فاکس بلاگ

بهینه سازی سایت چیست؟

بهینه سازی سایت چیست؟

بهینه سازی سایت چیست؟ به طور کلی بهینه سازی سایت به اعمال استانداردهای موتورهای جستجو مثل گوگل روی وبسایت ها اطلاق می شود. سایتی که بهینه سازی شود، رتبه خوبی را در نتایج جستجوی گوگل می گیرد.

اجازه دهید موضوع را بازتر کنیم. این روزها بحثی که اکثر افراد و شرکت ها به دنبال آن هستند، سئو سایت یا همان SEO (مخفف Search Engine Optimization) می باشد. این موضوع در فارسی به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. این کار، پروسه خاص خود را دارد که در این مقاله آن را تشریح می کنیم.

بهینه سازی سایت با برنامه نویسی اصولی

بهینه سازی سایت با برنامه نویسی اصولی اولین گام از فرآیند سئو می باشد. گوگل برای برقراری ارتباط با هر وبسایتی، با زبان برنامه نویسی و کدهای آن سر و کار دارد. از آنجایی که این موتور جستجوی قدرتمند همیشه به روز می باشد، به وبسایت هایی بها می دهد که با آخرین متدهای برنامه نویسی نوشته شده باشند. زبان های برنامه نویسی منسوخ و قدیمی می تواند روند کار سئو سایت را مختل کند و مانع از افزایش رتبه وبسایت در گوگل شود. شخص سئو کار موظف است قبل از هرچیز کدهای سایت را مورد بازبینی قرار دهد. اگر سورس سایت مشکلی داشت باید در اولین مرحله برطرف شود. این فعالیت ها در دسته سئو آن پیچ قرار می گیرد.

رعایت قوانین گوگل در بهینه سازی سایت

موتور جستجوی عظیم گوگل، برایخود قوانین و استانداردهایی دارد. وبسایت هایی که می خواهند در گول رتبه بگیرند، ناچارند به استانداردهای گوگل احترام بگذارند و آن ها را رعایت کنند. رعایت قواانین گوگل در بهینه سازی سایت نه تنها موجب افزایش رتبه در نتایج جستجو می شود، بلکه موجب رضایت کاربرانتان خواهد شد. چرا که همه قوانین گوگل منطقی بوده و مطابق با خواسته کاربران می باشد. در این مرحله بهینه سازی موظف است با برسی کدها، از رعایت استانداردهای گوگل اطمینان حاصل کند و اگر کدنویسی سایت را در تضاد با اولویت های گوگل دید، پیشنهاد طراحی سایت جدید نماید. تمام این فعالیت ها، جزء on page seo می باشند.

برقراری ارتباط با وبسایت های دیگر

برقراری ارتباط با وبسایت های دیگر باعث می شود کرالرهها یا همان عنکبوت های گوگل، راحت تر وبسایت شما را پیدا کنند. همانطور که در مطالب پیشین گفتیم، عنکبوت ها اساس فعالیت های گوگل هستند. وقتی کاربری کلمه ای را در گوگل سرچ می کنند، این کرالرها هستند که میان میلیاردها صفحه می گردند و بهترین نتیجه را به کاربر نمایش می دهند. بنابراین اگر می خواهید وبسایت شما جزء این دسته باشد، باید ارتباط خوبی را با سایت های دیگر برقرار کنید. کرالر ها از طریق لینکی که بین سایت ها وجود دارد آن ها را پیدا می کنند. برای این کار می توانید از بک لینک استفاده کنید. بک لینک چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟ آن را در مقالات قبلی ما بخوانید.
با رعایت اصولی که در بالا ذکر شد می توانید سایت خود را بهینه کنید اگر به راهنمایی های تخصصی تری نیاز دارید پیشنهاد می کنیم حتما آموزش سئو این مجموعه را دنبال کنید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 10 جولای 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.