فاکس بلاگ

سوالاتی که باید از شرکت سئو بپرسیم

سوالاتی که باید از شرکت سئو بپرسیم

در مقاله ای تحت عنوان راهنمای عمومی سئو به بررسی انتظارات منطقی از سئو سایت و هدف گذاری صحیح در آن پرداختیم. پس از تصمیم گیری برای سفارش به یک شرکت سئو یا فرد متخصص بهتر است حقوق خود را شناخته و سوالات مناسبی را بپرسیم. سئو سایت اهمیت بسیار بالایی داشته و سپردن آن به افراد ناوارد یا کسانی که از روش های نامناسب در سئو بهره میبرند میتواند عواقب بسیار خطرناکی بهمراه داشته باشد.

در قدم اول با یک جستجوی ساده از نام شرکت سئو یا فرد متخصص در گوگل میتوانید سوابق و مشتریان گذشته او را بهتر بشناسید، نظرات ارائه شده از طرف مشتریان در شبکه های اجتماعی یا انجمن های گفتگو دیدی کلی نسبت به اعتبار و موفقیت این شرکت در زمینه کاری خود در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین وبسایت خود شرکت میتواند معیار مناسبی برای ارزش گذاری فعالیت های او باشد.
اشتباه رایج در این زمینه جستجوی عبارت هایی مانند “سئو”، “متخصص سئو” و “سفارش سئو” در گوگل می باشد و اکثر افراد معتقدند که نتایج اول گوگل در این کلمات بهترین گزینه ها برای سئو سایت آنها می باشند. ولی حضور در صفحه اول گوگل همیشه به معنی اعتبار و حسن انجام کار شرکت سئو نمی باشد زیرا شرکت های زیادی با استفاده از ترفندهای نامناسب برای مدتی کوتاه جایگاه مناسبی در گوگل کسب میکنند و پس از آن با جریمه های گوگل مواجه میشوند. ممکن است شما هم دقیقا در همان زمان یک یا دو ماهه با این شرکت های سئو آشنا شوید! البته این موضوع به این معنی نیست که کسانی که نتایج اول گوگل را به خود اختصاص داده اند حتما تکنیک های نامناسب را به کار برده باشند یا تخصص کافی نداشته باشند.
در نهایت با بررسی شرایط کاری، سابقه و اعتبار شرکت های سئو و محتویات و اطلاعات موجود در سایت آنها به لیستی نهایی از گزینه های مورد نظر خود برای سفارش سئو خواهید رسید که میتوانید با پرسش سوالات زیر به جمع بندی مناسب برای اننتخاب بهترین شرکت سئو برسید.

زمینه اصلی فعالیت شرکت سئو

آیا شما تنها به لینک سازی میپردازید یا تغییرات در سایت و شبکه های اجتماعی را نیز مد نظر خواهید داشت؟

بهترین شرکت سئو برای شما گزینه ای است که تمامی فعالیت های متناسب شامل؛ لینک سازی صحیح و معتبر، تصحیح کدهای سایت و بهینه سازی مطالب، فعالیت در شبکه های اجتماعی و آموزش های جانبی به مشتری را بطور کامل پوشش دهد. اگر شما یک شرکت یا سایت کوچک را اداره میکنید از نظر مالی نیز به صرفه تر خواهد بود اگر کلیه فعالیت ها توسط یک شرکت سئو صورت پذیرد.
اگر قصد راه اندازی یک تجارت یا سایت جدید را دارید و از ابتدا اهمیت ویژه ای برای سئو سایت خود قائل هستید، شرکت سئو مورد نظر شما باید تخصص کافی در طراحی سایت و کدنویسی صحیح و متناسب با اصول سئو را بخوبی انجام دهد. انتخاب شرکتی که هم در زمینه طراحی و هم در زمینه سئو توانایی و قابلیت های لازم را داشته باشد هزینه ها و ریسک شما را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد. البته توجه داشته باشید که بیشتر شرکت های طراحی سایت تنها موارد مربوط به سئو داخلی سایت را برعهده میگیرند و فعالیتی در زمینه لینک سازی شما نخواهد داشت.

تکنیک لینک سازی در شرکت سئو

چه تعداد لینک و در چه مدتی به سایت من ارجاع داده خواهد شد؟

اگر به کیفیت و ارتباط موضوعی لینک ها با سایت شما توجه شده باشد، کسب بک لینک کار ساده ای نیست. اگر شرکت سئو پیشنهاد دریافت ۱۰۰ لینک در مدت یک ماه را به شما بدهد به آنها بگویید که قصد ندارید در آینده با جریمه های مختلف گوگل روبرو شوید! موتور جستجوی گوگل معیارهای مشخصی برای سنجش بک لینک غیر طبیعی داشته و الگوریتم پنگوئن را برای جریمه سایت هایی که برخلاف این معیارها فعالیت میکنند ایجاد کرده است.
نمیتوان تعداد مشخصی برای لینک های دریافتی در یک ماه در نظر گرفت، بهتر است از قبل از هرچیز از شرکت سئو لیست سایت هایی که قرار است لینک شما را در خود قرار دهند دریافت کرده و پیج رنک، میزان بازدید روزانه و تعداد مطالب ارسالی در ماه آنها را بررسی کنید.

