فاکس بلاگ

مخرب یا مفید بودن ساخت لینک در سئو از زبان جان مولر

IMG08401727

چند ساعت پیش , به یکی از تازه ترین گفتگوها در رابطه با ساخت لینک در سئو و Link Building ( پیوندهای ساختاری ) برخوردم . تا زمانی که مت کاتز در بخش ضد اسپم گوگل مشغول به کار بود , این بخش نه تنها موفقیت چشم گیری نداشت , بلکه با اعلام شکست های سنگینی روبرو بود که پرسروصداترین آن نیز , شکست الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم پنگوئن , در مبارزه با اسپمرها و مطالب کپی برداری شده و تکراری بود که در نهایت منجر به برکناری مت کاتز از سمت خود شد . گوگل این روزها با عصبانیت , قوانین خود را تغییر میدهد و آن را سخت گیرانه تر میکند . به نظر میرسد که اسپمرها تا کنون از گوگل موفق تر بوده اند و دنیای وب , بیش از گذشته به این نتیجه میرسد که سیاه کاران و سیاه بازان , همیشه ۱ قدم جلوتر از موتورهای جستجو و کمپانی های صاحب وب هستند .

موضوعی که در ساعت دو نیم بامداد روز گذشته ( ۱۶ مارس ۲۰۱۵ ) , توسط جیسون دمیرس , بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Audience Bloom در مجموعه search engine land منتشر شد , به نوعی گویای این مطلب بود که گوگل , در تغییر استانداردهای خود مصمم است و به خصوص در قبال سئو و بهینه سازی , در حال ایجاد تغییراتی در ساختار اساسنامه خود بوده است . زمانی تصمیم به ترجمه و تحلیل این مقاله گرفتم که مشاهده کردم این تغییرات از زبان جان مولر خارج میشود که به نوعی با ایده ها و پروژه های جدید خود , موفق شد مت کاتز شکست خورده را کنار زده و در صف اول تیم مبارزه با اسپمرهای گوگل , مشغول کار شود . آنچه در ادامه میاید , نه بیانات مترجم , بلکه تازه ترین مصاحبه با جان مولر است با عنوان : ?What’s The State Of Link Building For SEO In 2015 & Beyond نوشته جیسون دمیرس که ترجمه آن , اولین بار در مجموعه ماندگار وب , درج میگردد .

اخیرا در پاتوق زنده گوگلی ها در + Google ، یکی از مدیران گوگل ، جان مولر ، به یک سوال مشترک پاسخ داد: آیا ساخت لینک برای سئوی وبسایت به هر نحوی خوب است و یا بد ؟ پاسخ او تا حدودی تعجب آور بود :

به طور کلی ، من می خواهم شما به عنوان مدیران , سعی کنید از ساخت لینک برای سئو جلوگیری کنید ، مولر همچنین گفت ، اینکه در گذشته تصور میشد که ساخت لینک ، و به خصوص لینک های طولانی , یک فرایند ضروری برای سئو در جستجوگرها است ، امروزه دیگر توصیه نمیشود . جان مولر در پاسخی شفاف در جواب سوال کنندگان گفت که گوگل , ساخت لینک را به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی خود , همچنان مدنظر دارد ، اما این ها فقط لینک های مستقیم و آن هم به مطالب شماست و نه به صفحه اصلی وبسایت شما , این لینکها به طور مستقیم به مطالب میرسد و صحبتی درباره از رده خارج شدن آنان نیست . او اظهار داشت که هدف شما باید این باشد که مطمئن شوید مطالب شما در وبسایت های دیگر , دارای لینک هستند و نه صفحه اصلی سایت شما , که تمام کاربران بتوانند به آسانی به آن مطلب رسیده و یا آن را اشتراک گذاری کنند .

