب سایت شما به سایر کاربران کمک کند و نیازهای آنها را براورده کند، بسیاری از آنها نیز با قراردادن لینک سایت شما در سایت ها و پیج های خود باعث افزایش اعتبار برند شما در اینترنت می شوند. در نظر داشته باشید که تولید محتوای مناسب و مفید برای کاربران باعث خواهد شد که افراد بیشتری به وب سایت شما علاقمند شوند و همین موضوع باعث می شود که لینک های بیرونی بیشتری به سایت شما ارجاع داده شود. بنابراین تولید محتوا یکی از اصول مهم ایجاد لینک در سئو هست.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 01 فوریه 2017
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.