فاکس بلاگ

کلمات کلیدی و اهمیت آن در سئو سایت

کلمات کلیدی و اهمیت آن در سئو سایت

کلمات کلیدی سئو، کلید واژه ها و عبارت هایی در محتوای سایت شما هستند که به افراد اجازه می دهند سایت شما را از طریق موتورهای جستجوگر بیابند. سایتی که برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی شده باشد، زبان کاربران را می شناسد، به زبان آنها برایشان صحبت می کند و به این ترتیب به بازدیدکنندگان کمک می کند تا از طریق کلمات کلیدی وب سایت را پیدا کنند. کلمات کلیدی یکی از اصلی ترین عناصر اصول سئو هستند.

به عبارت دیگر، شما باید بدانید که افراد چگونه محصولات، خدمات یا اطلاعات مورد نظر خود را در موتورهای جستجوگر، جستجو می کنند. در این صورت قادر خواهید بود سایت خود را به گونه ای بهینه سازی کنید که یافتن آن از طریق موتورهای جستجوگر راحت تر باشد. اگر این کار را به درستی انجام ندهید، این افراد با هزاران نتیجۀ موجود دیگر در موتورهای جستجوگر روبرو می شوند. اجرا و به کارگیری کلمات کلیدی سئو به شما کمک خواهد کرد رتبه بندی بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشید.

به همین خاطر ایجاد کردن فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط یکی از اولین و مهم ترین کارهایی است که در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر باید انجام شود. زمانی که صحبت از موفقیت یک کمپین بازاریابی به میان می آید، کلمات کلیدی و سئو دو موردی است که به طور مستقیم به هم گره خورده اند. از آنجایی که کلمات کلیدی یکی از مسائل اساسی و بنیادین برای تمامی تلاش های مرتبط با سئو است، سرمایه گذاری و صرف زمان بر روی کلمات کلیدی و ارتباط آن با مخاطبان امری بسیار مهم است.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب یک فرایند بسیار حساس و ظریف است که در برگیرنده آزمون و خطاست اما درک آن بسیار ساده است. در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه جستجوی مشتریان در مورد محصولات، خدمات یا اطلاعات شما، کشف کلمات کلیدی مرتبط با آن و استفاده از این کلید واژه ها برای محتوای آنلاین صحبت کنیم.

چگونه کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنیم؟

بیشتر بازاریابان تازه کار در حوزه سئو، اشتباه متداول و یکسانی را در مورد تحقیق و پژوهش بر روی کلمات کلیدی مناسب انجام می دهند. این اشتباهات عبارتند از:

  • تنها یکبار در مورد کلیمات کلیدی مناسب، تحقیق می کنند.
  • به خود زحمت نمی دهند کلمات کلیدی حوزه کاری خود را به روزرسانی کنند و لیست کلیدواژه های خود را توسعه دهند.
  • کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند که بسیار محبوب و رایج هستند. این موضوع بدین معنی است که وارد راه رقابتی می شوند که به دست آوردن رتبه بندی در آن بسیاردشوار است.

حتما بخوانید:  ۱۰ ترفند کلیدی سئو که حتماً باید بدانید!

اساساً، پژوهش و تحقیق در مورد کلمات کلیدی باید فرآیندی مستمر و بخشی مهم از کار شما به عنوان یک بازاریاب باشد. کلمات کلیدی قدیمی باید به صورت دوره ای و مرتب دوباره ارزیابی شوند. کلمات کلیدی که بیشتر رقابتی هستند (در مقابل کلمات کلیدی طولانی) را می توان با عبارتهای خاص تر و طولانی تر جایگزین کرد که بازدید کنندگان مناسبی را وارد سایت می کنند. افرادی که به طور مرتب از سایت شما بازدید می کنند و به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند بسیار مهم تر از تعداد بازدیدکنندگانی است که وارد سایت می شوند.

شما باید به تنوع کلمات کلیدی خود اهمیت دهید. تنوع یک کلید واژه در دنیای کلمات کلیدی است. اگر از کلمات کلیدی استفاده کنید که همه رقبای شما در حال استفاده کردن از آن هستند، نمی توانید خود را متمایز کنید. نه تنها باید ابزارهای جدیدی برای جستجوی کلیدواژه ها را امتحان کنید و نتایج به دست آمده را پیگیری نمایید بلکه باید بر روی تجربیات خود نیز تکیه نمایید. چه کسانی از کلمات کلیدی شما استفاده می کنند؟ چگونه می توانید خود را در میان رقبا متمایز کنید؟ با فراهم کردن محتوای عالی که به درستی به سوالات مشتریان بالقوه پاسخ می دهد و استفاده از کلمات کلیدی مناسب، می توان به این هدف دست پیدا کرد.

