فاکس بلاگ

بهینه سازی وردپرس

 بهینه سازی وردپرس

اگر شما به تازگی وارد دنیای شگفت انگیز سئو شده اید و به دنبال راه کارهایی برای بهینه سازی وردپرس خود می گردید، ممکن است حجم زیاد مقالات موجود در باره سئو در اینترنت اندکی شما را نگران کند و تصور کنید که سئو دنیای بسیار پیچیده ای است که هیچ گاه نخواهید توانست از رموز آن آگاه شوید.
سئو دنیای پر رمز و راز و پیچیده ای دارد که دانستن تمام نکات آن زمان و پشتکار بسیاری می خواهد البته نباید این نکته نا گفته بماند که هیچ کس تمام رموز سئو را نمی داند حتی کسانی که متخصص سئو هستند . همه افرادی که در این زمینه کار می کنند تنها بخشی از نکات دنیای گسترده سئو را می دانند. شما هم برای آنکه به دنیای سئو وارد شوید نیاز نیست که تمام نکات و جزییات آن را بدانید بلکه باید تنها بخش هایی از آن را که بیشتر از دیگر بخش ها اهمیت دارد و می تواند بنیاد سئوی وب سایت شما را بنا کند بدانید و پس از آنکه این نکات بنیادی را آموختید و اقدام به انجام آنها نمودید حال می توانید روز به روز اطلاعات خود را در این زمینه قوی تر نمایید و نکات و جزییات بیشتری را بیاموزید و آنها را در کار خود استفاده نمایید.
ما در این مقاله سعی کرده ایم چندین نمونه از مهم ترین و بنیادی ترین نکات سئو که می توان با استفاده از آنها بنای سئو وردپرس را پیاده سازی نمود را برای شما بیاوریم.
تنها نکته ای که باید به خاطر بسپارید آن است که برخی نکات سئو هستند که درست انجام دادن آنها می تواند بنای سئو یک وب سایت را به شدت تقویت نماید حال آنکه انجام ندادن آنها و یا انجام دادن آنها به روشی غلط می تواند برای یک وب سایت بسیار چالش بر انگیز باشد و موفقیت یک وب سایت را تحدید نماید. شما باید این نکات را بشناسید و بدانید کدامیک از آنها برای وب سایت شما لازم و ضروری است و کدامیک از آنها نمی تواند برای وب سایت شما مناسب باشد و سپس یک لیست از بهترین و مناسب ترین ترفندهای سئو که برای وب سایت شما می تواند بسیار تاثیر گذار باشد تهیه نموده و اقدام به عملی کردن آنها در وب سایت خود نمایید.
در ادامه چند نکته اساسی برای سئوی یک سایت وردپرس را برای شما آورده ایم که رعایت این نکات برای هر وب سایت وردپرس بسیار لازم و ضروری می باشد.
یافتن یک قالب وردپرس مناسب:

یافتن یک قالب مناسب برای وب سایت ورد پرس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای انتخاب یک قالب مناسب برای وب سایت شما باید اصول مربوط به انتخاب قالب وب سایت را رعایت نمایید.

شما چگونه قالب وب سایت خود را انتخاب نموده اید؟ بسیاری افراد در پاسخ به این سوال می گویند که ما زیباترین قالب وردپرسی که می شناختیم و تصور می کردیم که برای کاربران ما می تواند بسیار جذاب باشد را انتخاب نمودیم. برخی دیگر نیز در پاسخ به این سوال می گویند که ما یکی از رایج ترین قالب های ورد پرس که در وب سایت های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته بود را انتخاب نمودیم و یا گران ترین قالب ورد پرس را برای وب سایت خود خریداری نمودیم. تمامی این راه کار ها، روش های اشتباهی است که افراد برای انتخاب قالب وردپرس وب سایت خود استفاده می نمایند. بسیاری از قالب های بسیار زیبا و گران قیمت و حتی بسیار پرطرفدار از کدهای بسیار پیچیده و نامرتبی برخوردارند که این مساله موجب می شود که این قالب ها کیفیت وب سایت شما را تحت تاثیر قرار دهند و از همه مهمتر این که برخی از این قالب ها بسیار کند هستند و وب سایت هایی که از این قالب ها استفاده می کنند، زمان بارگذاری بسیار بالایی دارند که این خود عامل عدم موفقیت بسیاری از وب سایت ها است زیرا هم موتورهای جستجوگر از سرعت بارگذاری وب سایت به عنوان یک فاکتور رتبه بندی برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می نمایند و هم بالا بودن سرعت بارگذاری وب سایت موجب می شود که کاربران مجبور باشند زمانی را منتظر لود شدن وب سایت شما بمانند و بسیاری از کاربران در این شرایط وب سایت شما را ترک می نمایند و این امر موجب افزایش نرخ دفع کاربران در وب سایت شما می شود.

