فاکس بلاگ

۱۰ مولفه کلیدی در تحلیل سئو سایت

10 مولفه کلیدی در تحلیل سئو سایت

Traffic (ترافیک):

مهمترین و شاید رایج ترین ابزار سئو جهت بررسی اطلاعات ترافیک سایت شما گوگل آنالیتیک است. این ابزار از بهترین و دقیق ترین متدهای بررسی ترافیک ورودی و خروجی سایت استفاده می کند.

 

در این ابزار، عنصر کلیدی ستون Session می باشد که میزان ترافیک بر  حسب هفته، ماه و سال را نمایش می دهد.

نکته ی دیگری که در (GA (Google Analytics بسیار حائز اهمیت است، قسمت کمپین ها می باشد. برای دسترسی به این ابزار از قسمت چپ نوار ابزار بالا می توانید گزینه  Campaign را انتخاب نمایید. با دسترسی به این قسمت مجموعه ای از کلمات کلیدی برای شما لیست می شود که براساس آن قادر خواهید بود کمپین مورد نظر خود را برنامه ریزی نمایید.

در واقع بررسی کمپین ها به شما کمک می کند که میزان تاثیرگذاری و اثر بخشی آن ها را درک کنید و در جهت بهبود کمپین ها استفاده کنید.

عنصر دوم:

 Engagement (مشارکت یا تعامل):

دوستان عزیزم، میزان مشارکت و تعامل کاربر با سایت بسیار بسیار مهم است. چون همانطور که می دانید هرچه میزان مشارکت و تعامل بیشتر باشد، سایت شما وضعیت بهتری را در موتورهای جستجو پیدا خواهد کرد، زیرا میزان تعامل بالا نشان دهنده آن است که سایت و محتوای شما برای کاربران بسیار جذاب و مفید هستند.

به فاکتورهایی که باید در بخش تعامل به آن ها توجه کنید، اشاره می کنم:

  • نرخ بی ارزشی (Bounce rate): تعداد مخاطبانی که سایت شما را بدون انجام کار خاصی ترک می کنند.
  • میانگین مدت زمان ماندگاری در سایت : هر چه مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت بیشتر باشد، یعنی مطالب شما جذاب تر، کاربردی تر، مفیدتر و قابل اعتمادتر است. بنابراین یک سیگنال مثبت فوق العاده ارزشمند را به گوگل و دیگر موتورهای جستجو ارسال می کنید.
  • میانگین تعداد صفحات سایت بررسی شده: تعداد صفحاتی که هر کاربر در هر بار مراجعه به سایت مورد بررسی یا مطالعه قرار می دهد.

هر چه بتوانید پارامترهای بالا را بهبود دهید، وضعیت بهتری را در نتایج جستجو پیدا خواهید کرد.

شما می توانید با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیک موارد فوق را مورد بررسی قرار دهید.

نرخ تبدیل:

نرخ تبدیل به شما نشان می دهد که چقدر ترافیک بدست آمده و نرخ تعامل با اهداف تجاری شما هم تراز است. گوگل آنالیتیک یک ابزار مناسب برای بررسی نرخ تبدیل می باشد. البته به شرط آن که اهداف تجاری درست و مناسبی را انتخاب کرده باشید.

اگر شما اهدافی غیرتجاری دارید، باید متودهای زیر را بررسی کنید:

  1. نرخ تبدیل
  2. حجم تبدیل

اما اگر سایت شما، جنبه تجاری داشته باشد، دو عامل مهم دیگر به پارامترهای بالا اضافه می شود از جمله :

  1. مجموع درآمد
  2. میانگین ارزش سفارش

شما می توانید موارد بالا را در قسمت ” E-Commerce” در ابزار GA پیدا کنید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 19 نوامبر 2017
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.