فاکس بلاگ

چرا باید همه به HTTP 2 منتقل شوند؟

چرا باید همه به HTTP 2 منتقل شوند؟

از HTTP 2 پشتیبانی خواهد کرد. پاتریک استاکس روزنامه نویس توضیح داده است که جریان از چه قرار است و برای کارشناسان سئو و بهینه سازی سایت چه فایده ای دارد.

زمانی که بری اسکوارتز یک تصویری از Hangout مرکزی وب مستر گوگل کپی کرده بود که در آن جان مولز گفته بود که تا آخر سال جاری یا اوایل سال آینده گوگل بات از HTTP 2 حمایت می کند، یک بی سامانی پیش بینی می کردم. اما بر عکس برای سئو خوب شد. شما احتمالا تا اکنون به دلایلی به HTTP/2 جا به جا کرده اید، شاید چون افزایش بی سابقه ای در سرعت مشاهده کرده اید که این عامل باعث افزایش تجربه کاربری می شود.

HTTP 2 چیست؟

HTTP 2 آخرین آپدیت پروتکل HTTP ساخته شده توسط نیروی وظایف مهندسی اینترنت (IETF). این پروتکل جانشین HTTP/1.1 است که در سال ۱۹۹۹ نوشته شد. HTTP/2 بیشتر از آنچه که تصور می شد تازگی دارد. این آپدیت با خود پیشرفت و افزایش کارامد بودن امنیت و سرعت را به همراه دارد.

HTTP 2 از کجا آمده است؟

HTTP 2 به طور کلی وابسته به پروتکل خود گوگل یعنی SPDY است که در سال ۲۰۱۶ شروع به کار خواهد کرد. این پروتکل شباهت های زیادی به HTTP/2 دارد و طوری طراحی شده است که انتقال داده ها را بهبود بخشیده و سازگاری های قبلی را هم حفظ کند. SPDY تا به حال بسیاری از مفهوم هایی که در HTTP/2 استفاده شده را اثبات کرده است.

پیشرفت های عظیم در HTTP 2

ارتباط تکی : برای بارگذاری وب سایت تنها یک ارتباط به سرور کافی است و آن ارتباط مادامی که وب سایت باز باشد باقی می ماند. این امر سبب کاهش تعداد سفرهای گردشی لازم برای ارتباط های چندگانه TCP می گردد.
درخواست های چندگانه. در یک زمان و در یک ارتباط امکان درخواست های چندگانه وجود دارد. قبلا در HTPP/1.1 باید برای هر انتقال صبر می کردیم تا انتقال یا ترنسفر دیگر تمام شود.
فشار سروری : منابع اضافی را می توان برای استفاده های آینده به کاربر ارسال کرد.
اولویت بندی : درخواست های بر اساس سطح وابستگی که یک سرور می تواند سریع تر به منابع با اولویت بالا برسد، طبقه بندی شده اند.
دومرحله ای : HTTP 2 کار هر سرور را برای تجزیه شدن راحت کرده است هم چنین ارورهای مستعد را کاهش داده است. دیگر هیچ رمان اضافهای برای ترجمه اطلاعات از متن به زبان ملی کامپیوتر هدر نمی رود.
فشردگی هدر : HTTP/2 از کامپرشن های HPACK که هزینه ها را کاهش می دهد استفاده می کند. هدرهای زیادی با این ارزش در هر درخواست HTTP/1.1 ارسال شده اند.
دموهای زیادی وجود دارد که می توانید در آنها تفاوت عملکرد تصاویر tile شده را ببینید. با افزایش دوره عکس العمل، سرعت HTTP/2 به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد که برای کاربران موبایل بسیار خوب است.