شما باید هنگامی که می خواهید برای وب سایت خود یک قالب انتخاب نمایید، به عملکرد و کارایی آن قالب توجه نمایید و سرعت بارگذاری آن را مد نظر قرار دهید، بسیاری از قابل های دارای سرعت بارگذاری بالا هستند که از طراحی زیبا و جذابی برخوردار می باشند و از لحاظ زیبایی با قالب های پیچیده و پر زرق و برق برابری می کنند. علاوه بر این باید به خاطر داشته باشید که هر گاه یک بروز رسانی برای قالب مورد استفاده شما در وب سایت ارائه شد، شما باید آن را سریعا دانلود نموده و بر روی وب سایت خود نصب نمایید زیرا قالب های منسوخ شده می تواند موجب شود که وب سایت شما نسبت به حمله هکرها ضعیف باشد.
استفاده صحیح از پلاگین ها:

پلاگین های وردپرس می توانند برای سئو یک سایت بسیار مهم و ضروری باشند اما برخی افراد نمی دانند که از کدام پلاگین ها باید استفاده کنند و کدام پلاگین ها می تواند برای سئوی وب سایت آنها بسیار مفید باشد و لذا پلاگین های بسیاری را دانلود و نصب می نمایند و این امر موجب می شود که وب سایت بسیار سنگین و حجیم شود و لذا سرعت بارگذاری وب سایت نیز بسیار پایین می آید و همان مشکلاتی که در مورد قبل ذکر شد گریبان گیر وب سایت می شود. علاوه بر این ها وجود تعداد زیادی پلاگین در وب سایت موجب می شود که صاحب وب سایت از بروز بودن همه آنها مطلع نباشد و در برخی مواقع که نسخه جدیدی از این پلاگین ها عرضه می شود و صاحب وب سایت از آن بی خبر است، این پلاگین منسوخ شده وب سایت را در معرض حمله هکرها به آن قرار می دهد. برای آنکه بتوانید در رتبه بندی های موتورهای جستجوگر به نتایج خوبی دست یابید باید بتوانید پلاگین های مناسبی را برای وب سایت خود انتخاب نموده و آنها را نصب نمایید و فضای سرور خود را با پلاگین های بیهوده پر نکنید.
ایجاد نقشه سایت:

از آنجایی که پلتفرم وردپرس اختیارات و امکانات زیادی در اختیار صاحبان وب سایت ها قرار نمی دهد صاحبان وب سایت ها باید برای آنکه بتوانند کنترل کامل بر روی وب سایت خود داشته باشند باید پلاگین های مناسبی را انتخاب نموده و بر روی وب سایت خود نصب نمایند. برخی از این پلاگین ها آپشن هایی برای ایجاد نقشه سایت را دارا می باشند و صاحبان وب سایت ها می توانند با استفاده از این پلاگین ها برای وب سایت های خود نقشه سایت مناسبی ایجاد نمایند. البته یک مساله اساسی در رابطه با نقشه سایت وجود دارد و آن هم ثبت کردن و تایید کردن آن در کنسول جستجوی گوگل می باشد. بسیاری از صاحبان وب سایت ها نسبت به ایجاد نقشه سایت سهل انگاری می نمایند و بسیاری هم نسبت به ثبت آن در کنسول جستجوی گوگل سهل انگاری می نمایند. صاحبان وب سایت ها باید به خاطر داشته باشند که نداشتن نقشه سایت و یا ثبت نکردن آن در کنسول جستجوی گوگل موجب می شود که موتور جستجوگر وب سایت آنها را نتواند به خوبی کراول کند و مطالب آنها را ایندکس گذاری نماید و لذا وب سایت آنها نمی تواند به رتبه های خوب در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر دست یابد.
انباشته کردن لینک ها در محتواها:

یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین نکات سئوی یک وب سایت استفاده از لینک ها برای بهبود رتبه بندی وب سایت است.

