فاکس بلاگ

amp چیست؟

amp چیست؟

amp چیست و چگونه می توان سایت را بر اساس amp طراحی کرد؟ amp فریم ورک مشترک گوگل و توییتر است که جهت افزایش رضایتمندی کاربران موبایل ایجاد شده است. این فریم ورک که در اوایل سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد، با فضایی ساده به شما امکان می دهد سایت خود را بر اساس استانداردهای تعیین شده طراحی کنید.

اطلاعات تکمیلی را می توانید در سایت www.ampproject.org مطالعه فرمایید. سایت هایی که با این فریم ورک ایجاد شوند، دارای محدودیت هایی در استفاده از کدهای html و css هستند و تنها می توانند از دسته ای از کدها که دارای حجم پایینی هستند استفاده کنند. هدف از به وجود اوردن این فریم ورک توسز گوگل و توئیتر رضایت کامل کاربران موبایل بوده است. اینگونه سایت ها در موبایل به راحتی بود می شوند و کاربر نیاز ب صرف زمان بالا برای فراخوانی صفحات نیست. این موضوع با ریسپانسیو بودن سایت تفاوت دارد اما انتظار می رود که گوگل هدف بلندمدتی برای این پروزه دارد و احتمال می رود بحث ریسپانسیو بودن جای خود را به amp بدهد. با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که سایت های amp در بستر گوگل به کاربر نمایش داده می شوند و از این رو ترافیک ورودی سایتتان را تقریبا نصف خواهد کرد. برای درک بهتر این مسئله، با گوشی موبایلتان کلمه seo را سرچ کنید. بعضی از سایت های صفحه اول دارای علامتی مشابه با رعد و برق هستند که علامت amp است. این سایت ها در حالت عادی با موبایل باز می شوند. اما در دسته ای دیگگر داخل بخش top stories هم نمایش داده می شوند. در این بخش هرکدام از لینک ها را که کلیک کنید خیلی سریع برایتان باز می شوند. تعجب نکنید، این همین پروزه موفقیت آمیز گوگل است. نگاهی به ادرس سایت باز شده بیندازید. متوجه می شود که خبری از ادرس سایت نیست و به جای آن google.com/amp… را می بینید. سایت های دیگر در این دسته به صورت اسلاید شو برایتان قابل نمایش است. با این دیدگاه می توان گفت amp فعلا در راستای سئو سایت قدم مفیدی بر نمیدارد، تا در آینده ببینیم چگونه خواهد بود.

چگونه سایتمان را بر اساس amp تنظیم کنیم؟

اگر می خواهید سایت خود را بر اساس استانداردهای پروژه amp تنطیم و راه اندازی نمایید، به سایت github.com/ampproject بروید. اگر سیستم مدیریت محتوای سایتتان وردپرس است می توانیدی از افزونه های مربوطه استفاده نمایید. برای این منظور باید تمام صفحات سایت خود را بر اساس amp تنطیم کنید.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 25 مارس 2018
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.