چه کسی از HTTP 2 پشتیبانی می کند؟

HTTP 2 توسط ۷۶٫۶۲ از بروزرهای کاربران ساکن در آمریکا و ۶۷٫۸۹ درصد از جهان استفاده می شود. چند اخطار برای این اعداد وجود دارد، زیرا اینترنت اکسپلورر ۱۱ تنها از HTTP/2 در ویندوز ۱۰ و کروم، فایرفاکس و اوپرا فقط HTTP/2 را به جای HTTPS پشتیبانی می کند.
می توانید بررسی نمایید که این جریان چگونه بر وب سایت و بازدیدکنندگان شما در گوگل آنالیتیکز تاثیر می گذارد. کافیست این مسیر را طی کنید تا بروزرهای حمایت شده را مقایسه کنید: Audience>technology>browser and OS
شما همچنین ملاحظه می کنید که مهم ترین نرم افزارها مانند آپاچی، NGINX و IIS از اکنون از HTTP/2 حمایت می کنند.

ارتباط HTTPS با HTTP 2

در حالیکه HTTP 2 از ارتباط های محافظت شده و نشده حمایت می کند، موزیلا فایرفاکس و گوگل کروم فقط دیگر از HTPP/2 حمایت می کنند. متاسفانه این بدان معناست که سایت های زیادی قصد دارند که ازHTPP/2 سو استفاده کنند.
خوشبختانه به این منظور مقدماتی مانند let’s Encrypt تهیه شده است که دسامبر ۲۰۱۵ برای عموم آزاد خواهد شد. let’s Encrypt یک سند معتبر است که به وب سایت ها مدرک امنیت رایگان می دهد. این قابلیت یک قدم بزرگ در امنیت بیشتر وب است.

تغییرات مثبت HTTP 2 برای کاربران

سرعت، سرعت، سرعت! بله کاربران با ارتباطات HTTP 2 سرعت بالاتری را تجربه خواهند کرد.
HTTP/2 برای توسعه دهندگان وب چه مزایایی دارد؟
روش های زیادی در HTTP/1.1 استفاده شد تا سرعت وب سایت ها را بالا برد اما این زحمات در HTTP/2 بی فایده اند. این روش های بهینه سازی زمان توسعه اضافی را حذف کرد و نواقص سرعت و بارگذاری سایت را پوشش داد اما همچنین مشکلاتی را نیز اضافه کرد.
شکست دامین : فایل های زیادی را از ساب دامین ها بارگذاری می کرد تا ارتباطات بیشتری ایجاد شود. افزایش انتقالهای فایلی ارتباطات بیش از حدی به سرور اضافه می کرد.
ناپدید شدن تصاویر : فایل تصاویر را با هم ترکیب می کرد تا تقاضاها را کاهش دهد. تصویر باید پیش از هر تصویری که فایل نشان می دهد بارگذاری می شد و در نهایت فایل بزرگ تصویر به RAM وصل می شد.
مخلوط کردن فایل ها: فایل های CSS و جاوا اسکریپت معمولا با هم استفاد می شوند تا تعداد درخواست ها را کم کنند. این کار سبب می شود تا کاربر برای باز شدن فایل ها صبر کند و RAM اضافی مورد مصرف قرار می گیرد.
اینلاین یا بخش ها را در یک خط قرار دادن : کد CSS و جاوااسکریپت یا حتی تصاویر مستقیما در HTML قرار می گیرند و ارتباط و کانکشن را کاهش می دهند اما از RAM اضافه ای استفاده می کندد و انتقال صفحه را آنقدر به تاخیر می اندازند تا دانلود HTML تمام شود.
دامین های بدون کوکی: منابع استاتیک مانند تصاویر، CSS و جاوااسکریپت به کوکی نیازی ندارند، بنابراین بسیاری از توسعه دهندگان وب شروع به ارسال این موارد به دامنه یا دامین های بدون کوکی کردند تا در زمان و پهنای باند صرفه جویی کرده باشند. با HTTP/2 هدر سایت (شامل کوکی ها) فشرده شده و سایز درخواست ها در مقایسه با HTTP/1.1 بسیار کوچک تر می شود. دوستان عزیزی که با API های REST سروکار دارید، شما نیز دیگر مجبور به بچ کردن درخواست ها نخواهید داشت.

