فاکس بلاگ

نکات مهم در طراحی استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

نکات مهم در طراحی استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

اکثر بازاریابان و مالکان کسب و کار تصور می کنند که بازاریابی در شبکه های اجتماعی یعنی تولید محتوا، آماده سازی و انتشار آن در شبکه های اجتماعی مختلف، در حالی که این نگرش نادرست است.

در واقع زمانی استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شما موفق و موثر است که بتوانید با مخاطب هدف خود در سطح بسیار عمیق تری ارتباط برقرار کنید و به او ارزش دهید.

بنابراین اگر می خواهید در عرصه کسب و کار خود در بین رقبا توان رقابت داشته باشید و به موفقیت برسید، به این نکات در طراحی استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی توجه کنید.

خودتان را بشناسید

متاسفانه اکثر بازاریابان یک اصل بسیار اساسی در بازاریابی شبکه های اجتماعی را نادیده می گیرند. آن چیزی نیست جز درک و شناخت از شرکت، نقاط ضعف و قوت آن و جایگاه شرکت در بازاریابی.

اگر با خودتان صادق باشید و آنچه که واقعیت است در مورد خود قبول کنید، می توانید به موفقیت در این عرصه برسید. موارد زیر می تواند به شما در شناختن خودتان کمک کند:

  • مشخص کردن هدف و قصد خود از حضور در شبکه های اجتماعی
  • مشخص کردن مخاطبان هدف
  • مشخص کردن مواردی که مخاطبان هدف شما نسبت به آن ها محتاط هستند
  • مشخص کردن اینکه در چه موردی دانش و آگاهی زیادی دارید
  • چه نوع محتوایی با شخصیت، فرهنگ و توانایی تیم کاری شما مطابقت دارد

زمانی که به تمام این موارد پی بردید، قادر خواهید بود که یک استراتژی و برنامه ریزی موفق برای بازاریابی شبکه های اجتماعی و محتوای خود تدوین کنید. اما بدون توجه به این نکات تلاش شما در بازاریابی بی ثمر خواهد بود و تنها موفقیت رقیب خود را خواهید دید.

فراتر از موضوع “شناختن خود”، شما قدرت درک و همپوشانی بین نقاط قوت خود و آنچه که مخاطبان هدف شما می خواهند و انتظار دارند را پیدا خواهید کرد.

توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.