فاکس بلاگ

۱۷روش کاهش نرخ پرش

 17روش کاهش نرخ پرش

اگر شما صاحب یک وب سایت هستید حتما دغدغه شما افزایش بار ترافکی وب سایتتان است، اینکه چرا و چگونه این وب سایت را بهینه کنید و اعمالی را انجام دهید که سبب نرخ تبدیل شود، یعنی کاربر در صفحات بماند و بازدید کند سپس بنا به اهداف شما عملی را انجام دهد آن عمل میتواند یک خرید باشد یا صرفا ایجاد یک برند در خط او.
شما میخواهید که در سایتتان اتفاقی بیفتد که نرخ پرش به حداقل خود برسد یعنی اینکه کاربر وارد سایت میشود و بلافاصله بیرون میرود. شما میخواهید او بماند و قطعا به هر روشی به دنبال تعامل با او هستید.
به عبارت ساده تر می توان گفت که کاربران و بازدیدکنندگان شما پیش از آنکه به صفحه ای دیگر از سایت شما بروند، از همان صفحه ای که به آن فرود آمدند (صفحه فرود) از سایت شما خارج شوند.در حالت کلی و طبق تحقیقات به عمل آمده داشتن چندین صفحه فرود میتواند کمک شایانی به شما بکند تا افزایش نرخ تبدیل کاربران را داشته باشید و عملا وب سایت هایی که تعداد بالاتری صفحه فرود داشته اند فروش بیشتری را به نسبت وب سایت هایی که فرود کمتری داشته اند،تجربه نموده اند.
اگر نرخ پرش شما زیاد است باید به بازاریابی محتوایی خود توجه ویژه ایی داشته باشید و آن را مورد بازبینی قرار دهید و این که صفحه فرود شما چگونه طراحی شده است. عوامل متعددی را میتوانیم در این امر موثر بدانیم و در این مقاله میخواهیم مواردی را برای کاهش نرخ پرش در وب سایت ذکر کنیم که شما میتوانید آن را در وب سات خود بررسی و مورد تحلیل قرار دهید.
در ابتدا و قبل از گفتن هر موردی یک تعریف استاندارد از نرخ پرش را برای شما بازگو میکنیم.

در تعریف گوگل آنالیتیکس از نرخ پرش آمده: “درصد مشاهده ی یک صفحه (به عنوان مثال درصد بازدیدهایی که کاربر از همان صفحه ای که وارد سایت شما شده، از سایت شما خارج شده است). Bounce Rate یک واحد اندازه گیری برای کیفیت بازدیدها است و یک نرخ پرش بالا نشان دهنده این است که صفحات ورودی سایت (صفحه فرود) به کاربران شما مرتبط نیستند.”
نرخ پرش شما، درصدی از تمامی کاربرانی است که به همان صفحه وارد شده و از همان صفحه خارج شده اند، بدون آنکه حتی روی یک صفحه دیگر از وب سایت شما کلیک نمایند.
تا اینجا مفهوم کامل نرخ پرش را متوجه شدیم، سوالی که پیش می آید این است که چه کارهایی را انجام دهیم تا نرخ پرش ما کاهش یابد و به صفر برسد؟ البته ما هر قدر هم تلاش کنیم به صفر رسیدن این آمار نقطه طلایی این فرآیند است که خوب شاید تضمینی در کار نباشد ممکن است کاربرانی باشند که هیچ عمل و اتفاقی برای ماندگار کردنشان در سایت تاثیری نداشته باشد، با این حال ما تماما تلاش خود را خواهیم کرد چون این دسته از کاربران جزو خواص هستند و ما با عمومیت ها سر و کار داریم.

در ادامه مواردی که باعث می شوند نرخ پرش سایت شما کاهش یابند را بررسی میکنیم و به تشریح آنها می پردازیم:

۱) سرعت بارگزاری وب سایت:

حتما برای شما پیش آمده که وارد سایتی شوید و منتظر لود شدن صفحه باشید اما آنقدر این زمان کند عبور میکند که شما میلی ندارید آن صفحه را نگه دارید خوب باید بدانید با سرعت هایی پایینی که ما مشغول کار با آن هستیم واقعا در صبر و حوصله نمیگنجد که منتظر بمانید و در این حالت عده کمی صبوری میکنند و عده ایی دیگر سایت را ترک میکنند. باید میزبانی وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید و همچنین عکس ها و ویدئو ها را حدالمقدور به پایین ترین حجم ممکن برسانید.

۲) صدا

در مقاله ایی با عنوان عموامل تنفر برانگیز در کاربران این نکته را یادآور شدیم که چگونه یک صدا در وب سایت میتواند تمام حواس کاربر را به خود مشغول کند و از اصل داستان دور بماند در نتیجه کاربر مایل به شنیدن صداهایی که یک دفعا با لود شدن سایت شروع میشوند را دوست ندارند و آن را به راحتی می بندند.

۳) تاثیر عناصر گرافیکی وب سایت

گرافیک وب ساتتان را باید جوری طراحی کنید که در نگاه اول کاربر متوجه شود دقیقا به دنبال آن بوده است و با ورود به سایت این حالت باید در او ایجاد شود که آدرس را درست آمده و خوب به نوعی با کاربری سات متناسب طراحی شده در نظر بگبربد که اگر خانمی به دنبال لوازم آرایشی بگردد و وارد  سایتی مرتبط با موضوع شود اما به لحاظ بصری از رنگی صنعتی یا خنثی استفاده شده باشد قطعا حس خوشایندی را به خود نمیگیرد.

