فاکس بلاگ

پنالتی گوگل و ابهاماتی درباره اطلاعیه های پنالتی گوگل

پنالتی گوگل و ابهاماتی درباره اطلاعیه های پنالتی گوگل

با گذشت یکسال،هنوز ابهاماتی درباره پنالتی گوگل وجود دارد.

تقریبا با گذشت یکسال از صحبت های مت کاتز پیرامون اطلاعیه های پنالتی گوگل و هم چنین ارائه نمونه های واقعی از پنالتی گوگل ، به نظر می رسد که هنوز درک و فهم پنالتی ها سخت و دشوار است.
من زمان های زیادی را صرف پیگیری پنالتی های انتشار داده شده توسط گوگل و هم چنین نمونه های ارائه شده پنالتی ها به ایمیلم و نمونه هایی که از طریق وبلاگها در معرض عموم قرار گرفتند و نمونه هایی که به Google Webmaster Forums پست شده بودند کردم.
یک شرکت سئو کار مجرب به خاطر پنالتی های گوگل متحیر و سرگردان شده است.
هفته گذشته یک شرکت سئو کار مجرب به نام Portent به دلیل دریافت اطلاعیه پنالتی از طرف شرکت گوگل به خاطر لینک های غیر معمول مات و متحیر شد.این اطلاعیه شبیه اکثر اطلاعیه هایی بود که تا بحال دیده بودم:
گوگل الگویی از لینک های غیر معمول و مصنوعی را که به سایت شما مربوط می شود را شناسایی کرده است.خریدن لینک و شرکت در طرح های لینک (link Schemes) با هدف دستکاری پیج رنک از موارد نقض قوانین Google’s Webmaster Guidelines به شمار می آید.
در نتیجه گوگل عمل اسپم دستی را (manual spam action) بر روی portent.com اعمال کرده است. همچنین اقدامات دیگری هم ممکن است بر روی سایت تان یا بخشی از سایت تان اعمال کنیم.


این پیامکی است که portent از طرف شرکت گوگل دریافت کرده است . این اطلاعیه نزد اکثر کسانی که پنالتی های مربوط به لینک را دریافت می کنند بسیار شایع و معمول است.
در حالیکه گوگل اعلام کرده بود نمونه url های لینک هایی را که بوجود آوردنده این پنالتی ها هستند را به ما معرفی و انتشار خواهد داد اما در مورد portent چنین اتفاقی نیفتاد.
معلوم می شود که اقدام دستی (manual action) مربوط به portent به سرعت و بطور شگفت انگیزی reverse (نقض و باطل شد) که این موضوع دلالت بر این دارد که مشکلی در رابطه با این اطلاعیه وجود دارد. اما این شرکت سئو کار مجرب به خاطر این اقدام کاملا متحیر شده است و متوجه نمیشود که چرا آنها یک اطلاعیه لینک غیر معمول را دریافت کرده اند.
سایت myblog guest  از این اقدام دستی کاملا سردرگم شده است.
هفته گذشته شما خبری را مبنی بر پنالتی شدن یکی از شبکه های بزرگ بلاگ مهمان را از طرف گوگل دریافت کردید ، بازخورد این خبر تا حدی بود که به نظر می رسید که ناشران Myblog guest پنالتی شده اند.
بخش حیرت انگیز این بود که خود سایت Myblog guest اطلاعیه اقدام دستی در Google Webmaster Tools را دریافت کرد.
این اقدام دستی مشابه دیگر اقداماتی بود که تا به حال دیده بودم.
گوگل الگویی از لینک های غیر معمول و مصنوعی و فریبنده و  دستکاری شده ای را که مربوط به صفحات سایت شما می شود را شناسایی کرده است. این لینک ها ممکن است نتیجه خریدن لینک و یا شرکت در طرح های لینک باشد که موجب دریافت پیج رنک می شود.
این اقدام Ann Smarty ، سئو کار مجرب و مالک سرویس بلاگ مهمان را سر درگم کرد؟
خوب اگر خود شبکه بلاگ مهمان منبع این خطا بوده چرا این اطلاعیه این موضوع را روشن نمی کند ؟
چرا این اطلاعیه پنالتی مبنی برداشتن لینک های غیر معمول به دامین myblogguest.com وارد شده نه به دامین myblogguest.com به خاطر منبع این پنالتی؟
به طور خلاصه چرا myblogguest توسط یک عمل دستی به خاطر لینک ها مورد هدف قرار گرفته و بجای اینکه خودش بخشی از طرح لینک باشد.

گوگل موضوع پنالتی گوگل را شفاف سازی میکند:

عده ای این سردرگمی را نشانه ای از این امر میدانند که گوگل در سیگنال هایی که می فرستد دچار اشتباه شده است ، در حالی که گوگل نظری در مورد myblogguest به طور خاص نمی دهد.بلکه معتقد است که یک توضیح منطقی برای افرادی که یک شبکه را راه اندازی میکنند و با پنالتی هایی در لینک مواجه می شوند که به خود سایتشان مربوط می شود باید به بررسی شبکه یا سرویس یا لینک های مخرب و ورودی بپردازید.
بنابراین در حالیکه به نظر می رسد گوگل خود شبکه را منبع پنالتی نمی داند. گوگل ممکن است اطلاعیه ای را صادر کند که شبکه خودش بک لینک شده و بنابراین دارای لینک های غیر معمول است. در هر حال شما می توانید بفهمید که چرا این اطلاعیه ها مبهم هستند در حالیکه درکشان باید راجت و ساده باشد.
در اینجا میتوانید ویدئویی را از Matt Catts که یکسال پیش درباره شفاف سازی و درک آسان این پنالتی هست را مشاهده کنید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 14 دسامبر 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.