مت کاتس، مدیر ارشد مبارزه با اسپم گوگل میگوید: هدف شما این نیست که لینک های ورودی به سایت طبیعی بنظر برسند بلکه هدف آن است که لینک های ورودی به سایت شما طبیعی باشند.

بکارگیری تکنیک های مخرب

آیا شرکت سئو شما از برنامه های ایجاد لینک اتوماتیک استفاده میکند؟

شرکت ها یا افرادی هستند که با استفاده از نرم افزارهای گوناگون لینک شما را در تعداد زیادی سایت و وبلاگ قرار میدهند و یا سایت شما را در صدها سایت آگهی رایگان ثبت میکنند. این روش یکی از خط قرمز های گوگل بوده و عواقب آن برای سایت شما بسیار خطرناک است. در بازه زمانی کوتاهی شما شاهد پیشرفت سریع سایت، بهبود جایگاه در گوگل و افزایش بازدید خواهید بود، رضایت شما از شرکت سئو جلب میشود و هزینه کار را پرداخت میکنید ولی بعد از گذشت دو یا سه ماه به یکباره همه چیز از دست خواهد رفت و ممکن است دیگر هیچ گاه به شرایط عادی برنگردید.
روش های ایجاد لینک برای سایت خود را از شرکت سئو طرف قرارداد بپرسید و مطمئن شوید که تمامی لینک ها با فکر و هدف قبلی و بصورت دستی ایجاد میگردند. فعالیت در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته باشد و سایت های لینک دهنده به شما ارتباط موضوعی مناسبی با زمینه کاری شما داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله چرا خرید بک لینک اشتباه است؟ مراجعه نمایید.

شرکت سئو چه کلمات کلیدی پیشنهاد میدهد

فرآیند سئو سایت من بر روی چه عبارات و کلماتی انجام خواهد شد و به چه دلیل این کلمات کلیدی انتخاب شده اند؟

کلمات کلیدی اهمیت بسیار بالایی در سئو سایت شما خواهند داشت تا جاییکه برخی شرکت های سئو هزینه فعالیت خود را با توجه به عبارت مورد نظر شما و میزان رقابت آن در گوگل تعیین میکنند. تهیه یک لیست از کلمات کلیدی بی ارزش (کم جستجو در گوگل) یا کم رقابت کار ساده ای برای یک شرکت سئو می باشد. قبل از پرداخت هزینه یا ثبت قرارداد لیست مشخصی از کلمات کلیدی مورد نظر خود تهیه کرده و به مسئول سئو ارائه دهید. برای اینکار میتوانید مقاله انتخاب استراتژی سئو را مطالعه نمایید.
فراموش نکنید که مشاوره شرکت های معتبر سئو در این زمینه بسیار راهگشا می باشد و آنها دید بهتری نسبت و به ارزش و کیفیت کلمات انتخابی شما خواهند داشت. در نتیجه اگر از اعتبار شرکت مطمئن هستید مشاوره آنها را در این زمینه بپذیرید. هدف نهایی خود را کسب بازدید بیشتر برای سایت و البته با کلمات مرتبط با زمینه کاری خود قرار دهید. کسب رتبه مناسب در عبارات کم جستجو یا عبارات نامتناسب با زمینه کاری شما هیچ ارزشی نخواهد داشت.

کلمات کوتاه و عمومی همیشه انتخاب های مناسبی برای شما نیستند! بعنوان مثال درخواست کسب جایگاه در صفحه اول گوگل برای عبارتی مانند “دانلود” یا “فیلم” درخواستی غیرمنطقی و دور از ذهن است. زیرا این کلمات با توجه به رقابت شدید، ارزش مادی بسیاری بالایی خواهند داشت که در مقایسه با هزینه پرداخت شده توسط شما به شرکت سئو بسیار زیاد می باشد.

اعتبار و سابقه کاری

سابقه کاری و موفقیت های قبلی شما چیست؟ مشتریان شما تا چه حد از کار شما رضایت دارند و آیا امکان صحبت با آنها وجو دارد؟

یک شرکت سئو معتبر بطور حتم مشتریان قدیمی و سابقه کاری مشخصی خواهد داشت. شما میتوانید لیستی از مشتریان آنها و نشانه های موفقیت شان را درخواست کنید. همچنین بهتر است که با مشتریان قبلی شرکت سئو تماس گرفته و از رضایت آنها نسبت به سرویس ارائه شده و پشتیبانی پس از آن مطمئن شوید.
پیشنهاداتی مانند سئو رایگان برای ۱۰ مشتری اول یا تخفیف های زیاد به مناسبت راه اندازی یک شرکت سئو جدید به هیچ عنوان انتخاب مناسبی برای شما نمی باشند. زیرا ممکن است افرادی با آزمون و خطای روش های نامناسب بر روی سایت شما مشکلات زیادی را در آن ایجاد کنند که با توجه به عدم پرداخت هزینه از طرف شما مسئولیتی نیز نسبت به ضرر و زیان شما در آینده نخواهند داشت.