۴) هماهنگی و سازگاری و منعطف بودن

درست است تکنولوژی ها روز به روز در حال افزایش است اما بدین معنی نیست که همه کاربر های اینترنتی خود را به روز میکنند ممکن است عده ایی هنوز از مرورگرهای قدیمی استفاده کنند باید وب سایت خود را با همه مرورگرها سازگار کنید.

۵) تیتر و عنوان مرتبط

کاربر شما در سایت دنبال هدفش گشت و گذار میکند و با رسیدن به تیتری که برای او رسیدن به هدفش را تداعی میکند خوشحال کننده است ولی در این بین با مطالعه متون احساس مسکند تیتر همخوانی درستی با محتوا ندارد همین امر سبب میشود که سایت را ترک کند.

۶) خلاقیت و ایجاد هیجتن در تیتر ها و عنوان ها

عنوان‌ها و سرتیترها علاوه بر مرتبط بودن باید جذاب هم باشد تا مخاطب را به خواندن و در نهایت انجام عملی ترغیب کند.همیشه خلاقانه عمل کنید مثلا یک سایت آشپزی میتواند برای یک محتوای خود دونوع تیتر درست کند یک  اینکه دستور غذای قیمه بصورت کامل و دو اینکه قیمه را بصورت مجلسی یاد بگیرید. کدام یک از این دو عنوان برای شما جذابیت دارد؟

۷) تصاویرکامل

اگر سایتی فروشگاهی دارید و میخواهید محصولی ارائه دهید باید بصورت شگفت انگیز در دید مخاطب تاثیر بگذارید یعنی از آن محصول اطلاعات کامل تصویری قرار دهید تا او مصمم به خرید شود.

۸) نقطه دید را فراموش نکنید

اطلاعات مهم و گام‌های بعدی که کاربر باید بردارد را در نقطه دید مخاطب نگه دارید. اگر کاربر چیزی که می‌خواهد را در نگاه اول نبیند ممکن است سایت را ترک کند.

۹) عدم شلوغی و پیچیدگی صفحه

کاربری که وارد صفحه شلوغ میشود دچار تشویش میشود و ممکن است احساس کند وارد سایتی شده است که یکپارچگی ندارد و سخت به هدفش میرسد بر همین اساس سایت را میبنند. سعی کنید با گرافیکی ساده و زیبا بینده را تحت تاثیر قرار دهید از رنگ های زننده و چشم زن استفاده نکنید.

۱۰) متن با خوانایی بالا

سعی کنید متونی که در سایت قرار میدهید به پاراگراف های کوچک تقسیم کنید تا میزان خوانایی بالایی برای مخاطب داشته باشد و او بتواند با آن صفحه ارتباط برقرار کند . ۱۱) محتوای مرتبط
در زیر مطالبی که در سایت خود قرار میدهید حتما مطالب مرتبط با آن کلمه کلیدی را قرار دهید ممکن است مخاطب روی آن ها کلیک کند.

۱۱) نقطه تمرکز ایجاد کنید

پنجره‌های پاپ‌آپ خودکار، متن متحرک، لوگی چرخان و تبلیغات فلش را تا جای ممکن حذف کنید.

۱۲) آدرس های سرراست بدهید

یک منو که شامل صفحات اصلی است را همیشه در دید مخاطب قرار دهید که باعث نشود در سایت شما گم شود و هر لحظه که اراده کند وارد صفحه اصلی شود و تعیین مسیر کند.

۱۳) به‌روز باشید

محتوای سایت را باید برای زنده نگه داشتن وب سایت به روز نگه دارید و مطالب قدیمی را ویرایش کنید. مردم به دنبال اطلاعات به روز هستند.

۱۴) محدودیت‌های فنی

اگر صفحه‌ی شما برای معرفی و نمایش کارِ محصول متکی به ویدیوی فلش است، دقت کنید که آیا مطمئنید مخاطب هدف‌تان می‌تواند آن را ببیند؟ گاهی شبکه‌ی شرکت‌ها محدود شده و این نوع محتوا را مسدود می‌کند، یا از آن مهم‌تر اساسا سرعت و ترافیک اینترنت کاربر کشش پخش ویدیو ندارد. اگر کاربر به کادر خالی بربخورد یا ویدیو کند و با وقفه‌ی بسیار پخش شود یا ترافیک کاربر را بخورد، ممکن است صفحه را ترک کند.

۱۵) قسمت جستجو را در سایت اضافه کنید

کاربرها اغلب وقتی چیزی را که می‌خواهند بلافاصله پیدا نکنند، آن را جستجو می‌کنند. فراهم آورن کادر جستجوی خوب در کاهش نرخ پرش بسیار موثر است. مثلا بتوانند بر اساس صفت در محصولات شما جستجو کنند.

۱۶) نظریات مشتریان

در وب سایت خود حتما قسمتی را اختصاص دهید به گواهی حسن انجام کارها و نظریات مشتریانتان، این عمل باعث میشود کاربر حس معتمد تری به سایت و خدمات شما پیدا کند.

۱۷) سوالات اضافه

اگر در حال ثبت نام کاربری هستید لطفا از او فیلد های اضافه نخواهید و وارد حریم های شخصی وی نشوید. سوال های کلیدی و کوتاه نتیجه بهتری برای شما دربر خواهند داشت و پرسیدن سوالات زیاد از کاربر و قرار دادن فیلدهای اضافه باعث میشود کاربر از سایت شما خارج شود و از ثبت نام منصرف شود.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 26 دسامبر 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.