فاکس بلاگ

متریک های مهم در آنالیز سئو سایت

متریک های مهم در آنالیز سئو سایت

متریک های مهم در آنالیز سئو سایت فراوان است و آشنایی با این متریک ها کمک می کند که بتوانید میزان سختی سئو سایت و معیار قیمت سئو سایت را برآورد کنید. در این مقاله شما را با مهم ترین این متریک ها و معیارهای اساسی در سئو آشنا می کنیم.

– برای شروع به آنالیز سئو به کدهای آن نگاه کنید درج مناسب تگ های هدینگ و تعداد آن ها اهمیت دارد. به عبارتی به این تگ ها همانند سرفصل های کتاب نگاه کنید. هر کتاب تنهای یک عنوان دارد و پس از آن به زیر بخش های گوناگونی تقسیم می شود. تگ h1 حکم عنوان اصلی و h2 تا آخر نیز حکم عناوین فرعی را دارند. در انتخاب تگ های هدینگ به کاربرد کلمات کلیدی در آن ها توجه داشته باشید.
– متاتگ های مهم سئو اهمیت فراوانی دارند که بایستی حتما مورد توجه قرار بگیرند. سایتی که جدا از بحث سئو برنامه نویسی می شود اصولا این تگ ها را ندارد. وظیفه شخخص سئو کار است که این تگ ها را با توجه به ماهیت فعالیت وبسایت اعمال نماید.
– وضعیت سرعت سایت آیتم مهمی است که روی سئو سایت تاثیر گذار است. برای بررسی وضعیت سرعت سایت خود می توانید به وبسایت PageSpeed Insights مراجعه کنید. با اعمال ویرایش های بیان شده سایت خود را برای مرورگرهای کامپیوتر و موبایل سئو فرندلی کنید.
– فایل htaccess را مورد بررسی قرار دهید تا قوانین نوشته شده و باید ها و نباید های آن را بدانید.
– فایل robots سایت را مورد بررسی قرار دهید تا مبادا مسیر مهمی از سایت از دید گوگل پنهان شده باشد.
– وضعیت بک لینک ها قبل از شروع کار باید بررسی شود. سایتی که رقبای آن بک لینک های زیادی دارند، به احتمال زیاد فعالیت بیشتری نیاز دارد. همچنین توجه کنید روی آن دامنه قبلا سایت دیگری سوار نبوده باشد. با آنالیز بک لینک های سایت می توانید متوجه شوید از وبسایت های دیگر با چه کلماتی به این سایت لینک داده شده است.
– لینک سازی داخلی لازمه کار سئو است. هر مطلب باید در صفحه خود، به مطالب دیگر همان سایت که قبلا منتشر شده لینک بدهد. این ساختار پسندیده موتور جستجوی گوگل است.
– تعداد صفحات ایندکس شده هرچقدر بیشتر باشد، سایت اعتبار بیشتری را نزد گوگل دارد. با انتشار منظم مطالب مفید در وبسایتتان، سعی کنید میزان ایندکس های خود را افزایش دهید.
– نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کنند سایت شما را بهتر کرال کنند. بنابراین sitemap.xml و sitemap.html را فراموش نکنید.

با دانستن متریک های مهم در آنالیز سئو سایت خواهید توانست کار خود را وی تر اغاز کنید و نتیجه بهتری ببینید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 27 ژوئن 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.