فاکس بلاگ

ثبت دامنه اصلی سایت

ثبت دامنه اصلی سایت

دامنه یا آدرس اصلی سایت چیست؟

آدرس دامنه (دامین یا دومین) سایت شما میتواند با www و یا بدون آن آغاز شود. دامنه اصلی همانی است که شما ترجیح میدهید در نتایج جستجو دیده شود و بازدیدکنندگان شما مستقیما به این دامنه راهنمایی میشوند.

تاثیر دامنه اصلی بر سئو چیست؟

اشتباه در وضعیت ایندکس صفحات سایت

موتورهای جستجو آدرس سایت شما در دو حالت استفاده یا عدم استفاده از www را بعنوان دو دامنه مستقل شناسایی میکنند. بطور مثال اگر آدرس سایت شما www.websima.com باشد ولی بصورت websima.com نیز قابل مشاهده باشد موتورهای جستجو ممکن است هر دو دامنه و یا یکی از آنها را ایندکس کنند. اگر گوگل دامنه ای را ایندکس کند که دامنه اصلی (Preferred Domain) مورد نظر شما نیست، شما فکر میکنید که صفحات شما ایندکس نمیشوند در حالیکه حالت دیگر آدرس سایت شما در حال ایندکس شدن است. برای مشاهده وضعیت ایندکس سایت خود در گوگل و مقایسه دو دامنه میتوانید از دستور زیر استفاده کنید و یا به مقاله موتور جستجوی گوگل – ۱۱ نکته کاربردی مراجعه کنید:

Site:websima.com

Site:www.websima.com

جلوگیری از ارائه مطالب تکراری و کپی

برای اینکه با مشکلات محتوای تکراری مواجه نشوید باید دامنه اصلی خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید. اگر موتور جستجو هر دو دامنه شما را بررسی و ایندکس کند آنها را دو صفحه متفاوت ولی با محتوای یکسان شناسایی میکند، این امر میتواند تاثیر منفی زیادی در سئو سایت شما داشته باشد.

مدیریت لینک های ورودی به دامنه اصلی

اگز تاکنون دامنه اصلی خود را تعیین نکرده اید، تعداد و کیفیت لینک ورودی به دامنه ها را در نظر بگیرید و هرکدام که لینک ورودی بهتری دارند بعنوان دامنه اصلی انتخاب کنید. لینک های ورودی بعدی به سایت شما همگی به این دامنه اختصاص خواهند یافت که بر سئو سایت شما مستقیما تاثیرگذار خواهد بود.

انتخاب دامنه اصلی و اینکه دارای www  باشد یا خیر کاملا به شما بستگی دارد، با توجه به بک لینک های این دامنه ها و یا بر اساس تعداد صفحات ایندکس شده توسط گوگل میتوانید دامنه اصلی خود را تعیین کنید. در صورتیکه سایت شما زیردامنه هایی مانند seo.websima.com یا crm.websima.com را شامل میشود، استفاده از دامنه www.websima.com مناسبتر بنظر میرسد زیرا آدرس دهی زیردامنه ها و تفاوت آنها با دامنه اصلی را برای کاربران مشخص میکند.

در مقابل عدم استفاده از www آدرس سایت شما را کوتاهتر نشان میدهد و تجربه نشان داده است که اکثر کاربران امروزه www را در ابتدای آدرس سایت تایپ نمیکنند و حتی سایتهایی با این نوع آدرس دهی را قدیمی تصور میکنند.

در نهایت انتخاب دامنه اصلی برعهده شما بوده و نمیتوان گفت که هریک برتری مشخصی بر دیگری دارد.

دامنه اصلی چند سایت شناخته شده را بعنوان نمونه برای شما نشان داده ایم:

  • www.wikipedia.org
  • www.facebook.com
  • www.yahoo.com
  • www.google.com
  • Digg.com
  • Twitter.com
  • Pinterest.com

چگونه دامنه اصلی سایت را مشخص کنیم؟

برای تعیین دامنه اصلی سایت دو راه وجود دارد، راه اول بوسیله گوگل وبمستر بوده و راه دوم از طریق ۳۰۱ redirect .

گوگل:

در ابتدا یک حساب کاربری در گوگل وبمستر برای خود بسازید، اگر تاکنون نساخته اید میتوانید با استفاده از دامنه www سایت شروع کنید.

در ادامه باید مالکیت سایت را برای خود تایید کنید برای اینکار میتوانید با استفاده از اکانت گوگل آنالیتیکز خود هویتتان را تایید کنید.

ثبت دامنه اصلی سایت

اگر حساب آنالیتیکز هم ندارید میتوانید از راههای جانبی مانند افزودن تگ متا یا آپلود فایل HTML روی هاست مالکیت خود را بر دامنه تایید کنید.

ثبت دامنه اصلی سایت

پس از تایید دامنه با www، از گوشه بالا سمت راست صفحه بر روی گزینه ADD A SITE کلیک کنید و دامنه بدون www  سایت خود را نیز اضافه کنید، تمام مراحل قبلی را طی کرده و مالکیت خود بر دامنه را ثابت کنید!

ثبت دامنه اصلی سایت

پس ار تایید هردو دامنه برای تعیین دامنه اصلی سایت از منوی سمت چپ به آدرس زیر بروید:

Configuration>Settings>Preferred Domains

ثبت دامنه اصلی سایت

دامنه مورد نظر خود را بعنوان دامنه اصلی انتخاب کرده و پیامی از گوگل وبمستر مبنی بر تغییر دامنه اصلی خود دریافت خواهید کرد.

۳۰۱ redirect:

برای استفاده از این روش کافی است که کد زیر را به فایل htacess. خود اضافه کنید:

RewriteEngine On RewriteBase / RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.domainname.com [NC] RewriteRule ^(.*)$

http://domainname.com/$1 [L,R=301]

توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.