فاکس بلاگ

ظاهر وب سایت چقدر در سئو تاثیر دارد ؟

ظاهر وب سایت چقدر در سئو تاثیر دارد ؟

شاید عنوان مقاله برای شما هم سوال شده باشد که به چه میزان ظاهر یک وب سایت در سئو تاثیر دارد ؟ به طور کلی می توان گفت که زیبایی یک قالب شاید در حدود ۱۰ درصد در سئو تاثیر داشته باشد ، زیرا کاربران در همان بار اول که قالب را مشاهده می کنند نظری در مورد گرافیک ظاهری ندارند و به دنبال چیز دیگری هستند (مقاله ، مطلب یا هر چیزی که Search کرده اند) مگر اینکه به صورت مستقیم وارد وب سایت شما شده باشند ، باید به این نکته توجه داشته باشید که کاربران از طریق جستجو به وب سایت شما میرسند و بیشتر از ظاهر ، مقاله یا مطلبی که به دنبال آن بوده اند برایشان مهم است . تا به حال شده وقتی وارد یک وبلاگ یا وب سایت می شوید قبل از خواندن مطلب به ظاهر قالب نظرتان جلب شده باشد ؟ طبق نظرسنجی انجام شده پاسخ به این پرسش خیر می باشد و بیشتر از ۹۰ درصد کاربران وقتی وارد یک وب سایت می شوند ابتدا به دنبال چیزی بوده اند که آن را Search کرده اند نه ظاهر قالب .

پس ظاهر یک وب سایت چه فایده ای دارد و چرا اینقدر باید برای فرد سفارش دهنده مهم باشد ؟ حساسیت در ابتدای سفارش قالب و راه اندازی یک وب سایت ، بسیار بسیار عاقلانه می باشد و این موضوع می تواند در بهبود عملکرد رنکینگ سئو در آینده مثبت باشد . بعضی از کاربران فقط به دنبال راه اندازی یک وب سایت جذاب برای نمایش نمونه کارها ، رزومه ، معرفی شرکت و … می باشد که این مقاله در مورد این وب سایتها کاربردی نمی باشد زیرا سئو در مورد وب سایتهای مذکور کاربردی ندارد .

یکی از دلایل اصلی کاهش رنکینگ سئو تغییرات ظاهری قالبی می باشد که کاربران به آن عادت کرده اند !!! بله درست متوجه شدید کاهش رنکینگ وب سایت.
بخش آموزش سایت را سال پیش مشاهده کرده بودید ؟ بدلیل تنظیمات امنیتی و بروزرسانی مجبور شدیم قالب وب سایت را تغییر بدهیم . آمار بازدید بخش آموزش از ۱۲ هزار نفر به روزی در حدود ۸۰۰ نفر رسید . دلیل این موضوع بر می گردد به اینکه کاربران وقتی به چیزی عادت می کنند دوست ندارند بدون هماهنگی و یکدفعه تغییرات کلی بر روی یک بخش اعمال شود .
اگر یادتان باشد سال پیش یاهو وب میل خود را تغییر داد ؟طی دو مرحله ،  ظاهر وب میل برای بیشتر کاربران ناخوشایند بود از طرفی چاره ای نداشتید زیرا به اجبار باید از آن استفاده می کردید . ولی این موضوع در مورد وب سایت های عمومی به این شکل نمی باشد و نتیجه معکوس میدهد .

جنبه دوم ظاهر قالب باید در همان ابتدا به صورت استاندارد طراحی شود و نباید دائم قالب تغییر کند . سعی کنید در همان ابتدا تمام جنبه ها را در نظر بگیرید تا بعدا با مشکل مواجه نشوید . تغییرات ظاهری پشت سرهم قالب باعث افت رنکینگ وب سایت می شود و این موضوع در مورد وب سایتهای مختلفی بررسی و تست شده است .

 

توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.