فاکس بلاگ

کاهش نرخ فرار bounce rate در سئو

کاهش نرخ فرار bounce rate در سئو

نرخ فرار یا همان bounce rate میانگین مدت زمانی است که کاربران پس از ورود به سایت، وبسایت را ترک میکنند. هرچقدر این میزان بیشتر باشد، تاثیر بدتری رو سئو سایت دارد. کاهش نرخ فرار به وبسایتتان کمک می کند رتبه بهتری را در نتایج جستجوی گوگل از آن خود کند.

این معیار تا حد زیادی به شما به عنوان مدیر وبسایت بستگی دارد. با اعمال استانداردها، اصول و فنونی خواهید توانست کاربران را به مدت بیشتری در سایت خود نگه دارید. در این مقاله شما را در این رابطه راهنمایی می کنیم.
برای کاهش نرخ فرار bounce rate در سئو اصول زیر را مدنظر قرار دهید.

محتوای جذاب

کاربران به محتوای جذاب علاقه زیادی دارند. با درج محتوای علمی، مفید و کاربرپسند می توانید کاربران را علاقه مند به خواندن همه محتوای سایتتان بکنید. در نتیجه علاوه بر مقاله کنونی، مابقی مقاله های سایتتان هم خوانده می شود. کاربران کمتری بلافاصله پس از ورود به سایت مرورگر را خواهند بست. در نهایت نرخ فرار کاهش خواهد یافت.

عدم استفاده از پاپ آپ

پاپ آپ ها معمولا هیچگونه اطلاعت ارزشمندی را همراه ندارندو بیشتر سایت ها برای تبلیغات، افزایش ازدید یا اطلاع رسانی از پاپ آپ استفاده می کنند. کاربران این موضوع را اصلا نمی پپندند. مخصوصا اگر دکمه بستن پاپ آپ واضح نباشد، کاربرن بلافاصله کل سایت را خواهند بست. در این شرایط، با تکرار این رفتار توسط کاربران مختلف bounce rate افزایش می یابد.

موبایل فرندلی بودن صفحات

امروزه تعداد کاربرانی که از تفن همراه ستفاده می کنند، خیلی بیشتر از گذشته شده است. بنابراین لازم است کل سایت شامل صفحه اول و صفحات داخلی موبایل فرندلی باشند. اگر کاربر سایت شما را در موبایل به هم ریخته ببیند، سایت را بلافاصله می بندد.

صفحه ۴۰۴ اختصاصی

صفحه ۴۰۴ در حقیقت صفحه ای است که در سورت تایپ اشتباه کاربر یا حذف شدن یکی از صفحات سایت، نشان داده می شود. این صفحه خطاف باید راهی برای گریز کاربر به صفحات پربازدید داشته باشد. اگر کاربر در صفحه ۴۰۴ گیر کند، بدون شرط سایت را ترک خواهد کرد.

لحن بیان در نوشتار

مطالبی که شما می نویسید قرار است توسط همه اقشار خوانده شود. بنابراین دقت کنید نه خیلی عامیانه و نه خیلی رسمی بنویسید همچنین رعایت نکات نگارشی باعث ایجاد لحن بهتری در نوشتار شما خواهد شد. اگر کاربران با نوشته شما ارتباط برقرار کنند و منظورتان را راحت متوجه شوند، مدت زمان بیشتری در سایتتان می مانند بنابراین شاهد کاهش نرخ فرار bounce rate در سئو خواهید شد.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 26 ژوئن 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.