فاکس بلاگ

حذف بک لینک های نامناسب سئو از سایت

حذف بک لینک های نامناسب سئو از سایت

حذف بک لینک های نامناسب سئو از سایت تاثیر خوبی در بهبود سئو سایت دارد. در این مقاله به شناسایی انواع بک لینک های مضر و روش حذف آن ها می پردازیم. قبل از هر چیز باید بگوییم که بحثی به نام سئو منفی در حوزه بهینه سازی سایت رایج است که کاری غیر اخلاقی به حساب می آید.

در این کار افراد به جای صرف وقت برای افزایش رتبه سایت خود، به تخریب رقیب می اندیشند. در این راستا با به کارگیری روش های سئو سایت کلاه سیاه به صورت off-page سعی در اسپم سازی وبسایت رقیب دارند. مثلا ساختن لینک های نامرتبط و متعدد می تواند گوگل را به اشتباه بیندازد. همچنین درج لینک در سایت های اسپم باعث اسپم شدن سایت می شود. این روش ها به طور کامل در مقاله روش های جلوگیری از اسپم شدن سایت در گوگل شرح داده شده که می توانید مطالعه کنید. همانطور که این عوامل زنگ هشداری برای جلوگیری از اسپم شدن سایت است، برای سواستفاده کنندگان راهکارهای مناسبی محسوب می شود.

شناسایی بک لینک های نامناسب و غلط در سئو

برای شناسایی بک لینک های نا مناسب روش های زیادی وجود دارد. بدین منظور می توانید با استفاده از ابزارهایی نظیر google webmaster ، سایت ranksignals.com و یا سایت معروف و معتبر جهانی ahrefs.com به مشاهده سایت های لینک دهنده بپردازید. اول از همه چیز به نوع وبسایت مرجع دقت کنید. اگر سایت اسپم باشد در هر صورت گرفتن بک لینک از آن ججایز نیست. برای شنناسایی اسپم بودن سایت لینک دهنده می توانید از ابزارهایی نظیر moz.com استفاده کنید که نرخ مشخصی از میزان اسپم بودن هر سایت به شما می دهد. در مرحله دوم به انکر تکست ها توجه کنید. این فاکتور باید مرتبط با حوزه کاری سایت شما باشد و نا مرتبط نباشد.

روش Disavow کردن لینک های نا مناسب در سئو

روش Disavow کردن روشی است که گوگل در اختیار وب مستران گذاشته تا با استفاده از آن از سواستفاده های احتمالی رقبا در درج بک لینک های نا مناسب جلوگیری کند. برای این کار تمام لینک های نامناسب را در یک فایل notepad قرار دهید. وارد اکانت google webmaster خود شوید و روی سایت مورد نظرتان کلیک نمایید. سپس به بخش disavow بروید و فایل خود را آنجا آپلود نمایید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 21 جولای 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.