فاکس بلاگ

نکاتی برای بهینه سازی فروشگاه‌های آنلاین و افزایش درآمد آنها

 نکاتی برای بهینه سازی فروشگاه‌های آنلاین و افزایش درآمد آنها

فروشگاه‌های آنلاین زیادی در اینترنت وجود دارند. بنابراین برای اینکه کاربران سایت شما را انتخاب کنند باید نکته‌هایی را برای فروشگاه خود رعایت کنید. زمانیکه سایت فروشگاهی خود را طراحی کردید، مهمترین مسأله پس از آن جذب بازدید کننده به سایت شما می‌باشد. روش‌های مختلفی برای بهینه‌سازی فروشگاه‌های آنلاین وجود دارد؛ به طور کلی هر چه سئو سایت شما قوی‌تر باشد، بازدید کننده و در نتیجه افزایش درآمد بیشتری را خواهید داشت.

شرکت طراحی سایت مناسب برای طراحی سایت فروشگاهی خود انتخاب کنید

سایت های فروشگاهی زیادی در اینترنت وجود دارند، اما همه آنها موفق نیستند. یک سایت فروشگاه اینترنتی موفق ویژگی های زیادی باید داشته باشد که بسیاری از این ویژگیها به دانش و تجربه طراح سایت شما مرتبط است. به عنوان مثال طراحی ساده و مناسب که فرآیند خرید را برای کاربر ساده کند، رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت، سرعت لود مناسب، امنیت بالا، مقیاس پذیری و لود شدن در مقیاس های مختلف، واکنشگرا بودن و ایجاد حس خوب و اعتماد در مشتری از مهمترین این موارد هستند.

داشتن سایت فروشگاهی به تنهایی کافی نیست، بلکه اولین قدم برای حضور در اینترنت است، یک سایت فروشگاهی موفق باید مراحل زیر را طی کند:

    • جذب ترافیک هدفمند از طریق گوگل
    • ایجاد حس اعتماد در مخاطب و نگهداری او در سایت از طریق طراحی سایت با گرافیک جذاب، سادگی مراحل خرید و محتوای مفید
    • تبدیل مخاطب به مشتری از طریق ارائه پیشنهادات مناسب و تکنیکهای بازاریابی اینترنتی

    شرکت وب۲۴ به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه طراحی سایت و سئو به نکات فوق نگاه ویژه ای دارد و همواره در کنار مشتریان خود خواهد بود تا آنها را برای رسیدن به هدف مناسب یاری رساند. همواره سعی کنید در انتخاب شرکت طراحی دقت زیادی داشته باشید تا نهایتا به نتیجه مناسب برسید، سایت فروشگاهی شما پایه و اساس کار شماست و باید به بهترین نحو بتواند شما را به اهدافی که دنبال می کنید برساند.

    راحتی کاربر را در اولویت قرار دهید

    به این نکته توجه کنید که برای محصول خود ویژگی‌هایی لازم و یا توضیحات مربوط به محصول را کامل ذکر کنید. همچنین نباید اطلاعات کالا مشابه اطلاعات محصولات دیگر در سایت‌‌های مشابه باشد. زیرا این محتوا کپی محسوب می‌شود. با وجود اطلاعات کامل برای محصولات علاوه بر پاسخ به مشتری باعث افزایش رنک صفحه فروشگاه آنلاین خود می‌شوید. پس موتورهای جستجو به عناوین متمایز علاقه زیادی دارند. یکی دیگر از نکات مهم برای فروشگاه اینترنتی شما سرعت لود شدن آن است زیرا هیچ وقت بازدید کننده حوصله منتظر ماندن برای لود شدن صفحه را ندارد، بنابراین باید عکس محصول با کیفیت و با حجم مناسب باشد و از سرعت سرور خود مطمئن باشید. همچنین می‌توانید از کالای خود با زوایای مختلف عکس بگیرد تا به این ترتیب خصوصیات کامل کالا نشان داده شود و این عکسبرداری می‌تواند در رنگ‌بندی‌های مختلف محصول باشد. در صفحه محصولات، سایر محصولات مرتبط را نمایش دهید تا مثلا مشتری مدل‌های دیگر موجود کفش را مشاهده کند.

     

    در سایت‌های فروشگاهی باید باکس جستجو در مکانی قرار گیرد که در دید کاربران باشد؛ این باکس‌های جستجو می‌تواند جستجوی کلی و یا با دسته‌بندی خاصی داشته باشند. همچنین در وبسایت فروشگاهی خود می‌توانید نظر سنجی بگذارید تا بازخورد مشتریان از اجناس را درک کنید و به این ترتیب محصولات یا خدمات را متناسب با نیاز کاربران ارائه دهید. در نتیجه می‌توانید بازدیدکنندگان بیشتری را به مشتری تبدیل کنید.