او همچنین در کل صحبتهای خود , ساخت لینک را کم اهمیت ترین معیار در الگوریتم رتبه بندی عنوان کرد ، و تاکید کرد که الگوریتم رتبه بندی عوامل بسیار زیادی دارد که اهمیت آنان به مراتب بیشتر است و روند این پروسه نیز بسیار پیچیده است و در دراز مدت مشخص میشود . ساختن لینک ها در نهایت میتواند مانند شمشیری دولبه عمل کند و در مواردی ممکن است برای سایت آسیب بیشتری را نسبت به مزایای بیشتر , به همراه داشته باشد.
لینکها چه وقتی میتوانند خوب باشند

نسخه کوتاهی از پاسخ مولر به این سوال تا حدودی تعجب آور است . گوگل، به عنوان یک کل ، به مدت طولانی به ساختمان لینک ها توجه میکند که مدت زمان وجود لینک ساخته شده چه میزان بوده است . کار گوگل این است که برای پیدا کردن صفحات مربوطه و نشان دادن آن به مشتریان خود در وب برای یک پرس و جوی کاربری تلاش کند و رتبه بندی وبسایت ها را بر اساس کیفیت و اقتدار آنان در راضی کردن مشتریان , به نحو احسن انجام دهد . هر سیگنال (inorganically) که گوگل در این راه برای شناسایی محتوا و ساختار با کیفیت و با اقتدار به دست آورد (از جمله پیوندها) می تواند با دقت زیاد , از آن در رتبه بندی استفاده نماید . اما برای ما , موضوعاتی مانند ساخت لینک و استفاده ما از همان لینک , تنها یک امکان است و نه یک اصل .

گوگل هنوز هم از طریق الگوریتم گوگل پنگوئن ، مشغول به روز رسانی الگوریتم رتبه بندی خود است که در نسخه های جدید , آنچه در آن در نظر گرفته می شود لینک های هرزنامه و یا کم کیفیت است که به سرعت حذف شوند . در نسخه های جدید , کسب و یا ساخت بیش از حد بسیاری از لینک ها ، و یا ساخت بیش از حد بسیاری از همان نوع از لینک یا لینک در منابع بی ربط و یا کم کیفیت ، در نسخه های جدید ما می تواند تماما به طور بالقوه منجر به جریمه الگوریتمی و حتی حذف از نتایج جستجو منجر شود . بنابراین تعجبی ندارد که چرا جان مولر می گوید که ساخت پیوند می تواند بیشتر از اینکه سود برساند , آسیب زا باشد

با این حال ، این یک واقعیت است که ساخت پیوند می تواند خطرناک باشد اما این موضوع به این معنا نیست که همیشه مخرب است . اگر شما روش درست ساخت پیوند را با دقت و با درک درستی از عواملی که شما را به موفقیت به جای مجازات میرساند دنبال نمایید ، میتوانید از مزایای آن استفاده کرده و از جریمه مصون بمانید . اما این کار , کاری ظریف و تخصصی است . ما می دانیم که لینک ها یکی از عوامل تاثیر گذار در الگوریتم رتبه بندی هستند ، بنابراین , از هیچ تلاشی برای به دست آوردن آنها دست بر نمیداریم و این به نوبه خود , یک استراتژی بد است , به ویژه هنگامی که رقبا در حال رسیدن به درک درست استفاده و ساخت لینک هستند , استفاده از واژه به هر قیمتی , میتواند مخرب باشد .
راه درست ساخت لینک چیست

راه درست ساخت لینک , احتمالا همان چیزی است که جان مولر آن را به عنوان راه درست برای ایجاد پیوند , با عنوان ساخت لینک واقعی , توصیف میکند . این بهترین روش و کارآمد ترین روشی است که شما میتوانید از آن در ساخت لینک های خود استفاده نمایید ، اما برخی از سیاه کاران و شرکت های سئو , با صرف زمان اضافی و گرفتن پول از دیگران , این کار را انجام میدهند. گوگل , لینکهای درست و واقعی و منطقی را در الگوریتم رتبه بندی خود , دارای ارزش میداند . زیرا آنها نشانه ای از اعتماد، اعتبار، و اقتدار وبسایت است. هنگامی که وب سایت دیگری مرتبط با فعالیت شما , به مطالب شما و نه به صفحه اصلی سایت شما , لینک میدهد ، از نظر ما به این معنی است که آنها چیزی با ارزش را در سایت شما یافته اند , آن چیز و آن مطلب برای ما مهم است .

