فاکس بلاگ

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی

رعایت نکات سئو داخلی سایت یا همان سئو on page که برای صفحه اول و صفحات داخلی سایت به کار می رود، تاثیر فوق العاده ای روی افزایش رتبه در گوگل دارد.

وب سایتی که رشد خوبی در گوگل داشته باشد و رتبه ماندگاری را بگیرد، باید سئو داخلی خوبی داشته باشد. بسیاری از سئوکاران سایت شما را به خوبی و در زمان معقولی بالا میاورند، اما به راستی تا چه میزان این رتبه پایدار خواهد بود؟ مسلما سایتی که از پایه قوی باشد، اعتبار بیشتری برای گوگل دارد و خواهد توانست سال ها با قوت بالاتری به کار ادامه دهد و در نتایج جستجوی گوگل خودنمایی کند. در این مقاله شما را با بهترین تکنیک های سئو که در بخش سئو on-page به کار می رود آشنا می کنیم. به کارگیری این نکات به شما کمک می کند سایت خود را از بیس سئو فرندلی نمایید. در ابتدا پیشنهاد می کنیم مقاله ” فعالیت های سئو On-Page” را مطالعه کنید تا نکات کلیدی اولیه را در نظر داشته باشید و سپس به مطالعه کامل جزئیات در این پست بپردازید. صفحه اول سایت که معمولا صفحه ورود کاربران با بسیاری از کوئری ها است، باید قبل از هر چیز بهینه شود. در کنار آن، یک وبسایت ایده آل باید تمام موارد زیر را در صفحات داخلی نیز داشته باشد.

۱٫ عنوان مناسب

هر صفحه از سایت باید یک عنوان مناسب و منحصر به فرد برای خود باشد. دقت نمایید که در آن صفحه راجع به چه موضوعی صحبت می کند، عنوان صفحه را دقیقا متناسب با متن جاری قرار دهید. در انتخاب این نام، به کلمه کلیدی مورد نظر در سئو حتما توجه داشته باشید. همچنین عنوان صفحات را در تگ h1 قرار دهید.

۲٫ تایتل

عنوانی را که برای صفحه خود انتخاب کرده اید را حتما داخل تگ title هم قرار دهید. این تگ یکی از تگ های مهم سئو است که در بخش head کدهای html سایت قرار می گیرد.

۳٫ آدرس صفحه

آدرس صفحه را به صورت هدفمند با مطلب صفحه قرار دهید. برای این کار از عنوانی که برای مطلبتان تعیین کرده اید به عنوان آدرس صفحه هم استفاده نمایید.

۴٫ توضیحات تصاویر

توضیحات تصاویر که alt نیز نامیده می شود، چیزی است که گوگل برای شناسایی تصاویر شما آن را می خواند. اگر می خواهید تصاویر در نتایج جستجوی گوگل بخش تصاویر بیادی؛ و اگر می خواهید مطلبتان با وجود تصاویر نزد گوگل محبوب تر شود، با کلمه کلیدی مورد بحث در هر صفحه، ویژگی alt تصاویر را قرار دهید.

۵٫ متن

عنوانی که برای متنتان انتخاب کرده اید و آن را کانون توجه صفحه قرار داده اید حداقل دوبار در توضیحات متنان استفاده نمایید. با این کار می توانید هدفمندی انتخابتان را برای گوگل اثبات کنید. زیاده روی در این کار را فراموش کنید.

۶٫ کیفیت محتوا

همیشه سعی کنید مطالبتان دارای حداکثر کیفیت باشد. مطالب را برای مخاطب کاملا باز و تشریح نمایید، مفید بنویسید، با بیان خوبی بنویسید و در یک کلام طوری بنویسید که کاربر از آن راضی باشد و و از رقبایتان جذاب تر باشید.

۷٫ لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی جدا تاثیر فوق العاده ای روی سئو دارد! برای انجام این کار بی برنامه عمل نکنید، بلکه مانند هر کار دیگری اصول آن را رعایت نمایید. برای این کار مقاله ” سئو سایت با لینک سازی داخلی (internal link)” را مطالعه فرمایید. یک نکته کلیدی این که اگر امکان دارد به سر مجموعه و زیر مجموعه مطلب جاری یا مجموعه جاری اشاره کنید و لینک دهید.

۸٫ کلمات کلیدی سایت

کلمات کلیدی سایت هدف اصلی براس فعالیت های سئو سایت هستند که بایستی مورد توجه ویژه قرار بگیرند. در تمام مطالبتان یک اشاره به ان بکنید و به صفحه مربوطه اشان لینک بدهید.

۹٫ لینک به صفحه اول

همانطور که گفتیم صفحه اول یا همان صفحه اصلی سایت، اهمیت زیادی دارد. سعی کنید لینکی از تمام صفحات به صفحه اول وجود داشته باشد. برای این کار می توانید از لوگوی سایتتان که معمولا بالای سایت کنار منوها قرار می گیرد استفاده لینک و لینک صفحه اول را روی لوگو قرار دهید.

۱۰٫ لینک به سایت های مرجع

معمولا در هر موضوعی که مطلب می نویسید، سایت مرجعی وجود دارد که در مورد مطلب مورد نظر شما توضیح جامعی داده است. در بیانات خود به آن اشاره کنید و لینک بدهید. نگران از دست دادن اعتبار سایتتان نباشید. بلکه با این کار به اندازه ای که سایت مرجع اعتبار دارد قدری به اعتبار سایت شما هم اضافه خواهد شد.

۱۱٫ دکمه شبکه های اجتماعی

اگر در کنار مطالب سایتتان، دکمه های شبکه های اجتماعی نظیر گوگل پلاس، توئیتر، فیسبوک و غیره را قرار دهید، این امکان را به کاربران می دهید تا در صورت رضایت از مطلب، به صورت رایگان شما را به دوستانشان در شبکه های اجتماعی معرفی کنند. چه کاری بهتر از این!

۱۲٫ کاهش حجم سایت

کاهش حجم سایت باعث افزایش سرعت لود سایت برای کاربران می شود. هرچه سایتتان سریعتر لود شود کاربر بیشتر خوشش میاید. زیرا لازم نیست زمان زیادی را به انتظار بنشیند. اثر سرعت لود سایت در سئو بسیار زیاد است و نباید از از آن غافل شوید.
اگر سئو داخلی را در صفحه اول و صفحات جانبی و در واقع در کل سایت رعایت کنید خواهید توانست نتیجه خوبی را در سئو سایت بگیرید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 12 مارس 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.