    عملیات خرید را ساده کنید

    در طراحی فروشگاه، عملیات خرید باید ساده باشد تا کاربر به سادگی بفهمد در کدام مرحله از خرید قرار دارد و پس از انتخاب محصول به درگاه پرداخت هدایت شود. همچنین برای خرید طراحی فروشگاه باید به گونه‌ای باشد که دارای سبد خرید باشد تا کالاهای مختلف به سبد اضافه گردد و سپس در انتها قابلیت ویرایش خرید را داشته باشد تا در صورت تایید خود، هزینه کالای خود را پرداخت کنید. در بخش ثبت سفارش بخشی به عنوان توضیحات باید در نظر گرفته شود تا مشتری بتواند موارد درخواستی خود را اعلام نماید. همچنین می‌توان برای مشاوره در مورد محصول پشتیبانی آنلاین مشتریان در سایت قرار گیرد تا در صورت نیاز سریعا با فروشگاه ارتباط برقرار کنند.

    مخاطب هدف را به سمت سایت خود هدایت کنید

    به طور کلی برای سئوی فروشگاه آنلاین نکاتی را باید رعایت کنیم که در سایر فروشگاه‌ها لازم نیست. به عنوان نمونه مهمترین کار در سئوی فروشگاه اینترنتی هدفمندی ترافیک ورودی گوگل و در نتیجه افزایش خرید می‌باشد. البته ترافیک ورودی گوگل در سایتهای دیگر هم مهم است اما در فروشگاه اینترنتی دارای اهمیت زیادتری است و صفحات سایت باید بهینه برای کلمات مرتبط با متن و محتوای صفحه باشد. طراحی سایت فروشگاهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و کارشناسان وب۲۴ همواره نکات مختلف در زمینه طراحی سایت فروشگاهی را مدنظر قرار می دهند تا فروشگاه های طراحی شده توسط وب۲۴ از کیفیت بالایی برخوردار باشند، سئو یکی از مهمترین نکاتی است که باید در طراحی سایت شما مدنظر قرار داده شود، بنابراین با توجه به موارد بالا ایجاد فروشگاه اینترنتی موفق بسیار سخت است زیرا باید بخش‌های مختلفی را مانند انتخاب محصول مناسب تا ایجاد محتوا و بازاریابی محصول در کنار هم قرار دهید.

    در فروشگاه اینترنتی خود، پیشنهادات جذاب ارائه دهید

    ارائه پیشنهادات جذاب و مفید به مشتریان می تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد. ایجاد بخشی برای تخفیف های زمان دار یا راهکاری برای باشگاه مشتریان که بتوانند از طریق کد تخفیف، قیمت های مناسبتری دریافت کنند می تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش فروش شما داشته باشد. با استفاده از تکنیکهایی مانند بازی سایت یا Gamification و همچنین روش های مناسب برای ایجاد حس وفاداری در مشتریان و بها دادن به مشتریان وفادار می توانید فروش خود را افزایش دهید. باشگاه مشتریان و ارتباط نزدیک با مشتریان فروشگاه یکی از روش های مناسب در جهت ارتباط بیشتر با آنها و گسترش فروشگاه اینترنتی شما خواهد بود.

    رفتارهای خریداران فروشگاه را تحلیل کنید

    تحلیل رفتار کاربران و نیازهای آنها از اولویت های یک مدیر فروشگاه است. با تحلیل نیازها و رفتارهای کاربران می توانید متوجه شوید که مشکلاتی که باعث می شوند کاربران از شما خرید نکنند کدام هستند و بر چه اساسی می توانید نقاط کور و نامناسب فروشگاه اینترنتی خود را بهبود دهید. همچنین کالاهای محبوب و پر فروش خود را شناسایی می کنید و متوجه می شوید که افراد از چه طریق به سایت شما مراجعه می کنند و چگونه خرید را انجام می دهد و به چه دلایلی از خرید منصرف می شوند. استفاده از کارشناسان مجرب در زمینه دیجیتال مارکتینگ می تواند به شما کمک زیادی در این زمینه بکند.

     

     

    •      
    • رضا ایرانی
    • 09 ژانویه 2017
    • نظرات: ۰
    توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
    ۰ نظر به ثبت رسید ه است
    نظری بدهید

    تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.