ساخت و ساز لینک هایی که به نوعی در تلاش برای تقلید و انحراف گوگل باشد ، هیچ اعتبار واقعی در انتقال امتیاز مثبت به سایت شما ندارد ، زیرا گوگل نمی خواهند شما قادر باشید به خودتان رای بدهید و یا لینک های ساخته شده را به صفحه اصلی وبسایت خود بدهید که گوگل را گیج کند . در عوض ، شما در ساخت لینک , باید در حال توسعه محتوای با کیفیت بالا باشید و لینکها به محتوای شما وارد شوند , محتوایی که با ارزش و تازه است و معنای درست به اشتراک گذاری نیز همین است . وقت خود را صرف هزینه های گزاف برای ساخت لینکهای زیاد اما بی کیفیت نکنید . این لینکها میتواند عامل قطعی در پنالتی شدن سایت شما باشد . این در حالیست که شما بدون هزینه نیز میتواند محتوای با کیفیت خود را در معرض دید وبسایت های مرتبط قرار دهید و از آنان بخواهید که با شما همکاری داشته باشند و در کنار آن نیز , همان محتوا را در صفحات و حساب های خود در شبکه های اجتماعی منتشر کنند .

یکی دیگر از راه های درست ساخت لینک ، راه مسلما قوی تر برای ساخت لینک های مرتبط است , بدون اینکه به طور مداوم به دنبال سیاه کاران و فروشندگان و سازندگان لینک باشید , این راه بسیار ساده و زیباست : وبلاگ نویسی . در وبلاگ نویسی , روند ایجاد روابط با دیگر صاحبان وبلاگها ، سردبیران و روزنامه نگاران به منظور کسب لینک برای کمک به وبسایت , بسیار پسندیده تر است . وبلاگ نویسی دارای مزایای زیادی نزد بسیاری از جستجوگرهاست . ( من این بحث و ارائه برخی از راهنماییها برای وبلاگ نویسی را در مقاله دیگر خودم با عنوان ، هفت ضرورت ارزیابی کیفیت در محتوای ناشران اینترنتی , توضیح داده ام ) ( نکته : خود من در حال حاضر , یک وبلاگ نویس هستم )
هزینه ها، خطرات و فواید

ساخت و ساز لینک ها می تواند بیشتر از مزایا , آسیب رسان نیز باشد . اما این در حالتی است که شما درک درست استفاده از آن را ندانید . برای تعیین اینکه آیا ساخت لینکی که من میخوام انجام دهم , مفید است یا مضر , شما باید به درک هزینه ها، خطرات ، و منافع درگیر با این مساله روبرو شوید. ساختار و نگاه ها به پیوندها در طول چند سال گذشته تغییر کرده است. از آن برای معرفی بهترین کلمات کلیدی در مقاله ها و مطالب , بهره ها گرفته میشود ، دایرکتوری وب سایت ، سایت های اجتماعی، و غیره در حال حاضر ، سراسر بر همین اساس به جستجوگرها معرفی میشوند . اما کسانی نیز وجود دارند که با تاکتیک های مشابه و سئوی سیاه , تنها به بی ارزش شدن سایت شما ( و یا حتی بدتر ، زمین خوردن شما با دریافت یک ضربه پنالتی) کمک میکنند . کار آنان برای ما هیچگونه ارزشی ندارد .
بحث و نتیجه گیری

ساختمان پیوندهای بی ارزش , اکنون مرده است ، و این همان چیزی است که شما باید به طور کامل از آن اجتناب کنید – بعد از همه این سالها ، گوگل هنوز هم ارزش لینک های خارجی را محفوظ میداند و برای آن احترام قائل است . با این حال، شما ممکن است بخواهید با در نظر گرفتن به روز رسانی های گوگل , استراتژی خود را هماهنگ کنید . اگر شما در حال ساخت لینک هستید و به درک درست استفاده از آن رسیده اید , و نحوه درست ساخت آن را میدانید , نیازی به نگرانی درباره جریمه شدن ندارید . شما تا زمانی که درست کار کنید , جریمه نخواهید شد .

منبع:ماندگار وب

  •      
  • رضا ایرانی
  • 19 مارس 2015
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.