ابزارهای مناسب برای جستجوی کلمات کلیدی

ابزارهای رایگانی در مورد پژوهش و تحقیق بر روی کلمات کلیدی مرتبط وجود دارد و شما می توانید از این ابزارها به نفع خود استفاده کنید. یکی از این ابزارهای رایگان، ابزار پژوهش کلید واژه سایت KWFinder است. این ابزار به شما کمک می کند بهترین و مرتبط ترین کلمات کلیدی را بیابید. کلیدواژه هایی که می تواند ترافیک مداوم و نرخ تبدیل زیاد برای شما ایجاد نماید. مزایای استفاده از این ابزار سئو شامل موارد زیر است:

  • تنوع: با جستجوی کلمه در KWFinder، این ابزار کلمات کلیدی مرتبط با کلیدواژه جستجو شده و آمارهای مرتبط با آنها را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از مزایای این کار این است که امکان دارد کلمه کلیدی در حوزه کاری شما وجود داشته باشد که شما از آن بی خبر هستید.
  • آمار دقیق: KWFinder آمار دقیقی از تعداد جستجوی هر کلمه کلیدی در ماه، میزان محبوبیت آن کلمه کلیدی و میزان رقابت در آن، اطلاعات مربوط به سایت هایی که در آن کلمه کلیدی بهترین عملکرد را دارند و … را در اختیار شما قرار خواهد داد.

حتما بخوانید:  کجا لینک بسازیم؟ – ۱۷ منبع بکر برای ساخت بک لینک

استفاده مناسب از کلمات کلیدی در سئو

خب، حالا که بهترین کلمات کلیدی را برای سایت خود انتخاب کردید، باید این کلمات را به گونه ای به کار ببرید که نتیجه خوبی برای سئو سایت شما به دنبال داشته باشد (ترافیک حاصل از جستجو، نرخ تبدیل و تمامی موارد خوب).

حال سوال اینجاست که چگونه می توان پیش رفت؟ در یک طرف، راهکارهای سئو پیشنهاد می کند که کلمات کلیدی مرتبط را در قسمت هایی از سایت قرار دهید که جلب توجه بیشتری دارند. این قسمت ها هر جایی می توانند باشد. از عنوان و متن اصلی مقاله گرفته تا آدرس سایت و متا تگ هایی که در نام تصاویر به کار می رود. به عبارت دیگر، سایت هایی که به درستی سازماندهی شده اند هزاران یا میلیون ها کلمه کلیدی دارند. شما نمی توانید از یک صفحه واحد برای قرار دادن تمامی کلمات کلیدی خود استفاده کنید. شما نمی توانید این کلمات را در تعدادی صفحه مشخص بگذارید و انتظار داشته باشید برای هر کلمه کلیدی یک رتبه عالی در گوگل به دست آورید. این روش به هیچ عنوان کارساز و مفید نخواهد بود.

خب، چگونه می توان به درستی از این کلمات کلیدی استفاده کرد؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است. با گروه بندی و سازمان دهی این کلمات می توان نتیجه بهتری کسب کرد. با تقسیم کردن کلیدواژه ها به گروه های کوچکتر و قابل مدیریت، می توانید حجم کاری خود را به طور قابل توجهی کم کنید در حالیکه هنوز صفحات خاص و هدف گذاری شده ایجاد می کنید. اجازه دهید این موضوع را با یک مثال ساده توضیح دهیم.


حتما بخوانید:  ایجاد بک لینک: خوب، بد و زشت

فرض کنید شما در حال مدیریت یک سایت آنلاین هستید که فروشگاهی بر روی آن در حال اجراست. شما ممکن است بخواهید یک گروه از کلیمات کلیدی مرتبط را برای محصولات مرتبط با “سگ ها” ایجاد کنید و سپس گروه دیگری برای پروژه های مرتبط با “طوطی” بسازید. مرحله بعدی بخش بندی هر گروه به زیرگروه های کوچک تر است. همچنین می توانید برای هر نوع محصول گروه های کوچکتری نیز ایجاد کنید. حالا قادر خواهید بود در فروشگاه خود صفحات واحدی برای هر کدام از گروه های کوچک تر ایجاد کنید و آن را بهینه سازی نمایید. بازاریابی که در حال بهینه سازی یک سایت برای تنقلات و خوردنی های مرتبط با طوطی هاست باید موارد زیر را مد نظر داشته باشد:

  • استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحات
  • استفاده از کلمات کلیدی در آدرس صفحه
  • استفاده از کلیدمات کلیدی در داخل متن صفحات
  • استفاده از کلمات کلیدی در متا تگ به خصوص توضیحات متا (Meta Description)
  • استفاده از کلمات کلیدی در تصاویر و نیز متن Alt
  • استفاده از کلمات کلیدی در لینک سازی (به عنوان انکر تکست در داخل صفحه یا جای دیگری از سایت)

زمانی که در حال بهینه سازی سایت خود هستید، به خاطر داشته باشید که مرتبط بودن کلمات بسیار مهم تر از چگالی آن است. گروه بندی دستی کلیدواژه ها کار زمانبری است.  شما می توانید با استفاده از ابزارهایی مانند KWFinder یا Google Keyword Planner کلمات خاص خود را گروه بندی و تنظیم کنید.

توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.