برخی قالب های ورد پرس موجود به گونه ای هستند که در آنها محل های از پیش تعیین شده ای برای لینک وجود دارد و صاحبان وب سایت ها می توانند با استفاده از آنها لینک هایی در وب سایت خود ایجاد نمایند اما استفاده از این روش دارای مشکلاتی می باشد که در زیر به آنها اشاره شده است:
انباشته شدن لینک ها در محتوا:

انباشته کردن لینک ها نیز مانند انباشته کردن کلیدواژه ها در متن نه تنها نمی تواند بر سئوی وب سایت تاثیرات مثبتی داشته باشد بلکه موجب می شود که چالش هایی در وب سایت ایجاد شود که از جمله آنها می توان به جریمه شدن از جانب گوگل، به هم زدن تمرکز حواس کاربر در وب سایت و خسته کردن کاربر اشاره نمود. یک قانون کلی برای تعداد لینک ها در صفحات وب سایت وجود دارد و در آن قانون به شدت تاکید می شود که تعداد لینک ها در صفحات وب سایت نباید از ۲۰ عدد تجاوز نماید. اگر شما این قانون را رعایت نمایید هیچ گاه دچار مساله انباشته شدن لینک ها در صفحات وب سایت خود نخواهید شد.
غیر مرتبط بودن لینک های ایجاد شده درون محتوا:

مرتبط بودن محتوای وب سایت شما با آنچه کاربران در جستجوی آن هستند بیش از آنکه شما تصور کنید بر رتبه بندی وب سایت شما تاثیر گذار است و لذا شما باید لینک های مرتبطی در محتواهای خود ایجاد نمایید و نباید لینک هایی که در صفحات وب سایت شما وجود دارد به مطالب غیر مرتبط ارجاع دهند، حال آنکه زمانی که صاحبان وب سایت ها از قابلیت های لینک دهی که در قالب وب سایت ها وجود دارد استفاده نمایند ممکن است به مطالب غیر مرتبطی لینک دهند که نه تنها نمی تواند برای وب سایت مفید باشد بلکه برای آن چالش برانیگز نیز خواهد بود.
استفاده نا صحیح از اسکیما مارک آپ:

اسکیما مارک آپ یا زبانه نشانه گذاری اسکیما یک سری کدهای اولیه است که به گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر این امکان را می دهد تا متوجه شوند مطالب و محتوای یک وب سایت درباره چه موضوعی می باشد. این امکان برای شما این قابلیت را فراهم می نماید که اطلاعات اولیه کمپانی خود همچون نام، آدرس و شماره تلفن را برای کاربران نمایش دهید. این مساله به شما کمک می کند که زمانی که کاربران محلی جستجویی مرتبط با وب سایت شما انجام می دهند وب سایت شما در نتایج جستجو های محلی نمایش داده شود. در حالت کلی می توان گفت که استفاده صحیح از اسکیما مارک آپ می تواند به شما کمک کند که وب سایت خود را به موتورهای جستجوگر بشناسانید و به آنها بگویید که چه نوع سرویس ها و خدماتی به کاربران ارائه می نمایید. این مساله به وضوح موجب بهبود رتبه بندی و رویت پذیری وب سایت شما در نتایج جستجوها می گردد. اما اگر شما در استفاده از این زبان نشانه گذاری اشتباه کنید این مساله موجب سردرگم شدن موتورهای جستجوگر در شناسایی موضوع و زمینه کاری شما می شود و نتایج معکوسی برای شما به همراه خواهد داشت. برای آنکه گرفتار چنین مشکلاتی نشوید شما باید درک صحیح و عمیقی از زبان نشانه گذاری اسکیما و چگونگی استفاده از آن داشته باشید. در اینترنت منابع مختلفی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها اطلاعات خود را در زمینه استفاده از اسکیما مارک آپ افزایش دهید.
دست کم گرفتن تاثیر تگ Alt برای تصاویر:

