فاکس بلاگ

داده های ساخت یافته Structured data در سئو

داده های ساخت یافته Structured data در سئو

داده های ساخت یافته یا همان Structured data در سئو می تواند به شما کمک کند سیگنال صحیحی از نوع کسب و کار یا محتوای سایتتان را به موتورهای جستجو بفرستید.

احتمالا شنیده اید که نشانه گذاری طرح یعنی همان schema markup (یا سایر انواع داده های ساختاری) می تواند در درک محتوای سایت توسط موتورهای جستجو کمک کند و به همین ترتیب با کمک rich snippets و قطعاتی که به صورت صحیح مشخص می شوند، می تواند میزان دیده شدن در نتایج جستجو را افزایش دهد. داده های ساختاری (Structured data) یک راه عالی برای انتقال سیگنال به موتور جستجو است که می تواند به طور غیرمستقیم بر رتبه بندی جستجو و سئو سایت تاثیر بگذارد.
جان مولر اخیرا اظهار داشته که داده های ساختاری Structured data ممکن است به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه بندی در الگوریتم های گوگل در نظر گرفته شود. به همین جهت اگر در زمینه سئو سایت و بهینه سازی موتور جستجو فعالیت می کنید باید از این کدها در سورس سایتتان استفاده کنید. به طور حتم این کار ارزش تلاش دارد چرا که برای گوگل اهمیت زیادی دارد.
تاثیر داده های ساختار یافته روی سئو زیاد اما غیر مستقیم است؛ گرچه ممکن است این موضوع در آینده فرق کند. جان مولر می گوید گوگل اکنون از داده های ساختار یافته به طور مستقیم برای رنک دهی استفاده نمی کند اما ممکن است در آینده گوگل یکی از فاکتورهای رتبه بندی نتایج جستجو همین عامل باشد. وی توضیحات خود را بدین صورت بیان می کند:
“اگر شخصی در گوگل کلمه ماشین را سرچ کند، می توانیم به او بگوییم ما این صفحات را برای شما داریم (همان صفحاتی که از داده های ساختار یافته مربوط به ماشین نشانه گذاری شده اند). این صفحات مطمئنا برای کاربر مفید خواهند بود. این کار برای گوگل نیز ساده تر است تا اینکه بخواهد حدس بزند که فلان سایت یا صفحه در مورد ماشین است.”
وی افزود:
“استفاده از داده های ساختار یافته منطقی به نظر می رسد به خصوص اگر قرار باشد در آینده به عنوان فاکتور رتبه بندی گوگل مورد استفاده قرار بگیرد. من فکر نمیکنم که با استفاده از Structured data سایت به طور خودکار در نتایج سرچ بیاید. بنابراین ما سعی می کنیم بین سایت هایی که از نظر فنی به خوبی پیاده شده اند و سایت هایی که محتوای خوبی تولید می کنند تفاوت قائل شویم”
سئو سایت کمپانی به شما توصیه می کند حتما از داده های ساخت یافته Structured data در سئو استفاده کنید و سورس سایت خودتان را برای گوگل محبوب کنید.

توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.