شناخت تیم سئو در شرکت

چه کسی مدیر پروژه و پشتیبان من در شرکت سئو خواهد بود؟

شما باید بطور مستقیم با یک نفر در شرکت سئو طرف قرارداد خود در ارتباط باشید. دریافت گزارش پیشرفت کار و تغییرات انجام شده در سایت شما بهتر است از یک نفر پیگیری شود تا از مشکلات احتمالی تا حدامکان پیشگیری گردد. شناخت یک فرد و دریافت اطلاعات تماس او مانند ایمیل و شماره تماس به شما این امکان را میدهد تا مسئول مستقیم کار خود را بشناسید و در صورت بروز مشکل امکان پیگیری و بازخواست را داشته باشید.

همچنین برای دریافت اطلاعات مربوط به حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی، اکانت وبمستر گوگل و سیستم های مشابه آن که توسط شرکت سئو برای شما ایجاد شده است نیاز به ارتباط مستقیم با یک فرد مشخص و مسئول پروژه خود خواهید داشت.

تعرفه های سئو و دلیل آن

نحوه قیمت گذاری شرکت سئو انتخابی شما به چه صورت است و این هزینه در قبال چه فعالیتی خواهد بود؟

مهمترین سوالی که باید از شرکت سئو بپرسید همین نحوه قیمت گذاری و هزینه های شما در آینده می باشد. لیست فعالیت های انجام شده توسط شرکت سئو و هزینه های آنها را به تفکیک دریافت کنید تا نظارت بهتری بر فرآیند کاری خود داشته باشید.
برخی شرکت ها براساس تعداد ساعات کاری خود بر روی سایت شما، هزینه را تعیین میکنند و برخی دیگر براساس تعداد لینک های وردی به سایت یا جایگاه کسب شده در یک عبارت خاص در نتایج گوگل. بهترین انتخاب برای شما شرکت هایی هستند که بصورت ماهیانه هزینه سئو سایت شما را تعیین میکنند و بخشی از پول را منوط به میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف تعیین شده قرار میدهند. البته توجه داشته باشید که این مسئله به معنی سئو تضمینی یا بازپرداخت کل مبلغ در صورت عدم کسب نتیجه مورد نظر نباشد!

اگر یک شرکت سئو موفقیت شما را در گوگل تضمین کند، یعنی دید مناسبی نسبت به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ندارد. درصدی از پول که وابسته به موفقیت سایت می باشد به طور معمول باید کمتر از ۳۰ درصد کل دستمزد شرکت سئو باشد.

جمع بندی و سخن پایانی

اگر سایت شما نیاز به بهینه سازی و سئو داشته باشد خودتان میتوانید این کار را انجام دهید ولی انجام صحیح آنها نیازمند کسب تجربه و مطالعه گسترده در زمینه سئو خواهد بود. سایت ها و منابع گوناگونی در اینترنت برای آموزش سئو سایت وجود دارد که بسیاری از آنها اعتبار و ارزش چندانی ندارند. معمولا هزینه ای که به یک شرکت سئو معتبر میپردازید در قبال این زمان و ریسک اشتباه احتمالی شما، خواهد بود و با نگاهی دقیق تر متوجه خواهید شد که این هزینه کاملا به صرفه است.
سئو سایت کاری زمانبر و پرزحمت است که نیازمند صبر و حوصله زیادی می باشد. انجام تغییرات کوچک و بزرگ در سایت شما توسط شرکت سئو نیازمند زمان حداقل دو تا سه هفته ای جهت تاثیر بر میزان ورودی گوگل و جایگاه شما در نتایج جستجو می باشد. با توجه به جزئیات زیاد در علم سئو و پیچیدگی آن در عین سادگی، نمیتواند کاری ارزان باشد. قبول سئو سایت شما در مقابل پرداخت هزینه کم توسط یک شرکت سئو اولین جرقه برای عدم اعتماد شما و بررسی بیشتر خواهد بود.

مقالات وبسیما با هدف آموزش تکنیک ها و اصول اولیه سئو تهیه و منتشر میشوند که نتیجه ای از مطالعات و تجربیات گروه فعال در این شرکت می باشند. هدف ما آموزش رایگان این علم و پاسخ گویی به سوالات کاربران در حد توان علمی خودمان می باشد. اگر بدنبال سئو ارزان یا رایگان برای سایت خود می باشید مطالعه این مقالات و اجرای آنها بهتر از سپردن سایت به افراد ناوارد می باشد و اگر بدنبال پیشرفت در زمینه کاری خود و قدم های بزرگتر هستید فراموش نکنید که این کار نیازمند صرف هزینه و زمان بسیاری خواهد بود.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 24 اکتبر 2015
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.