فاکس بلاگ

به نکات ثبت دامنه جدید برای سئو توجه داشته باشید

به نکات ثبت دامنه جدید برای سئو توجه داشته باشید

توجه به نکات ثبت دامنه جدید برای سئو به شما کمک می کند بتوانید اولین گام در بهینه سازی و سئو سایت خود را محکم بردارید. با توجه به نکات زیر، بهترین دامنه را از لحاظ سئو، برای سایت خود انتخاب کنید.

زمانی که شروع به بهینه سازی وبسایت می نمایید، بهتر است تا جایی که می توانید از ابتدا اصول سئو را روی سایت اعمال کنید. یکی از ابتدایی ترین کارها که اهمیت بسیار بالایی دارد، انتخاب نام مناسب برای دامنه است. همانطور که در دنیای خودمان، انتخاب نام برای فرزند اهمیت دارد و در آینده روی شخصیت آن فرد تاثیر گذار خواهد بود، دامنه نیز تاثیر بالایی روی برندینگ، دیدگاه کاربران و موتورهای جستجو دارد. بسیاری از دوستان می پرسند که آیا دامنه فارسی برای سئو خوب است؟ این سوال را باید از جنبه های مختلفی پاسخ داد و نمی توان صد درصد گفت بله یا خیر. پیشنهاد می کنم مقاله پیشین ما در این رابطه را بخوانید تا به تمام جنبه های مثبت و منفی آن پی ببرید. اما بحث امروز ما در رابطه با نکات مهم و تاثیر گذاری است که در ثبت دامنه جدید برای سئو باید رعایت کنیم.

سابقه کاری دامنه برای سئو

سابقه دامنه برای دامنه های دست دوم مطرح می شود. این موضوع اهمیت بسیار بالایی دارد. فرض کنید دامنه ای را خریداری کرده اید که قبلا در حوزه بهداشت فعالیت داشته، اما شما الان قصد راه اندازی سایتی با مضمون ورزشی روی این دامنه را دارید. مسلما این دامنه قبلا با زمینه بهداشت به گوگل معرفی شده و صفحات آن تحت این حوزه کاریدر دایرکتوری های گوگل ذخیره شده است. اگر بخواهید به یکباره سایتی با زمینه کاری متفاوتی را روی آن دامنه بالا بیاورید، مسلما از دید گوگل نخواهید توانست مثل یک دامنه جدید و تازه نفس وارد صحنه رقابت در سئو شوید.

عمر دامنه برای سئو

هرچه دامنه خود را طولانی تر خریداری کنید بهتر است. سایتی که دامنه ساله دارد، قطعا هداف بلندمدتی برای ادامه کار دارد. این موضوع روی دیدگاه گوگل تاثیر بسیار مثبتی دارد. بنابراین سعی کنید دامنه های خود را برای سال های بیشتری تمدید کنید.

اعتبار دامنه برای سئو

اگر قصد خرید دامنه ای با اعتبار بالا دارید، تعلل نکنید. اعتبار دامنه نقش مهمی درموفقیت سئو سایت دارد. اسپم نبودن و بالا بودن آتوریتی هم در این راستا اهمیت زیادی دارد. اما باز هم در کنار آن عوامل مهمتری از جمله سابقه کاری دامنه باید مورد توجه قرار بگیرد. بنابراین شرط توجه و بها دادن به اعتبار بالای یک دامنه در صورت تایید عوامل دیگر است.

به کار بردن کلمه کلیدی سئو در دامنه

به کاربردن کلمه کلیدی سئو در دامنه روش خوبی برای گرفتن رتبه در گوگل است. اما این تمام ماجرا نیست. همانطور که می دانید سئو و بالا بردن رتبه سایت فعالیت های زیادی را میطلبد و صرفا رعایت یک نکته هیچ شانسی برای شما نمی آورد. درج کلمه کلیدی در دامنه گرچه می تواند کمک حال سئو باشد، اما آنقدرها هم مهم نیست. پیشنهاد می کنیم برای انتخاب دامنه به اسم شرکت و برند خود بیشتر توجه داشته باشید. حال اگر بتوانید نام برند خود را از مشتقات کلمه کلیدی انتخاب کنید خیلی عالیمب شود. در غیر اینصورت با در نظر گرفتن نام برند در دامنه اصلی سایت، کلمات کلیدی خود را در url صفحات داخلی به کار ببرید یا حتی در ساب دامنه از آن استفاده کنید.

کوتاه بودن دامنه برای سئو

هرچه دامنه کوتاه تر باشد هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو از جمله گوگل بهتر است. کاربران نام های کوتاه را بهتر می توانند حفظ کنند و گوگل هم با احترام به کاربران، علاقه زیادی به دامنه هایی با تعداد کاراکتر کمتر دارد. همچنین هنگام درج بک لینک دامنه های کوتاه بهتر هستند.

تایپ آسان دامنه برای سئو

سعی کنید دامنه هایی را انتخاب کنید که همه اقشار جامعه هدفتان بتوانند به راحتی آن را تایپ کنند. دامنه هایی هستند که به ذهن سپردن آن ها آسان است، اما از نظر دیکته ای کمی سخت هستند. در این حالت کاربران زیادی پس از تایپ اشتباه دامنه سایتتان ممکن است به سایت های رقیبتتان برسند و کلا برندینگ و مشتری خود را از دست بدهید. یا اینکه با تایپ اشتباه و پیدا نکردن سایتتان توسط کاربران، برای همیشه آن دسته از مشتری ها را از دست بدهید.

انتخاب دامنه های محلی

همانطور که می دانید علاوه بر دامنه های عمومی مثل .com و .net و غیره، دامنه هایی هستند که مختص به یک کشور خاصی می باشند. مثلا .ir برای ایران و.de برای آلمان است. اگر هدف شما در سئو و جذب مشتری تنها کشور خاصی است، بهتر است دامنه بومی آن کشور را انتخاب کنید. اما هیج ایرادی برای انتخاب نام دامنه عمومی هم وجود ندارد. اما انتخاب نام بومی یک کشور برای کشور دیگر، قطعا مشکل ساز می شود.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 27 فوریه 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.