فاکس بلاگ

رتبه بندی گوگل از طریق جستجوی معنایی

رتبه بندی گوگل از طریق جستجوی معنایی

مفهوم جستجوی معنایی یا Semantic Search را در مقالات آموزش سئو گذشته بررسی کردیم. در جستجوی معنایی، اتخاذ سیاست ها و تعیین استراتژی تولید محتوا نقشی کلیدی ایفا می کند و یک برند می تواند در جستجوی معنایی بسیار موثر باشد.

در این مقاله قصد دارم گام های رتبه بندی سایت در گوگل از طریق جستجوی معنایی را بررسی نمایم که از چهار مورد اساسی تشکیل یافته است که عبارتند از:

  1. Research
  2. Structure
  3. Implement
  4. Measure

در ادامه به توضیح هر کدام از این چهار مورد می پردازیم:

۱٫ Research (تحقیق):

گوگل همیشه پیشنهادهای بسیار دقیق و مناسبی را در جستجوی کاربرانش به آنها ارائه می کند. این جستجوها در قسمت “People Also Ask” و سایر جستجوهای وابسته نمایان می شود. شما می توانید از سوالاتی که توسط گوگل مستقیما طراحی و پیشنهاد شده برای لیست برداری استفاده کرده و جواب های هرکدام را به صورت جداگانه بررسی نمایید. همچنین پیش بینی نمایید گوگل در مواجهه با سوالات مهم و پیشنهادی، چه سیاستی را انتخاب می کند.

با اینکه امروزه، حجم جستجوهای صورت گرفته از دقت بالایی برخوردار نیست، اما همچنان می توان با برخی ابزارهای کارآمد، از جستجوهای داغ و پرطرفدار آگاه شد. keyword planner گوگل امروزه برای سئو سایت کمی محدودیت دارد، اما می توانید از PPC استفاده کنید.

۲٫ Structure (ساختار):

ساختار سایت، بعد اساسی از عملکرد جستجوی معنایی می باشد.

شما می بایست به تمامی جنبه های ساختاری سایت خود توجه نمایید و به محصولات یا خدمات خود به چشم موجودیت هایی نگاه کنید که هرکدام شامل چندین معنای ضمنی و ارتباط هستند. این معناهای ضمنی را به شکل عمودی بسازید تا طیفی از نیازهای کاربر را پوشش دهید، و آنها را به شکل افقی به دیگر موجودیت های درون سایت لینک کنید. با درج کلمات کلیدی یا سوالات متداول در صفحات فرود، می توانید اطمینان حاصل کنید که هر URL در دامنه شما، هدف خاصی دارد. همچنین می توانید با عملیات فوق تا حدود زیادی به ارتباط معنایی بین صفحات وب و ربات جستجوگر گوگل کمک نمایید.

بیشتر کاربران با فهمیدن این مطلب که تا چه میزان این مسئله می تواند برای وب سایت آنها مفید باشد، سعی می کنند تا دست به تغییرات بنیادی در وب سایت خود بزنند. تغییرات ساختار سایت معمولا نیاز به معامله با چند ذینفع یا مالکان سایت دارد، بنابراین به شما پیشنهاد می کنم در اسرع وقت، طبقه بندی پیشنهادی خود را  تهیه کنید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 11 فوریه 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.