اکثر افراد تمامی تمرکز و تلاش خود را بر روی بهینه سازی محتواهای متنی متمرکز می کنند و از محتواهای دیداری غافل می شوند. اگر تصاویر و ویدیوها در وب سایت به خوبی سئو شوند می توانند منابع خوبی برای بهبود رتبه بندی سایت باشند. شما باید زمان کافی را صرف انتخاب اسامی و عناوین مناسب و همچنین ایجاد توضیحات مناسبی برای تصاویر خود نمایید. این کار می تواند برای بهبود عملکرد وب سایت شما بسیار موثر و با ارزش باشد و رویت پذیری وب سایت شما و همچنین رتبه آن را در رتبه بندی های موتورهای جستجوگر تا حدود زیادی بهبود دهد. پس اگر تا امروز نسبت به این مساله بی توجه بوده اید و آن را جدی نگرفته اید اکنون زمان آن رسیده است که تصاویر وب سایت خود را مورد بازنگری قرار دهید و برای آنها عناوین و توضیحات مناسبی که حاوی کلید واژه های مرتبط با موضوع عکس ها و موضوع وب سایت شما می باشد ایجاد نمایید.
استفاده نادرست از پرمالینک ها:

علی رغم وجود مقالات و منابع اطلاعاتی مختلف و بسیار جامع در رابطه با پرمالینک ها در اینترنت، اشتباه در بکارگیری پرمالینک ها همچنان یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که افراد در سئوی وب سایت خود مرتکب می شوند و جالب است بدانید که اشتباه در بکارگیری پرمالینک ها برای صاحبان وب سایت ها بسیار گران تمام می شود. خب ما در اینجا یک نکته بسیار ساده در این باره برای شما آورده ایم، یک پرمالینک ایده آل به شما این امکان را می دهد که دو چیز بسیار ساده و در عین حال مهم را در آن بگنجانید:

نام پست و دسته بندی آن. پرمالینک شما باید چیزی بدین صورت باشد:

“/% نام پست%/%دسته بندی% /” و یا “/%category%/%postname%/“ .

پرمالینک ها به موتورهای جستجوگر و همچنین بازدیدکنندگان وب سایت شما این امکان را می دهند که به درستی متوجه شوند محتوای وب سایت شما درباره چه چیزی است.
نادیده گرفتن تگ H1 :

زمانی که شما مدت زیادی را صرف ایجاد محتوا در وب سایت خود می کنید به مرور نا گزیر می شوید که محتواهای تکراری در وب سایت خود قرار دهید و یا محتواهایی ایجاد کنید که از لحاظ مفهومی و موضوعی دارای موضوعات و مفاهیم یکسان می باشند. حتی اگر این مساله در ابتدا چندان برای شما موجب زیان نشود به مرور برای وب سایت شما خطرناک می شود. زمانی که وب سایت شما روز به روز بزرگ تر شده و محتواهای بیشتری در وب سایت شما قرار داده می شود شما خواهید دید که هیچ چاره ای ندارید جز آنکه تگ های H1 تکراری برای محتواهایی که دارای موضوعات یکسانی می باشند ایجاد نمایید. این مساله به مرور موجب می شود که موتورهای جستجوگر به شما هشدار دهند و به تدریج رتبه وب سایت شما را در رتبه بندی ها به رتبه های پایین تر سوق دهند. پس شما باید همین امروز که فرصت آن را دارید و دیر نشده است دست به کار شوید و سعی کنید که محتواهای خلاقانه و منحصر به فردی ایجا نمایید و و تگ ها یH1 با ارزش و غیر تکراری را با تامل و تفکر برای آنها بیابید. یک نکته دیگر که در ایجاد تگ های H1 باید به خاطر داشته باشید آن است که از شیوه قدیمی و منسوخ شده به کار گیری تعداد بسیاری کلیدواژه ها در متا تگ های خود بپرهیزید.
ایجاد محتواهای تکراری:

