فاکس بلاگ

دلیل پنالتی شدن سایت در سئو

دلیل پنالتی شدن سایت در سئو

دلیل پنالتی شدن سایت در سئو برای وبمستران اهمیت زیادی دارد. الگوریتم های پاندا و پنگوئن مسئول رسیدگی به وضعیت سایت ها و تشخصی میزان اسپم بودن و نهایتا پنالتی کردن آن ها هستند.

تعابیر زیادی از پنالتی شدن سایت وجود دارد که لازم است بدان پرداخته شود. با دانستن این دلایل خوهید توانست به طور کامل جلوی اسپپم شدن سایت خود را بگیرید. در ابتدا به بیان مفهوم پنالتی شدن از دیدگاه های مختلف می پردازیم و بعد از آن با بیان دلایل به بررسی و رفع مشکلات مربوطه خواهیم پرداخت.

معنی پنالتی شدن سایت در گوگل

پنالتی شدن ساایت در گوگل به آن معنی است که موتور جستجوی گوگل به هر علتی سایت شما را از اعتبار ساقط و به اصطلاح پنالیز کرده است. این رخداد حتی می تواند برای برخی از صفحات سایت به وجود آید. اما تاثیری که بر سئو سایت می گذارد بسیار ناخوشایند است. در حال حاضر وبمسترها تلاش فراوانی برای افزایش بازدید سایت در گوگگل دارند و محبوبیت نزد گوگل خواسته همه آن هاست. بدین منظور باید از اقداماتی مانند موارد زیر در سایت اجتناب ورزید تا در لیست سیاه گوگل قرار نگیرید:

  • زیاده روی در استفاده از قوانین سئو سایت
  • بک لینک های اسپم
  • بازدیدهای فیک
  • استفاده از نرم افزارهای مخرب در سایت
  • ریدایرکت های نابه جا
  • تغییرات فراوان در آدرس سایت و صفحات آن
  • کپی کردن مطالب از سایت های دیگران

همچنین موارد بیشتری را به صورت ریزتر قبلا در مقاله ای با نام “روش های جلوگیری از اسپم شدن سایت در گوگل” و “جلوگیری از پنالتی شدن سایت در گوگل” بیان کرده ایم که پیشنهاد می کنیم قبل از شروع فرآیند طراحی و پیاده سازی سایت و حتی در حین فعالیت های بهینه سازی سایت از آن ها استفاده کنید. این اتفاق می تواند رفته به رفته و یا ناگهانی رخ دهد.

چطور بفهمیم سایت پنالتی شده یا نه؟

فهمیدن سریع پنالتی شدن سایت می تواند به ما بیشتر کمک کند. چرا که برخلاف گذشته، سایت های اسپمر می توانند خود را ریکاوری کرده و شانس برگشتن به گوگل را دارند. بدین منظور باید برای اطلاع سریع، سایت خود را در اولین فرصت در گوگل وبمستر تولز ثبت کنید. اگر ناگهان سایتتان پنالتی شود، اولین آلارم را از همین ابزار دریافت خواهید کرد. همچنین علت پنالتی شدن سایت در گوگل وبمستر اعلام می شود و گوگل منتظر اصلاح خطا و اعلام خبر برطرف سازی مشکلات از سمت شما می ماند تا بتواند سایت شما را به نتایج جستجو بازگرداند. این اعلام خبر توسط نیروهای انسانی در گوگل مورد مطالعه و بازبینی قرار میگیرد. بدین جهت باید توضیحات منطقی و کامل ارائه کنید تا بتوانید از لیست سیاه گوگل خارج شوید. قابل ذکر است وبسایت هایی که به تازگی راه اندازی شده اند زمانی را برای رسیدن به رتبه های خوب گوگل نیاز دارند و هرچه کلمه کلیدی مورد نظر رقابتی تر باشد، زمان بیشتری برای رسیدن به نتایج جستجوی گوگل لازم دارند. در این مدت وبسایت ای جدید در دایرکتوری های خاصی در سرور گوگل به نام سندباکس ذخیره می شوند و پس از کسب اعتبار لازم از این مرحله خارج می شوند. از آنجایی که وبسایت های رقابتی زمانی حدود ۶ ماه در این بخش باقی می مانند، دلیلی برای نگرانی در زمینه اسپم بودن آن ها وجود ندارد.
آیا نگرانید که سایت شما در نوبت بعدی اسپمرها قرار نگرفته باشد؟! می توانید وضعیت کنونی آن را هم اکنون در وبسایت http://pixelgroove.com/serp/sandbox_checker/ بررسی کنید تا ببنید سایتتان پنالتی شده یا داخل سندباکس قرار گرفته است.
با دانستن دلیل پنالتی شدن سایت در سئو و روش های محتاطانه برای پیشگیری از آن، می توانید اعتبار بالایی نزد گوگل پیدا کنید و به رتبه های بالای نتایج جستجو برسید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 20 جولای 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.