فاکس بلاگ

page authority چیست؟

 page authority چیست؟

Page authority  معیاری است بر ساس امتیاز که از عدد یک تا صد رتبه بندی شده است و توسط سایت moz  توسعه یافته است که نشان دهنده رتبه یک سایت در موتورهای جستجو می باشد که ما این فاکتورها را در یک واژه می شناسیم؛ سئو و یا سئو سایت. این امتیاز توسط ozscape که یک ربات هوشمند توسط سایت mozاست و همچنین از شمارش تعداد لینکها جمع آوری شده است. البته فاکتورهای جزئی دیگری نیز در این امتیاز تاثیر گذار هستند که می توان بعنوان مثال MozRank, MozTrust و … را گفت که از توضیح بیشتر می پرهیزیم.

Authority  چگونه شمرده  می شود؟

این فاکتور بدین صورت محاسبه می شود که یک رتبه بین ۰ تا صد بوده و بسته به رتبه ای که سایت دارد عدد بالاتری خواهد داشت. البته بعلت اینکه این رتبه بصورت تصاعدی محاسبه می شود اگر سایت بخواهد از رتبه ۳۰ به ۴۰ برود به مراتب کار نسبتا آسانتری نسبت به سایتی که می خواهد از رتبه ۷۰ به ۸۰ برود دارد. در واقع سایتی که از لحاظ سئو سایت در رتبه بالاتری قرار دارد امتیاز بالاتری هم خواهد داشت. البته در سئو همیشه شاهد استثنا خواهیم بود و اینجا نیز ممکن است سایتی بیابیم که از لحاظ بهینه سازی سایت در رتبه بالایی باشد اما امتیاز خوبی از این سایت دریافت نکرده باشد.

مقایسه page authority و domain authority

این دو فاکتور از لحاظ الگوریتمهای اندازه گیری مشابه هستند و فاکتورهای امتیاز دهی در آن کاملا مشابه است اما یک تفاوت اساسی دارند. Domain authority  امتیاز دهی به کل دامنه و زیر دامنه ها را دارد اما page authority  تنها فقط یک صفحه از سایت را مورد بررسی قرار می دهد. در زمینه سئو شما باید هر دو فاکتور را مورد بررسی قرار دهید زیرا برای کسب سئو سایت بهتر تا حد امکان هرگز نباید از فاکتوری چشم پوشی کنید.

در مقالات بعدی به بررسی فاکتور domain authority خواهیم پرداخت و تاثیر آن بر سئو و بهینه سازی سایت را بررسی خواهیم نمود.

  •      
  • رضا ایرانی
  • 30 نوامبر 2016
  • نظرات: ۰
توجه: پسورد تمامی فایل ها www.foxblog.ir می باشد.
۰ نظر به ثبت رسید ه است
نظری بدهید

تمام حقوق قالب و مطالب متعلق به فاکس بلاگ است.هر گونه کپی برداری از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.