حتی اگر بگوییم که ایجاد محتوای تکراری در وب سایت یک گناه نا بخشودنی است، اغراق نکرده ایم. بدترین نکته درباره ایجاد محتوای تکراری آن است که ممکن است شما چنین محتوایی را در وب سیایت خود قرار دهید بدون آنکه حتی بدانید که یک محتوای تکراری به وب سایت خود اضافه نموده اید. ممکن است شما به اشتباه دچار این مساله شوید که محتوای خود را over-tag (استفاده بیش از حد از تگ ها) و over-categorize (زیاده روی در تکرار عمل دسته بندی و یا گروه بندی محتوا) نمایید. گوگل وجود تگ های متعدد تکراری در محتوای شما را تشخیص می دهد و این امر موجب می شود که محتوای شما را به عنوان یک محتوای تکراری در نظر بگیرد. این نکته را به عنوان یک قانون در ذهن خود نگه دارید محتوای شما نباید بیش از یک یا نهایتا دو بار دسته بندی شود و همچنین در استفاده از تگ ها باید دقت شود که تنها مطالب و عناوین مرتبطی که در محتوای شما پوشش داده شده اند باید تگ شوند و نباید تگ های غیر مرتبط در متن ها ایجاد نمود. اگر راه صحیح ایجاد تگ های مرتبط در پست خود را نیافتید، هیچ تگی در آن ایجاد ننمایید زیرا همه پست ها نیاز به تگ ها ندارند. البته شما می توانید برای این کار از پلاگین های وردپرس موجود در این زمینه استفاده نمایید، برای مثال می توانید از پلاگین Yoast SEO یا All in One SEO استفاده نمایید تا از بروز چنین مشکلاتی در وب سایت شما پیشگیری شود.
استفاده نکردن از لینک های داخلی به پست های مرتبط:

اگر شما در هر محتوای وب سایت خود به محتوای مرتبط دیگر موجود در وب سایتتان لینک بدهید می توانید متوسط زمانی که کاربران در وب سایت شما صرف خواندن محتواهای موجود در وب سایت شما می نمایند را افزایش دهید و میانگین زمان سپری شده در وب سایت توسط کاربران خود یک سیگنال رتبه بندی وب سایت است. البته باید در این زمینه با دقت و ذکاوت عمل کنید و تنها به محتواهای مرتبط لینک دهید زیرا لینک دادن به محتواهای غیر مرتبط می تواند عملکرد برعکسی داشته باشد و موجب نزول رتبه وب سایت شما شود زیرا نرخ دفع کابران را در وب سایت شما افزایش می دهد. اگر شما دوست ندارید که در متن خود لینک های متعددی ایجاد نمایید یک راه کار دیگر برای افزایش بازدید کاربران از صفحات وب سایت شما و افزایش زمان میانگین صرف شده توسط کاربران در وب سایت شما افزودن محتواهای مرتبط در بخشی در میانه و یا در زیر هر پست می باشد. شما می توانید بخشی با عنوان مقالات مرتبط ایجاد نمایید و در آن لیست مقالات مرتبط به همراه لینکی به صفحات آنها و یا حتی تصاویری از آنها که موجب جذب کاربران به آن محتواها می باشد را در آن بخش اضافه نمایید. اگر نگران آن هستید که نتوانید محتوا های مرتبط را به خوبی شناسایی کنید می توانید از پلاگین هایی که برای این کار ایجاد شده اند استفاده نمایید.
حال که به انتها این مقاله رسیدید نکات بسیار با اهمیت و با ارزشی را برای شروع سئوی یک وب سایت آموخته اید، من به شما پیشنهاد می کنم که مجددا این مقاله را بخوانید و لیستی از نکات ذکر شده در آن تهیه نمایید تا بتوانید در موقع ضرورت به سادگی و با استفاده از لیست تهیه شده خود نکات سئو را در وب سایت خود پیاده سازی نمایید.
خوب است یک حسابرسی از کارهایی که در گذشته انجام داده بودید بر حسب لیستی که در اختیار دارید انجام دهید و بررسی کنید که چه تعداد از نکات آورده شده در این مقاله را در وب سایت خود به کار گرفته بودید و چه تعداد از آنها را درست و چه تعداد را نادرست استفاده نموده بودید. یک نکته دیگر که باید به خاطر داشته باشید انتخاب هاست مناسب برای سایت است، باید بدانید که یک هاست قوی می تواند بر سرعت بارگذاری وب سایت شما تاثیر گذار باشد و به طبع بر میزان رضایت کاربران از وب سایت شما و نرخ دفع کاربران در وب سایت شما تاثیر گذار باشد، پس در انتخاب هاست وب سایت خود باید دقت کافی بخرج دهید. هدف شما باید همواره آن باشد که محتوای غنی و مرتبط برای کاربران خود ایجاد نمایید و این محتواها را به شیوه صحیح و با کمترین اتلاف زمان در اختیار کاربران قرار دهید. این تنها راهی است که می توانید با استفاده از آن کاربران خود را راضی نگه داشته و رتبه بندی وب سایت خود را بهبود دهید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 02 اکتبر 2017
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.