فاکس بلاگ

بررسی بک لینک های سایت رقیب در سئو

بررسی بک لینک های سایت رقیب در سئو

بررسی بک لینک های سایت رقیب در سئو از آن جهت که رقبا چه مسیری را پیموده اند و از چه وبسایت هایی ورودی گرفته اند اهمیت زیادی دارد. با روش هایی که در این مقاله به شما می گوییم می توانید بک لینک های رقبایتان را بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

این کار بخشی از فرآیند آنالیز رقبا در سئو سایت می باشد. پس از آنکه بک لینک های خوب آن را را پیدا کردید، می توانید با اطمینان کامل از آن ها استفاده کنید. برای این را سایت های گوناگونی وجود دارد. پس در قدم اول به معرفی روش های پیدا کردن بک لینک سایت های رقیب می پردازیم و در قدم بعدی کیفیت بک لینک ها را مورد بررسی قرار می دهیم. اگر در زمینه سئو مبتدی هستید و نمی دانید بک لینک چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟ مطلب پیشین ما در این رابطه را مطالعه بفرمایید.

روش پیدا کردن بک لینک های سایت رقیب

برای پیدا کردن بک لینک های سایت رقیب روش های مختلفی وجود دارد. یک راه استفاده از سایت های آنالیز همچون رنک سیگنالز یعنی ranksignals.com است. همچنین اگر اکانت پولی سایت ahrefs.com را داشته باشید می توایند از آیتم های ارزشمند این سایت برای پیدا کردن بک لینک های رقبا استفاده نمایید. علاوه بر این ها سایت هایی نظیر سایت majestic seo و حتی alexa.com نیز در این عرصه پیشتاز هستند.

بررسی کیفیت بک لینک های سایت رقیب در سئو

برای بررسی بک لینک های سایت رقیب در سئو نیز می توانید از وبسایت های آنالیزور استفاده کنید. به عنوان مثال، سایت ranksignals که در بخش قبلی معرفی کردیم، در مورد هر کدام از بک لینک ها آیتم هایی نظیر رنکینگ وبسایت را نشان می دهد. اما این آیتم ها به دلیل اینکه پیج رنک در سئو سایت منسوخ شده است، خیلی قابل اطمینان نمی باشند. پیشنهاد تیم سئو سایت کمپانی به شما، استفاده از وبسایت moz.com و آیتم های DA، DT، DR (به معنای Domain Atuority، Domain Trust و Domain rank) مورد استفاده در این سایت می باشد. همچنین توجه به آیتم اسپم اسکور spam score برای جلوگیری از گرفتن بک لینک های اسپم اهمیت زیادی دارد. این عامل، جزء عوامل پر اهمیت در روش های جلوگیری از اسپم شدن سایت در گوگل است که بایستی مهم تلقی شود. این عدد هرچقدر کمتر باشد، آن سایت بهتر است. سعی کنید سایت هایی که درجه اسپم زیر ۴ دارند را استفاده کنید.
بررسی بک لینک های سایت رقبا در سئو و بررسی کیفیت لینک ها، گام مهمی در فرآیند سئو off-page است.

توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.