فاکس بلاگ

چرا وب سایت شما نیاز به آنالیز دارد؟

 چرا وب سایت شما نیاز به آنالیز دارد؟

شما یک وب سایت دارید، آیا همین کافی است و شما را به اهدافتان نزدیک میکند؟ اگر امکان این باشد که بتوانید روش هایی را شناسیی کنید و مورد بازبینی قرار دهید تا به سطح بالایی از خواسته ها و انتظارات خود برسید، آیا حاضر به انجام چنین کاری نیستید؟ آنالیز یعنی بررسی آمار و ارقام ها و رفتار های موجود بعلاوه نتایج و سپس تحلیل کردن آن و بررسی و رسیدن به اهداف مورد نظر، اینکه چه کارها و اعمالی جوابده بودند و چه کارها و عواملی باعث ضرر و زیان شده اند.برای افرادی که صاحب سایت هستند روش های مختلفی برای تحلیل و آنالیز وجود دارد مانند روش تست A , b که در مقالات گذشته به آن اشاره کردیم.
برای صاحب یک کسب و کار و در کل صاحب یک وب سایت ، که با موضوعات بسیاری در رابطه با کسب و کار مشغول است، وظیفه‌ای مانند آنالیز و بررسی سئو به دلیل محدودیت منابع و زمان اهمیت خود را از دست می‌دهد. اما سایت شما نیاز به بررسی و تحلیل سئو دارد، نه تنها یکی، بلکه آنالیز های پی در پی  را نیاز دارد چون قواعد بهینه سازی و سئو روز به روز در حال تغییر است و خوب شما هم باید با بررسی این آنالیز ها خود را به روز کنید.
در باب اینکه چرا سایت شما نیاز به تجزیه و تحلیل و آنالیز دارد لطفا به موارد زیر دقت کنید،در این مقاله میخواهیم به الزام آنالیز وب سایت اشاره کنیم.
اول از همه باید این باور را داشته باشید که آنالیز وب سایت شما قطعا برای یک بار نیست،اگر این فرایند را به کسی سپرده اید و تصور شما بر این است که این اتفاق نهایت کار است در اشتباهید، بله آنالیز سایت شما یعنی رصد کردن کسب وکارتان،یعنی اینکه بدانید چه کارهایی را باید به روز انجام دهید تا بتوانید مشتری های قدیم را حفظ کنید و مشتری های جدیدی را جذب کنید. باید کارتان را بالا و پایین کنید نقاط ضعف و قوت آن را دریابید.
بررسی و مدل آنالیز وب سایت شما به تغییراتی که شما در طول زمان اعمال می‌کنید و نوع فعالیتی که در صنعت شما وجود دارد، بستگی دارد.به طور مثال اگر در سایتتان لیستی از خدمات خاصی دارید و خوب مشاهده میکنید که ممکن است یکی از خدمات از رده خارج شده و برای مخاطب جذابیتی ندارد میتوانید آن را از دور خارج کنید تا فکر شما آسوده باشد و تمرکز روی موارد و خواسته های جدید اتفاق بیفتد.

بعد از اینکه مسائل حاشیه ایی را دنبال کردید باید به دنبال مسائل فنی باشید اینکه آیا وب سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است یا خیر؟  این موارد واقعا حوزه فنی را به خود میگیرد و باید از این منظر به کار نگاه کنید و آن را مورد آنالیز قرار دهید.به منظور انجام این کار به کمی زمان، برخی از سایت‌های فنی به همراه درک بازاریابی سایت نیاز دارید، بعضی از دستورالعمل‌ها و شیوه‌های عالی را دنبال کنید و از مجموعه‌ای از ابزارهای رایگان که به صورت آنلاین در دسترس می‌باشند، استفاده کنید.
یک آنالیز و تحلیل مرتب سئو و بهینه سازی  برای وب سایت شما، قطعاً به عملکرد آن کمک خواهد کرد، از آنجایی که:
• وب سایت شما را در راستای تغییرات مدام حفظ میکند و به روز نگه میدارد.
گوگل، الگوریتم جستجوی خود را بیش از همیشه تغییر می‌دهد، در هر دو حالت On Page و Off Page عناصر سایت خود خواستار کیفیت است. در طول چند سال اخیر گوگل به روز رسانی‌های جستجوی عمده‌ای را با عنوان پاندا، پنگوئن و مرغ مگس‌خوار اجرا کرد. همچنین موتور جستجو دائماً دستورالعمل‌های وب مستر گوگل را به روز نگه می‌دارد. این برای اینکه وب سایت خود را با تمام این تغییرات حفظ کنید ضروری است که از آنالیز آن غافل نشوید.
• شما را از هر هشدار لینک غیرطبیعی آگاه می‌سازد.
یکی از برتری‌های گوگل، تشخیص لینک‌های هرز در وب‌سایت‌ها است.شما با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل میتوانید سایت خود را باگ گیری کنید، یعنی لینک های هرز را حذف کنید
• دلایل افت وب سایت را متوجه میشوید.
انجام تجزیه و تحلیل و آنالیز وب سایت شما به شما کمک خواهد کرد که دلایل محتمل افت رتبه‌بندی یا ترافیک را در سایت خود شناسایی کنید. ردیابی هر چند ماه یک بار تغییراتی که در سایت خود ایجاد کرده‌اید بسیار آسان‌تر از ردیابی سالیانه و یا دو سال یک بار فهرستی طولانی از تغییراتی است که ایجاد کرده‌اید و تثبیت مسائل بالقوه‌ای که ممکن است بین آن‌ها مطرح شده باشد.
• شناسایی لینک های بدون آدرس
در آنالیز وب سایت خیلی از موارد را شناسایی میکنید اینکه آیا لینک هایی وجود دارد که تغییر کرده و شما آن را اصلاح نکرده اید و همین ممکن است در میزان ارزیابی موتورهای جستجو نقطه منفی به حساب بیاید.مانند اینکه شما فضای میزبانی را تغییر داده ایید و پاره ایی از موارد تغییر لینک داده اند و شما آن را اصلاح نکرده اید مانند عکس ها و تصاویری که بارگذاری میشوند.
• فرصت به روز رسانی محتوای درجه یک
در این آنالیز و تحلیل ها به این نتیجه میرسید که باید محتوای شما برای جذب مخاطب کمی به روز باشد و فرصت این را پیدا میکنید که به تولید محتوای خلاق و جذاب باشید. مانند اینکه محتوایی تصویری و ویدئویی یکی از اصول جذب مخاطب در بازه زمانی فعلی به حساب میآید و خوب اگر خود را به روز نگه دارید باعث افزایش جذب کاربران وب سایت خود خواهید شد.

 

  •      
  • رضا ایرانی
  • 22 دسامبر 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.