فاکس بلاگ

چه وجه تمایزی بین AMP و صفحات موبایل فرندلی وجود دارد؟

تفاوت AMP و صفحات موبایل فرندلی

متاسفانه هیچ یک از شرکت های کسب و کار نمی توانند اهمیت نمایش صحیح و سریع سایت در دستگاه های تلفن همراه را به خوبی درک کنند. اما مانند دیگر متغیرها مثل سرعت اینترنت و  سایزهای مختلف صفحه نمایش، دسترسی صحیح سایت در موبایل نیز یک کار چالش برانگیز است.

دوستان عزیزم همانطور که می دانید، گوگل همیشه بر روی کاربر متمرکز است. به همین منظور تجربه کاربری (UX) در حال حاضر یکی از مهمترین فاکتورهای رنکینگ می باشد. مهمترین نکته در تجربه کاربری سرعت بارگذاری صفحات وب است.

در برخی از کشورها که در سرعت اینترنت مشکلی ندارند، زمان بارگذاری صفحات وب به طور کلی به تکنیک های استفاده شده در طراحی صفحه توسط توسعه دهنده آن بستگی دارد. هر زمانی که بارگذاری صفحه بیش از حد معمول طول بکشد، سایت مشتریان و بازدیدکنندگان خود را از دست خواهد داد. در نتیجه فرصت به دست آوردن درآمد از طریق تبلیغات، فروش اشتراک و فروش کالا نیز از دست خواهد رفت.

در سال های گذشته، گوگل برچسب “موبایل فرندلی” را برای نتایج جستجوی موبایل معرفی کرد. از این برچسب برای نشان دادن این که وب سایت تجربه موبایلی خوبی را از طریق ریسپانسیو شدن ارائه می دهد، استفاده می شد. این برچسب در حال حاضر حذف شده است، به این دلیل که گوگل معتقد است ۸۵ درصد صفحات نمایش داده شده در نتایج جستجوی موبایلی تمام معیارهای موبایل فرندلی را رعایت می کنند و دیگر دلیلی برای استفاده از این برچسب وجود ندارد.

آخرین تغییرات برای بهبود نتایج جستجوی موبایلی و تجربه کاربری موبایلی، معرفی پروژه صفحات پرشتاب موبایلی یا همان AMP است. در واقع AMP یک روش منبع بازِ ساخت صفحه وب برای محتوای ثابت است که به سرعت بارگذاری می گردد.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 12 فوریه 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.