پیشرفت سرورها با HTTP 2

بسیاری از کارشناسان فشار اضافی بر سرورها افزوده اند تا کانکشن های اضافه ای با باز شدن بروزر داشته باشند. این روش های مرتبط با کانکشن دیگر با HTTP 2 ضروری نیست. نتیجه پهنای باند کمتر، مخارج شبکه ای کمتر و حجم کمتر استفاده از فضای حافظه سرور خواهد بود.
برای موبایل ها، ارتباطات چندگانه TCP می تواند مشکلاتی در سبکه موبایل ایجاد کند برای مثال سبب کاهش درخواست ها و پاکت بشود. درخواست های دیگر فقط به بارگذاری سرور اضافه می شوند.
خود HTPP/2 برای سرور مزایای زیادی به ارمغان می آورد. همانطور که در بالا ذکر شد ارتباطات TCP کمتر ضروری است. HTPP/2 راحت تر تجزیه می شود، فشرده تر است و کمتر تمایل به خطا دارد.

HTTP 2 چه فایده ای برای سئو و بهینه سازی سایت دارد؟

با اضافه شدن حمایت گوگل بات به HTTP 2 وب سایت هایی که از پروتکل حمایت می کنند احتمالا به خاطر افزایش سرعت رنک خوبی دریافت می کنند. علاوه بر آن گوگل کروم و فایر فاکس به جای HTTPS از HTPP/2 پشتیبانی می کنند و این امر سبب می شود تا بسیاری از وب سایت هایی که هنوز به HTTPS آپگرید نکرده اند، وقتی این کار را کنند رنک بالاتری بگیرند.
مشکل اصلی که در سایتهایی که به HTTPS منتقل شده اند با ریدایرکت شدن یا انتقال دوباره است. عوامل زیادی وجود دارند که نیاز به پاک سازی دارند مانند لینک ها اکسترنال یا خارجی، محتوای میکس شده، مسائل مربوط به کپی، تگ های استاندارد، سایت مپ ها و سیستم های دیگری که نیاز به تغییر دارند.
این گفته گری ایلیز را فراموش نکنیم که:
اگر یک کارشناس سئو و بهینه سازی سایت هستید و با انتقال به HTTPS مخالفید، سخت در اشتباهید!

علاوه بر رنک دهی گوگل عوامل دیگری نیز وجود دارد و آن این که وب سایت شما در امنیت خواهد بود. با انتقال به HTTP/2 اکثر مردم وقتی از سایتتان استفاده می کنند متوجه نمی شوند که چیزی عوض شده است. در گوگل آنالیتیکز، ترافیک بیشتری را مشاهده خواهید کرد. HTTPS همچنین از ورود تبلیغات ناخواسته به سایتتان جلوگیری می کند.
همه ما آزمایشات و مطالعاتی را شاهد بودیم که چگونگی تاثیر عکس وب سایتهای کند و آهسته سبب رها شدن سایت توسط کاربر شده است و برعکس آن اینکه افزایش سرعت چقدر بر نرخ سود و کسب و کار تاثیر دارد. مسئله مهم این است که HTPP/2 سریع تر است و تجربه کاربری بهتری را برایتان رقم می زند.
گوگل به یک دلیل سرعت را یکی از عوامل رنک دهنده می داند و برایتان جالب خواهد بود وقتی بدانید که HTTP/2 خود به تنهایی به یک عامل رتبه دهنده تبدیل می شود.
کارشناسان سئو و بهینه سازی سایت، برنامه نویسان، ادمینهای سرورها، تیم فروش و تقریبا همه افراد باید با اجرای HTTP/2 کنار بیایند. شاید گوگل فقط از HTTP/2 به جای HTPPS در گوگل کروم پشتیبانی کند و این سبب حذف رقبا از شبکه های تبلیغ رقیب می شود.
بیل هارزتر گوگل گفت بسیاری از شبکه های کوچکتری که از HTTPS پشتیبانی نمی کنند احتمالا در فضای تبلیغاتی ترویج بازاریابی بیشتری خواهند داشت.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 07 نوامبر 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.